דרוג:
עשר עובדות על נסטי, משקה על בסיס תה קר בטעמים שונים:· היסטוריה- ההיסטוריה של התה הקר מתחילה בראשית המאה ה-19. לאורך המאה, המשקה הלך וצבר פופולאריות. רק בתחילת המאה ה-20, ביריד העולמי של 1904, ריצ'רד בלצ'ינדן, בעל מטעי תה, היה היחיד שמכר תה קר. · על פי נתוני מועצת התה האמריקאית, 85% מהתה הנצרך בארה"ב הינו תה קר. · בארה"ב חוגגים בחודש יוני את "חודש התה הקר הלאומי", וב – 10 ביוני מציינים את "יום התה הקר הלאומי". · קיימות יותר מ-40 קבוצות בפייסבוק מישראל ומרחבי העולם, רובן לא רשמיות, שנפתחו ביוזמת אוהבי המשקה. · המדינה בה צריכת "נסטי" היא הגבוהה בעולם לנפש היא שווייץ, ואחריה נמצאות הונגריה ואסטוניה. · מספר הטעמים הרב ביותר של "נסטי" נמכר בצ'כיה וביוון – שבעה. · תה צמחים (או חליטת צמחים) מופק מכ-300 צמחים שונים, תוך שימוש בחלקים שונים של הצמח. למשל, עלים משמשים בהכנת תה נענע, פירות משמשים בתה פרי הורד (Rosehip), פרחים מיובשים בתה קמומיל, בשורש משתמשים עבור תה ג'ינסנג ובגבעול בתה רויבוס. · "נסטי" הגיע לשוק האמריקאי בשנת 1948, וכיום הוא אחד מן המותגים הגלובליים המכניסים ביותר של "נסטלה". הוא נמכר במגוון צורות וטעמים, בכללם "נסטי" מוכן לשתיה ו"נסטי" אבקת תה אינסטנט. · תה הוא גם מרענן וגם בריא. מחקרים רבים מוכיחים כי תה עשוי לתרום לבריאות ולwellness. רכיביו כוללים תרכובות הנקראות פוליפנול, להן תכונות נוגדות חמצון. ממחקרים שערכה "נסטי" בשנים האחרונות עולה כי תה ירוק הוא מקור חשוב לפוליפנול נוגד חמצון ביפן, ומספק 34% מהצריכה הכוללת של פוליפנול ממשקאות. מחקר אחר מראה רמת הספיגה הגבוהה והמטבוליות היעילה של פוליפנול שמקורו בתה בקרב אנשים בריאים. · הגרסה הדיאטטית של נסטי משווקת רק בשלושה מדינות בכל העולם: ישראל,מקסיקו וארצות הברית. · ברחבי העולם עליו של התה הירוק משמשים להכנת עוגיות ומאפים שונים, ביפן עליו של התה משמשים להכנת גלידה תה ירוק אשר נחשבת לטעם הפופולארי והנחשק ביותר במדינה. · לסוגי התה הירוק שמות רבים המאפיינים את צורתם, בין השמות: אבקת שריפה וצ'ון מי(גבות יקרות), ביפן מכונה התה הירוק "תה מכובד" וזאת עקב התפוצה שלו ברחבי המדינה. · סרי לנקה הינה המדינה היחידה בעולם בה נסטי הינו מוצר שונה לחלוטין השונה משאר העולם. המשקה בסרי לנקה הינו תה חם מתוק המעורבב עם מעט חלב. · בשנות ה-70 באנגליה הוציאה החברה את המשקה בגרסה חמה של "תה אנגלי" טיפוסי , עקב חוסר הצלחת המשקה החליטה החברה להוריד אותו מהמדף לאחר מספר שנים. |