דרוג:
לכולם ברור שעיקר עבודת השיווק בישראל ובכל העולם מתרכזת היום ברשת האינטרנט. לפי סקרים אחרונים שבוצעו בין מנהלי השיווק של 500 החברות הגדולות בארצות הברית או לצורך עניינינו, מנהלי שיווק של החברות הגדולות בישראל, נקבע חד משמעית שתקציבי השיווק לאינטרנט נמצאים בעלייה אדירה. כל מנהלי השיווק העידו השבוע שבאינטרנט הם מקבלים תמורה הרבה יותר טובה לכסף שלהם מאשר בכל מדיה אחרת. הרי פרסום בעיתון הוא הרבה יותר יקר אך התמורה שמקבלים ממנו היא בכלל לא ברורה. הבעיה הגדולה בתחום האינטרנט הייתה ונשארה הצד המשפטי של העניין. עורכי דין מעטים בלבד בישראל ובעולם כולו בקיאים בעולם האינטרנט וחוקיו, כאשר מעטים עוד יותר הם עורכי הדין שיכולים לשמש אוטוריטה בתחום הזה. בגלל הואקום הזה נוצרות הרבה מאוד תביעות סרק שמטרתן היחידה היא לנצל פרצה בחוק שעדיין לא קיים למעשה כדי לסחוט כספים מאנשים תמימים. אחת הדוגמאות המובהקות ביותר לחוק זה היא חוק התוכן המועתק, מה שמוכר בישראל כחוק "הפרת זכויות יוצרים באינטרנט". לכאורה החוק מעולה שהמטרה שלו היא להגן על יצירות מופת של אנשים שהקדישו את החיים שלהם למעשה כזה או אחר. למשל: כתבו דוקטורט, יצרו איזה אומנות, שיר סיפור.... הבעיה היא שמרבית התביעות בגין זכויות יוצרים, ממש לא מתנהלות על יצירות אומנות שלא ניתנות להחלפה אלא על הרבה מאוד שום דבר. התביעה הנפוצה בנושא הזה היא תביעה חסרת משמעות בין שני בעלי אתרים שטוענים אחד כלפי השני העתקת פיסקה כזו או אחרת מהאתר. נכון שהמקרה הזה נופל לתוך ההגדרה של הפרת זכויות יוצרים, אבל תביעות של עשרות אלפי שקלים על פיסקה זניחה מתוך האתר? זה הגזמה פראית ועיוות צדק גמור. זהו מקרה קלאסי של ניצול לרעה של חוקי מדינת ישראל, במיוחד כאשר בתחום האינטרנט, החוקים עוד לא מגובשים עד הסוף. חייבים לחזק את החקיקה בתחום הפרת זכויות יוצרים כדי להגן על החפים מפשע. עורך דין גבריאל, הוא מומחה בתחום דיני אינטרנט
תגיות של המאמר: עורך דין |
|
|