דרוג:
אחד המקצועות החמים ביותר כיום בשוק של שוק העבודה המודרני הוא יח"צ - יחסי ציבור. תחום זה הפך להיות מאוד פופולארי החל משנות התשעים, אז החלו להיווצר מספר תהליכים אשר מאז רק התגברו, וכיום אנחנו יכולים לראות את הפופולאריות הרבה של התחום, בין היתר, דרך החוגים הרבים שנפתחו באקדמיה ללימוד התחום וכן דרך שוק חיפוש עבודה במקצוע זה.
התהליכים המדוברים המרכזיים הם היווצרות תקשורת מסחרית ותחרותית, פתיחת אפיקים חדשים בתקשורת (אינטרנט), שינוי כללי המשחק הפוליטי (מעבר לשיטת פריימריס במפלגות השונות) וכן עלייה במודעות הצרכנית של הציבור. כל אלה ביחד, לצד הרחבתו של השוק הכלכלי והאזרחי, יצרו כמעט עולם חדש בו ליחסי ציבור יש כוח עצום, וליחצ"נים יש שליטה לא קטנה על מה שמתרחש ועל מה שהציבור נחשף אליו - זו הסיבה שצעירים רבים בוחרים ללמוד תחום זה ולנסות להשתלב בו. בישראל פועלים מאות משרדי יחסי ציבור, משרדים גדולים שפועלים בכל רחבי הארץ ומשרדים קטנים שפועלים במישור המקומי. במשרדים אלו מועסקים יחצ"נים ועוזרי יחצ"נים, אשר אחראים על כל הקשר של הלקוחות עם התקשורת, החל מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, תקשורת אלקטרונית, פרינט, וכן שיתופי פעולה עסקיים וחברתיים במסגרת העבודה של הלקוחות שלהם. כפי שניתן להבין מדובר בעבודה מאוד מאתגרת, מורכבת שמכילה אינספור פרטים מעולמות תוכן שונים, לכן צעירים רבים שואפים להשתלב בתחום ופונים אל אופציות של חיפוש עבודה במשרדים קטנים וגדולים. רצוי לזכור כי תהליך חיפוש עבודה בכל תחום ובפרט בתחום כמו יחסי ציבור, הוא לא פשוט, לכן כדאי להיות סבלניים, וללמוד מכל ראיון אליו אתם הולכים בשביל שבראיון הבא תצליחו יותר עד שתתקבלו אל מקום עבודה בו אתם חושקים לעבוד. כיצד להצליח בראיון עבודה במשרד יח"צ?
כשאתם מגיעים לראיון עבודה במשרד יחסי ציבור, עליכם לזכור שהמראה הראשוני הוא מה שחשוב. לכן הקפידו לבוא מסודרים ולהתלבש בצורה יפה. בכל עבודה יש משמעות לנראות אך ביחסי ציבור המשמעות גדולה אף יותר ולעיתים הנראות חשובה מהתוכן, ולכן כשהמראיין יסתכל עליכם, עליו לדעת שאתם מכירים בכך באופן אישי.
חשוב כמובן להגיע בזמן לראיון, להתאזר בסבלנות ולנסות כמה שיותר לפוגג את ההתרגשות שלכם. כך תוכלו לשבת מול המראיין בצורה ניחותה ולענות על כל שאלה. כמו כן, הקפידו להגיע מסודרים עם כל הניירת המתאימה, תיק עבודות, המלצות, קורות חיים מסודרים וברורים. המטרה היא גם להרשים בתוכן של הדברים אך גם בנראות שלהם. תזכרו שהדרך בה המראיין יראה את הניירת שלכם, כך הוא יוכל להעריך עד כמה הניירת שתיצרו במשרד, תהיה מאורגנת ומסודרת. בשלב הזה כשאתם יושבים אצל המראיין, הקפידו לענות על שאלה בצורה רהוטה, ברורה ותמציתית. המראיין לא ירצה לשמוע סיפורים ארוכים, כי אין לו זמן לכך, אך הוא כן ירצה לשמוע את האמת וכמובן כיצד אתם התנהגתם באותם סיפורים שאתם מספרים. תוך כדי הראיון תוודאו שאתם מכניסים ביטויים מהז'רגון המקצועי, תוודאו שאתם מסבירים את הדברים שאתם אומרים בצורה ברורה וכן, שאתם משאירים אחריכם שמות ומספרי טלפונים של אנשים שיוכלו להמליץ עליכם ולהעיד שאתם האנשים המתאימים לעבודה זו. תגיות של המאמר:
|
|