איך לשווק מסעדה בעשרה צעדים

דרוג:

מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינאריות של השף. נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על". כן, אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום....) מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש. בתחום המסעדות גם נורא קל לקבל ביקורת שלילית מכיוון שאוכל הוא עניין של טעם וריח ומספיק שמישהו לא יאהב את המאכל למרות שהוא ממש מצוין בעיני אחרים וכבר הוא מספר לכל מי שמכיר אותו שהוא לא נהנה במקום. לכאורה נראה כאילו תחום האוכל הוא פשוט למדיי אך האמת רחוקה מכך ומסעדות ידועות כנפתחות ונסגרות בתדירות גבוהה.

על מנת לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר צריך להתמקד במס' פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכול יכול לרדת לטמיון:
1. ארכיטקטורה ועיצוב – לאחרונה אנו עדים יותר ויותר לפתיחת מסעדת קונספטואליות ומכאן אין מנוס מעיצוב ייחודי המאפיין את רוח המקום. לעיצוב צריכה להיות אמירה שתשאיר חותם חוויתי אשר יגרום להתפעלות ממנו לעבור הלאה מפה לאוזן וליצור סקרנות אצל אלו שעדיין לא היו. 
2. אוכלוסיה - מהאוכלוסייה העממית ומעלה או להיפך לכל אחד יש את השפה שלו באוכל בזמן שהעממי יחפש את ה"חומוס,צ'יפס,סלט" יחפש הבורגני את האוכל גורמה המיוחד. קהל המטרה של תחום האוכל מגוון והדבר הראשון שעל בעל המסעדה לדעת זה לזהות מי בדיוק קהל המטרה ולהתאים את סגנון המאכלים עבורו. יהיה זה מצחיק לבשל מנות גורמה בשוק מחנה יהודה... 
3.השף – לב ליבה של מסעדה הוא כמובן השף. בעולם הקולינריה שמם של השפים הטובים הולך לפניהם וזיהוי של שף מצליח עם מסעדה מסוימת גורם לשגשוגה ולשמה הטוב. 
4. תפריט – עיצובו של התפריט צריך להילקח ברצינות ולהיות מותאם למיתוג של המקום כולו מבחינה ויזואלית. מעבר לכך חשוב מאוד שהתפריט יהיה ברור ומובן כדי לא ליצור אי נוחות אצל הלקוח שמרגיש שהוא "מטריד" את המלצרית כל רגע עם שאלה אחרת. תפריט מסובך גם גורם לפעמים ללקוח לחשוב שאין שום דבר שימצא חן בעיניו במקום. 
5. מנת דגל –מנת דגל הכרחית כדי ליצור את הבידול ממסעדות אחרות. בגלל השוק המוצף באין ספור מסעדות מסוגים שונים מנת דגל ספציפית למקום תגרום לכך שאנשים יבואו במיוחד עבורה ויזהו את המקום בזכותה. מערך שלם של יחסי ציבור נבנה סביב מנת הדגל בעבודה עם מסעדות. 
6. טעימות – כן. תוציאו מהראש את הדיילת בקניון שמבקשת שתטעמו גבינה. מסעדה שמכבדת את עצמה תוציא טעימות על מנת לצ'פר את הלקוח ולגרום לו להיחשף לטעמים חדשים שהוא פוחד להזמין מכיוון שאינו מכיר, אנשים נורא זהירים כשמדובר באוכל. 
7. שיתופי פעולה לאירועים – ייזום אירועים של חברות ובעלי עניין יוצר את הסיבה לסיקור התקשורתי ולהבלטת המקום מול קהל המטרה. יום הולדת של מפורסם במסעדה מסוימת, מעניק הוכחה לרמה וטיב המסעדה. 
8. טורים בעיתון ותכניות בישול וריאליטי – בימינו תוכניות האוכל, והטורים בעיתון הפכו לחלק שבשגרה. ייזום של טור שבועי או תוכנית אירוח בה ישתתף בעל המסעדה או השף יביאו לחשיפה טובה ומתבקשת עבור המקום. לאחרונה, אנו עדים לתוכניות ריאליטי רבות כמו "המטבח", "קרב סכינים" ו"מאסטר שף", המכתיבות גם הן את שמות השפים המובילים בתחום הקולינריה. לדוגמא השף הפופולארי ישראל אהרוני התפרסם הרבה בזכות תוכניות הטלוויזיה כמו– "ישראל אהרוני מבשל לחברים", "דרך האוכל" ו"שיעור פרטי". 
9. מיוחד ושונה – היצירתיות בתחום יחסי ציבור מתבסס כל המערך של הוצאת המוצר/ הלקוח החוצה. היצירתיות צריכה להיות באופן שתבדל את המסעדה באופן שונה ומיוחד ממסעדות אחרות. יחסי ציבור נכונים ידגישו ויבליטו את המסעדה תוך קידום רעיונות מגוונים. 
10. אחריות חברתית – מעורבות ארגונים ועסקים בקהילה היא תופעה הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות. כמו בכל תחום בחיים גם בתחום הקולינריה ניתן לשלב פעילות של קשרי קהילה אם במתן חסות לעמותה מסוימת או תרומת המקום לטובת אירוע. פעילויות אלו ניתן לתקשר החוצה לתקשורת וליצור מקסימום חשיפה חיובית. 


מאת: יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת 'לוטן תדמיות'

© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים