יוזמה נוראית של משרד תמ

דרוג:

לאחרונה יצא משרד התמ"ת שמהווה משרד ממשלתי ליוזמה יוצאת דופן עם חברת גוגל ישראל להעלאת עשרים אלף עסקים לרשת האינטרנט. יוזמה ברוכה שמאחוריה כוונות טובות. ככל הנראה. הרעיון הוא פשוט מאוד: לקחת בעלי עסקים שלא יכולים להרשות לעצמם אתר אינטרנט ולתת להם את האפשרות להקים אתר כזה בחינם. עד כאן הכול טוב יפה. אז למה זה עסקה גרועה? הבעיה היחידה עם ההצעה הזו היא שהאתר שמקבלים בעלי אותם עסקים קטנים, לא שווה אפילו את החינם שהוא כביכול עולה. הנה הנימוקים:

1. החינם הוא מאוד יקר- הדוברים הרשמיים של כל החברות המעורבות שכחו לציין שהמקרה הזה הוא הטעייה חמורה.

אולי ההבנה שלי את המילה חינם היא שונה מזו של דובר משרד התמ"ת, אבל כאשר אומרים לי שמשהו הוא חינם, אני מבין שזה לא עולה כלום, בכלל. לעומת זאת כאשר משרד התמ"ת אומר חינם, הוא ככל הנראה מתכוון לכך שמשהו לא עולה כסף בשנה הראשונה ואחר כך יהיה מאוד יקר. פירוש מאוד מעניין של המילה חינם.

האם בשנה השנייה, 140 שקל לחודש על האתר שאמור להיות בחינם, זה לא יקר מדי? בהחלט כן. ככה נדמה לי לפחות- תקנו אותי אם אני טועה.

2. האתרים פשוטים ולא אטרקטיביים- "נפל עלינו מהשמיים", כך תיארו את זה במשרד התמ"ת. ממש מציאה גדולה, האם הם בכלל ראו את האתרים שהם מציעים לבעלי עסקים? כנראה שלא. לא הייתי לבעל עסק לקחת אתר כזה גם חינם( אבל באמת חינם).

בעל עסק יקר אפילו עסק קטן כמו נניח טכנאי תיקון אינטרקום, אם זה האתר שאתה מתכוון להשתמש בו ככרטיס ביקור שלך, אולי תוותר על כרטיס ביקור בכלל.

3. רכוש החברה- מי שקרא עוד כמה מילים מעבר להצהרה של משרד התמ"ת כנראה שהיה יכול להיתקל בעובדה שהחברה שמציעה את האתרים מכריזה בשחור על גבי לבן, שכל אתר שנבנה על הפלטפורמה שלה הוא רכוש שלה. לבעל העסק שבנה את האתר אין שום זכויות עליו. אם הוא מחליט שהוא רוצה להעביר את האתר למקום אחר- הוא למעשה לא יכול.

אז מה בעצם מציע כאן משרד התמ"ת בשיתוף עם גוגל?

אתרי אינטרנט לא אטרקטיביים, מאוד יקרים, כאלו שהם למעשה רכוש החברה שבנתה אותם, בהחלט עסקה מדהימה, משתתף בצערו של בעל העסק שיבנה אותם.


© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים