דרוג:
זה לא סוד שארגונים משקיעים כיום מאמצים ומשאבים רבים באבטחת המידע. פתרונות שונים מוטמעים על מנת לספק הגנה רב שכבתית ולמנוע כל פריצה שעלולה להפתיע את הארגון ממקורות בלתי צפויים. אולם, האם ארגונים נותנים מספיק את הדעת למתרחש מחוץ לארגון? האם עובדים ממשיכים להיות מאוימים מחוץ לארגון?
כולנו בוודאי יודעים מדוע הילארי קלינטון לא נבחרה לנשיאות בבחירות האחרונות בארה"ב. הפריצה המתוקשרת לחשבון ה- Gmail הפרטי של יו"ר הקמפיין ג'ון פודסטה העלתה את סוגיות האבטחה של חשבונות האימייל הפרטיים לסדר היום, ולא בכדי. פודסטה הותקף בהתקפת פישינג קלאסית – הוא קיבל הודעה שנראתה כהודעה רשמית מגוגל שמבקשת ממנו לשנות סיסמה, אך כידוע מטרתה הייתה להשיג מידע פנימי ממטה הבחירות של המועמדת. קלינטון כמובן לא לבד – במהלך השנה האחרונה שמענו על לא מעט אנשי מפתח שנסחטו באמצעות טכניקה זאת של פישינג ממוקד (spear phishing).
האקרים מטרגטים אנשי מפתח - בחשבונות הדיגיטליים האישיים שלהם, במחשבים הפרטיים שלהם, במכשירים הניידים ובטאבלטים, גם כאשר הם מחוץ לכותלי הארגון, במטרה להשיג מידע סודי או במטרה לסחוט אותם בדרכים שונות כדי להשיג מידע רגיש. דרך נוספת שבה האקרים סוחטים אנשי מפתח, מעבר לפישינג ממוקד, היא באמצעות הרשתות החברתיות. האקרים יכולים להשתלט על חשבון פרטי של קרוב משפחה, חבר או אפילו בן ובת זוג על מנת לפתוח דיאלוג תמים עם עובד. בין אם דרך הווטצאפ או דרך הפייסבוק, רוב האנשים לא חושדים אם הם מתבקשים למסור מידע, שכן לרוב ההודעה מנוסחת היטב ונאמנה למציאות - ומשם לדרך לסחטנות מהירה מאד. חשוב לציין ש"אנשי מפתח" הם לא רק בכירים בארגון. לא רק מנכ"ל וסמנכ"ל יכולים להיות במוקד של ההאקר. גם עובדים זוטרים לכאורה, שיש להם גישה למידע רגיש, יכולים להיות מטורגטים, כולל עוזרים אישיים, מזכירות, אנשי מערכות מידע ועוד. ההאקרים מחכים להם מעבר לפינה לרגע שבו הם ימעדו. לכן, לארגונים צריך להיות כל אינטרס לקדם את אבטחת המידע לעובדים גם מחוץ למקום העבודה. בדיוק כשם שארגונים ביטחוניים קובעים מערכת חוקים ברורה לעובדיהם לגבי סודיות המידע מחוץ למוסד, כך גם ארגונים מהשורה חשוב שינקטו בגישה הוליסטית ויחזקו את אבטחת המידע במעגלים רחבים יותר. אמנם, ארגונים לא יכולים לחייב את עובדיהם להתקין פתרונות אבטחת מידע במחשבים ובמכשירים הפרטיים שלהם – אבל הם בהחלט יכולים ללמד ולחנך אותם, להציע להם דרכי מיגון לבית ולמרחב הפרטי שלהם ולהדריך אותם כיצד לנהוג בעת פריצה או תקיפה. אגב, קיימים לא מעט פתרונות אבטחת מידע חינמיים שאפשר להציע לעובדים והם יספקו הגנה הולמת. העובד הממוצע, שיוצא מכותלי מקום העבודה, ממשיך לצרוך ולשתף במידע דיגיטלי בכל מקום ובכל רגע נתון. כל אדם שמחזיק במידע רגיש או שיש לו גישה למידע רגיש במקום העבודה שלו עשוי להיות מוקד להתקפה. אז תנו לעובדים את הכלים הנכונים להגן על עצמם – לא רק במשרד, אלא גם בבית. תגיות של המאמר:
|
|