דרוג:
מודעות היא שם המשחק. הלקוח הפוטנציאלי גולש בבלוג מצליח, קורא פוסט מפרגן, נחשף לאייטם בעיתון אודות מוצר חדש או שירות מעניין. חשיפה שעשויה להניע אותו ליצור פנייה ולקדם את המכירות של החברה. כל הטקסטים האלה נכתבו בעקבות אירוע יח"צ שנערך במיוחד לעיתונאים ומשפיענים על מנת שהם יסקרו אותו והסיקור שלהם יופיע במקומות הנכונים, לאנשים הנכונים וייצור את האפקט הנכון. כיצד מפיקים אירוע יח"צ מנצח עליו ידברו גם הרבה אחרי שהוא מסתיים?
אסטרטגיה שעובדת בשבילכם!
בשלב הראשון חשוב לגבש אסטרטגיה לאירוע. הגדירו את מטרת האירוע למשל, אירוע השקה או מיתוג מחדש, מה תרצו להשיג באירוע זה (סיקור חיובי, הגדלת תנועת לקוחות, העלאת מודעות לאתר), למי פונה האירוע (בלוגרים, יוטיוברים, מובילי דעה ברשתות החברתיות, כתבים המתמחים בתחום מסוים). בשלב השני, חשבו על קונספט ייחודי שיהפוך את האירוע לזכיר ומיוחד בין אם מדובר באירוע בסגנון רטרו או אירוע עתידני כל נושא מוביל אחר שיעזור לכם לסגור בהשראתו את כל הפרטים הקטנים. פרטים חשובים שיש לקחת בחשבון הוא קביעת הטיימינג של האירוע – כאשר המוצר מוכן לשחרור, בתאריכים או בעונה בה יש פחות אירועי יחצ על מנת לבלוט ולהעלות את סיכויי ההגעה של המוזמנים.
האווירה המבוקשת לסיקור תקשורתי חיובי
אין תחליף לרושם ראשוני ולכן, חשוב מאוד שתבחרו מקום שיעביר את הרושם המבוקש ליצירת אירוע עסקי במרכז מבחינת אווירה ותפאורה כמו גם לוקיישן שיהיה קל להגיע אליו – נושק לערוצי תחבורה ראשיים וכולל חניה מרווחת צמודה לקידום סיכוי ההגעה. חשוב לבחור מקום שמייצג באופן ראו את החברה מבחינת דגש על עיצוב, שילוב בין חוץ לפנים, אווירה אורבנית המתמזגת עם ניחוח כפרי ויוצרת מפגש וויזואלי מסקרן. חשוב גם שהמקום יתאים לאופי האירוע וכן לזרימתו. למשל, מקום ייעודי לקבלת פנים ורק לאחר מכן, לפרזנטציה ולתוכנית האומנותית, הסעודה המרכזית וכדומה.
יש לזכור שהחוויה הקולינרית קריטית להצלחה ולכן, העדיפו מקום המחזיק שף וקייטרינג ויוכל לתפור עבורכם את הגסטרונומיה המבוקשת מרמת תפריט עשיר ומגוון ועד הצגה עיצובית מעוררת תיאבון של המנות. בדקו אם ניתן לבחור בין סגנונות שונים – מלצרים, פינגר פוד, עגלות או דוכני מזון אטרקטיביים, הכל לפי הקונספט של האירוע היח"צני. תכנית אמנותית לאירוע מעניין יותר
חוויית האירוע היא זו שתעשה הבדל בין עוד אירוע יחצני לאירוע שזוכרים. מומלץ לחשוב מראש על תכנית אומנותית מעניינת הרלבנטית למטרת האירוע וליצירת התדמית המבוקשת. למשל, סדנת בישול להשקת מוצרים חדשים למטבח או עיסויים להשקת מוצרי טיפוח ייחודיים, הרצאה ממנטור מוביל על תחום שרלבנטי לשירות החדשני שנותנת החברה, התנסות במוצרים או בשירות דרך סימולטורים למוצרים טכנולוגיים וכדומה. ניתן לשדרג גם בהופעות אורח, במצגת מעניינת (ולכן לבחור מקום המצויד בתשתית טכנולוגית מתאימה מבחינת תאורה וסאונד).
לא הולכים לפני שמתפנקים...
אין ספק שפרט חשוב בהצלחת אירוע יחצ הוא המתנה שמעניקים למוזמנים. תוכלו ליצור מתנה שהם מקבלים וקשורה לחוויה באירוע עצמו. לדוגמא, צילום לפרופיל האישי לרשתות החברתיות, מגנט מיוחד או מתנה שהיא המוצר עצמו או דוגמיות שלו או מתנה מתוך עולם התוכן של המוצר. חשבו על מתנה שמצד אחד תגיד תודה ומצד שני, תדגיש את המותג או השירות שלשמו נערך האירוע היחצני מלכתחילה.
בחרו מקום ייחודי לאירועים עסקיים, בנו לעצמכם אסטרטגיה שתהווה מעין מצפן ליצירת האירוע, התמקדו במוזמנים הרלבנטיים, בחרו טיימינג מתאים וחשבו על פעילות חווייתית שתעשיר את האירוע ועל מזכרות מהחגיגה. תגיות של המאמר:
|
|