רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים

דרוג:

ועדת ההיגוי הבינמשרדית להיערכות לרעידות אדמה, תחל השבוע במסע הסברה תקשורתי בנושא היערכות האזרח לרעידת אדמה. מטרת המסע להעלות את המודעות בציבור לסיכון הממשי להתרחשותה של רעידת אדמה חזקה בישראל, ולהביא לידיעתו את הדרכים בהן יכול האזרח להתכונן לקראת אירוע שכזה ובכך למנוע אסון. במוקד הקמפיין הושם דגש על החשיבות הרבה לעמידות המבנים בתקן רעידות אדמה למניעת אסון ועל הצורך בפעולה ייזומה של דיירי בתים (באמצאות תמ"א 38), לחיזוקם של בתים שאינם עומדים בתקן זה. כמו כן, מבקש הקמפיין לעורר את הציבור להיכרות מחודשת עם הנחיות ההתנהגות המעודכנות בעת התרחשות רעידת אדמה. זאת הפעם הראשונה בה יוצאת ממשלת ישראל במסע תקשורתי רחב היקף בנושא רעידות אדמה המכוון לציבור הרחב, והדבר נעשה בהמשך להאצת פעילויות ההדרכה המכוונת לתושבים ברשויות מקומיות, לתלמידים בבתי ספר ובמסגרת מקומות העבודה. מסע ההסברה, אשר מנוהל על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, עומד על כארבעה מיליון שקלים, והוא כולל שני תשדירים שישודרו בערוצי הטלוויזיה, שני תשדירי רדיו, וכן באנרים באתרי האינטרנט, ומודעות בעיתונות הארצית ובעיתונות המגזרית. סיסמת הקמפיין - רעידת אדמה – אל תתנו לה לתפוס אתכם לא מוכנים ד"ר אבי שפירא, יו"ר הועדה, "המטרה שלנו היא ליידע את הציבור כי רעידת אדמה חזקה בישראל תתרחש בוודאות, למרות שלא ניתן לחזות בדיוק מתי, ושנקיטת צעדי היערכות נכונים על ידי האזרחים כבר היום, תמנע אסון כבד כאשר הרעידה תתרחש!". ועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה הוקמה על ידי ממשלת ישראל ב-1999, כגוף המטה לועדת שרים לטיפול בנושא. הועדה מתאמת ומפקחת על היערכותם של משרדי הממשלה וגופי החירום, להתרחשות רעידת אדמה חזקה בישראל ואמונה על מכלול היבטים הקשורים בהיערכות זאת. בין נושאים אלו ניתן למנות מספר תחומי עיסוק מרכזיים, ובכלל זה מחקר גיאולוגי, גיאופיזי והנדסי, חיזוק תשתיות, מבני ציבור ומבני מגורים, מערכות התראה, הכשרות מקצועיות הסברה לציבור ועוד.
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים