מהפכת התזונה החלה - צ'ויסס תו סימון תזונתי אחיד

דרוג:

לראשונה בישראל – רגולציה עצמית של תעשיית המזון לקידום בריאות תכנית צ'ויסס – הבחירה הנבונה – תו סימון תזונתי המסייע לצרכן בבחירת מוצרים בריאים יותר מושקת בישראל מסקר מכון דחף וביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה עולה כי 93% מהצרכנים מציינים כי חשוב שעל מוצרי מזון יהיה תו שיעיד על כך שמוצר עומד בסטנדרטים בריאותיים; 85% מציינים כי יבדקו אם למוצרים יהיה תו של בריאות החל מה-7 בפברואר יוכלו צרכני ישראל לעמוד מול המדף בסופר ולבחור באופן נבון יותר, אילו מוצרי מזון הם מכניסים הביתה וכל זאת באמצעות תו סימון ערכים תזונתיים- צ'ויסס. מדובר בתו פשוט אשר מבהיר בצורה חד משמעית איזה מוצר מתוך קטגוריית המוצרים הינו בעל הערכים התזונתיים הטובים ביותר מדובר בתו סימון תזונתי, בינלאומי, משותף לתעשיית המזון (התכנית פתוחה לכל חברה שמעוניינת להצטרף), המופיע בחזית האריזה של מוצר מזון. הרכיבים הנבחנים על ידי התו- סוכר מוסף, נתרן, שומן טרנס, שומן רווי וסיבים תזונתיים. התו מבוסס על קריטריונים בינלאומיים, שנקבעו באופן בלתי תלוי על ידי ועדה מדעית מייעצת על סמך ארגון הבריאות העולמי. תוכנית צ'ויסס- הבחירה הנבונה" נולדה לפני מספר שנים, על ידי שלוש יצרניות מזון בהולנד. כיום פועלת התכנית ב- 7 מדינות ברחבי העולם, עם אלפי מוצרי מזון שכבר הנושאים את התו. בהולנד חברות בתכנית 125 חברות מזון, בבלגיה – 15, בברזיל- 9. בימים אלה מושקת תכנית צ'ויסס בישראל על פי המודל הבינלאומי, יו,ר העמותה הינו רון גוטמן (לשער יו"ר ומנכ"ל יוניליוור ישראל). התכנית יוצאת לדרך עם שלוש חברות – יוניליוור, מאפיות אנג'ל ושמן. מחקר שליוה את התכנית מעיד כי תפריט ממוצע שמוצריו הוחלפו במוצרים דומים בעלי תו, שיפר באופן משמעותי את הערכים התזונתיים של התפריט. מחקר נוסף שבחן את השיפורים שהוכנסו במוצרים בעקבות ההתאמה לתו, הצביע על שיפור משמעותי של ערכיהם התזונתיים של מוצרים רבים בהם הופחתו רמות מלח, סוכר שומנים.
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים