האינטרנט הוא תחום מובהק ליחסי ציבור בעידן החדש. יחסי ציבור אמונים כיום על כל הנראות של הלקוח באינטרנט – מאתר הלקוח, פרסום באינטרנט, דפי נחיתה, רשתות חברתיות, ניוזלטרים מקצועיים ועד כתבות ואייטמים באתרים ארציים, מקצועיים ומקומיים. האפשרויות לתקשר מסרים קצרים, מדויקים, וממוקדים לקהל היעד מתאימות כמו כפפה לתחום יחסי הציבור. ההופעה במנועי החיפוש באינטרנט משרתת היטב את הלקוח מתוך כך שהוא תמיד שם וה-news letter בימינו משמש חלק בלתי נפרד ממערך השיווק והתדמית של החברה. רשת האינטרנט אשר חודרת לחיינו בעקביות כבר למעלה מעשור פורחת ומשגשגת ומשתלטת על שטחי פרסום שהיו נחלתם של העיתונים עד היום. האינטרנט כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ייצרה ערוץ תקשורת חד, מהיר ויעיל הרבה יותר ממה שיכולנו לעכל עד היום. העדכונים החדשותיים והמסחריים מתיישנים חמש דקות לאחר שהופיעו ומפנים את מקומם לידיעה חדשה מסעירה יותר. בנוסף, רשת האינטרנט ייצרה גם ערוצים נוספים כגון: ניו מדיה, אתרי קופונים, לימוד מקוון, עיתונות מקוונת, חנויות מקוונות, אבטחת מידע, בניית אתרים ועוד. אמצעי השיווק ה"חם" של העידן האינטרנטי החדש הוא ה-news letter אשר בימינו משמש כחלק בלתי נפרד ממערך השיווק והתדמית של החברה. סוד הקסם של ה- news letter הוא בכך שהוא מהוה ערוץ תקשורת קריאטיבי, עדכני, אמיתי ומהווה קו תקשורת איכותי בין המוצר וקהלי המטרה שלו. חברת יחסי ציבור 'לוטן תדמיות' עלתה על הצורך הזה כבר לפני כ- 8 שנים והייתה לחלוצה בתחום. 'לוטן תדמיות' מפעילה מערך 2 של מגזינים אינטרנטיים מובילים בתחומים של תרבות, אמנות, עסקים ולייף סטייל עם קהל קוראים נאמן של 220 אלף איש. ה-news letter הוא מכתב המכיל חדשות ועדכונים מעניינים הקשורים באופן ישיר לתחום עיסוקה של החברה או הארגון שמוציא אותו לאור. המכתב ערוך באופן השובה לא רק את הלב מבחינת תכנים אלא גם את העין. יש לייחס חשיבות רבה גם לעיצוב הגראפי התואם את התדמית ואת המותג של החברה. כאשר החלטנו בחברת יחסי ציבור 'לוטן תדמיות' לפני כ- 8 שנים, להרים את הכפפה ולערוך מכתב חדשותי המכיל תוכן איכותי של תכנים מגוונים של קהל לקוחותינו, קראנו למגזין - מגזין לוטן לתרבות ואמנות היות ועדיין. לא היה קיים השם news letter בפורמט המקובל היום. מגזין לוטן צבר קהל קוראים נאמן ולאחר כשנתיים נוסף לנו מגזין נוסף – מגזין לוטן לעסקים ולייף סטייל. במרוצת השנים מגזיני לוטן הפכו להיות מובילים ופופולאריים מאוד בתחומם עם קהל קוראים הגדל מידי חודש. כיום יש למגזיני לוטן מעל 220 אלף קוראים המקבלים את מגזיני לוטן מידי חודש. המגזין שומר על תוכנו האיכותי ועיצוב גרפי מוקפד ונשלח למאות מובילי דעה במשק הישראלי, עיתונאים ואנשי תקשורת. מגזיני לוטן מתחדשים ומתעדכנים כל הזמן מבחינת טכנולוגית בתחום העיצוב והתכנות. רק לאחרונה, עברו שדרוג עיצובי עכשווי ומכילים שלל כתבות מרתקות במגוון תחומים רחב. הכתבות במגזין משלבות בין היתר גם קישורים לסרטוני וידאו מגוונים, תחום התופס תאוצה רבה ועניין בשנתיים האחרונות. ה- news letter מיועד לקריאה ע"י קהל הלקוחות של החברה ובעלי עניין. news letter אשר כתוב ומעוצב היטב לא יעורר את הרושם שמדובר בכלי שיווקי מובהק. כאשר כותבים מכתב מדויק ומתאים לקהל המטרה, המנוי יקבל את המכתב, ישאב ממנו אינפורמציה וטיפים, יעיין בו באריכות ואף יעביר לאנשים נוספים ומכאן יופץ המסר של יחסי הציבור. חברה המפרסמת מכתב יוצרת לעצמה מיצוב (Positioning) ומבדלת את עצמה מיתר המתחרים. כמו כן, news letters הינו חלק בלתי נפרד מהמותג והשפה הוויזואלית דרכו מעבירים את המסרים והערכים של המוצר. ה- news letter נקרא על ידי לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, בסבלנות רבה יותר ומאפשר להעביר להם אינפורמציה מעמיקה ורחבה על סוג המוצרים והשירותים שאנו מספקים – "שיווק אינטרנטי ישיר". לסיכום אפשר להגיד שתחום האינטרנט רובו ככולו הפך לכלי קידום ראשון במעלה עבור כל אדם הרוצה לקדם את רעיונותיו, יצירתו או העסק שלו, הוא משמש את כולם. כדי להשכיל להשתמש בו נדרשת אסטרטגיית יחסי ציבור רחבה יותר שיודעת לבנות את המוניטין והתדמית בעולם מקוון יחד עם העולם הממשי.
|