דרוג:
תחום הפירסום והשיווק בישראל נהנה בשני העשורים האחרונים מקפיצה משמעותית, הן בתקציבים, הן בפלטפורמות השונות בהן הוא פועל והן בהשפעה שהוא מייצר על החיים בישראל. כל זה הביא לעלייה משמעותית, במספר המוסדות שהחלו ללמד לימודי תואר ראשון בתחום וכתוצאה מכך בכמות הסטודנטים שנרשמים ללימודים אלה מדי שנה.על מנת להבין מה לומדים סטודנטים במסגרת לימודי תואר ראשון בלימודי פרסום ושיווק בישראל, חשוב להבין תחילה מהיכן נובע השינוי המשמעותי ומדוע הוא קרה דווקא בשני העשורים האחרונים. השינוי קשור לשני אירועים, אחד מקומי ואחד גלובלי, שהשפעותיו לא תמו עדיין ויש הטוענים שאנחנו רק בתחילת הדרך. השינוי הראשון, המקומי, התחיל בשנת 1993, עם עליית ערוץ 2 לאוויר, הערוץ המסחרי הראשון. מאז עלה גם ערוץ 10 ובנוסף עליו עלו ערוצים נוספים ייעודיים שהחלו לשדר פרסומות. בכך למעשה נפתחה זירה חדשה לעולם של פרסום ושיווק, זירה אליה מצטרפים מדי שנה בוגרי לימודי תואר ראשון בתחום זה. השינוי השני הוא גלובלי והתרחש בשנת 1994, הופעת האינטרנט האזרחי. הופעתו בישרה את תחילת הפרסום הדיגיטלי באתרים שונים וכן הפרסום בגוגל ובפייסבוק. שתי זירות פרסומיות אשר יש מומחים הטוענים שעם הזמן יחליפו את הפרסום בזירה מסורתית כגון עיתונות כתובה. שני אירועים אלה ואירועים קטנים יותר, הובילו במהלך השנים לגידול בעולם הפרסום והשיווק, גידול לו אנחנו עדים בתקציבי הפרסום ובכמות משרדי הפרסום שנפתחו בתקופה זו. כל זה הביא מן הסתם, לגידול בכמות הסטודנטים שנרשמים למסגרות של לימודי תואר ראשון בפרסום ושיווק. מה לומדים במסגרת לימודי תואר ראשון בפרסום ושיווק?לימודי תואר ראשון מתחלקים למספר חלקים. בשנה הראשונה לומדים הסטודנטים מבואות בתחומים שונים, דוגמא כתיבה (עיתונאית, שיווקית), תקשורת (עיתונות, רדיו, טלוויזיה), קידום מכירות ושיווק, יחסי ציבור וכן נערכים שיעורים בתחום של כלכלה וסטטיסטיקה. בשנה השנייה והשלישית, מתמקדים בצורה עמוקה יותר בתחום הפרסום והשיווק. דוגמת, פיתוח דרכי חשיבה יצירתית, החדרת מוצרים, תכנון קמפיינים, פילוח שווקים, מחקרי שוק, התנהגות צרכנים, מיתוג, שיווק באינטרנט ועוד. כמו כן לומדים לחבר בין הצלע הכלכלית לצלע השיווקית, לדוגמא, תמחור, תקציבאות, ותחומים אחרים שיעזרו בעתיד לתכנן קמפיינים בתקציבים שונים. מטרת תואר ראשון, היא לתת בסיס מלא לסטודנטים בכל התחומים שקשורים לשיווק ופרסום. המוסדות השונים מעוניינים שכל מי שנרשם אצלם, יוכל לסיים את הלימודים עם ידע רחב ככל הניתן, על מנת להשתלב בעולם הפרסום הישראלי, ממקצועות הבסיס בתחום זה והלאה. עם תואר בפרסום ושיווק, ניתן למצוא עבודה בתור קנייני מדיה, קופירייטרים, תקציבאים, גרפיקאים, פלאנרים, ארט דירקטורים, ביצועיסטים ועוד. אחד היתרונות של לימודי שיווק ופרסום, שניתן להירשם ללימודים ולשלב בהם תואר ראשון במקצועות נוספים, לעיתים במסלול מקביל, למשל עם מינהל עסקים, כלכלה, תקשורת ומקצועות נוספים. הלימודים במסלול נמשכים שלוש שנים, ובסופם מקבלים הסטודנטים תואר ראשון, איתו הם יכולים לצאת לשוק העבודה או להמשיך ללימודי תואר שני. |