דרוג:
שר החינוך גדעון סער: "יש לעשות תיקון חברתי וכלכלי לצמצום הפערים בחברה הישראלית על ידי חינוך ועידוד למצוינות". השבוע חנכה עמותת "חינוך לפסגות", המקדמת ומטפחת ילדים ובני נוער מפריפריה גיאוגרפית חברתית למציינות, מרכז חדש בלוד ה-25 במספר, במעמד שר החינוך, מר גדעון סער. במרכז החדש תופעל תוכנית לימודית-חברתית מגוונת רב-תחומית מקיפה בת 16 שעות שבועיות במהלך כל השנה, והיא תשרת ילדים ובני נוער מכיתה ב' ועד י"ב לאורך 10 שנים. העמותה שמה לעצמה למטרה להעניק לילדים שיווין הזדמנויות בחינוך במטרה לצמצם את הפערים בחברה הישראלית, על ידי טיפוח בני נוער בעלי פוטנציאל ביישובי הפריפריה בארץ. שר החינוך, מר גדעון סער אשר מלווה את התוכנית באופן אישי מאז כניסתו לתפקיד ציין כי הוא שם לעצמו מטרה לעזור לעמותה בהקמת מרכזים רבים ברחבי הארץ על מנת להעניק את האפשרות לילדים בכל מקום להגיע למצוינות. את הערב חתמו הילדים הנרגשים אשר שיתפו את הקהל בהנאה הגדולה שהם חשים כשהם מגיעים למרכז, החברויות החדשות שנוצרו וציפייתם בכיליון עיניים לתחילת שנת הלימודים הבאה. שר החינוך, מר גדעון סער: "זוהי שעת אמת ואסור לאכזב את הדור הצעיר בישראל. אסור שהצעירים יאבדו אמון בעתיד המדינה ובעתידם במדינה. יש לעשות תיקון חברתי כלכלי. כיוון התיקון צריך להיות ברור - צמצום הפערים בחברה הישראלית. לא ייתכן שבמדינה יהודית יהיו הפערים הגדולים בעולם". ד"ר שולה רקנאטי, יו"ר עמותת חינוך לפסגות ציינה: ""בימים אלו, גל מחאה חברתית הקורא לצדק חברתי סוחף את הארץ ומסעיר את כולנו. תנועת המחאה מבהירה באופן חד משמעי את מה שאנו בעמותת 'חינוך לפסגות' זיהינו כבר לפני למעלה מעשור - שהפערים ההולכים ומתרחבים בין המעמדות בישראל, יחד עם הנטל הכבד שנופל על משפחות מהמעמד הבינוני והנמוך- מהווים איום על החוסן החברתי שלנו, ומציבים את בעיית צמצום הפערים בראש סדר העדיפויות הלאומי. תובנה זו היא שהולידה את עמותת חינוך לפסגות אשר חרתה על דגלה לצמצם את הפערים החברתיים וחברתיים במדינת ישראל באמצעות חינוך. חינוך הוא הדרך היחידה הנכונה לצמצם פערים, להעניק שיוויון הזדמנויות להצלחה ולחולל שינוי חברתי ותרבותי. חינוך איכותי הוא המפתח לעתיד מקצועי, כלכלי מבטיח, וגם לחברה שיוויונית ובריאה. כעמותה שמפעילה מרכזי חינוך למצוינות מבאר שבע בדרום ועד לעכו בצפון, אני שמחה שלוד הינה חלק ממשפחת חינוך לפסגות. בכוחות משולבים, נצליח להעניק לילדי לוד הזדמנות שווה להצלחה ותקווה לחיים טובים." ראש העיר, מר מאיר ניצן ציין התייחס בדבריו בעיקר לתלמידים והתלמידות אשר הם הכוכבים האמיתיים של האירוע. הוא פנה אל הילדים וציין "לקחתם על עצמכם מחוייבות גדולה להיות הטובים ביותר ואנו גאים בכם על כך. אני מודה למשרד החינוך על ההשקעה הרבה בעיר ובחינוך שלה. אני באופן אישי, אגיע לבקר בהמלך השנה לעקוב אחר התקדמותכם, לעודדכם ולראותכם צועדים קדימה ומגיעים לפסגות". הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר הקרן לידידות הוסיף כי "אנו בקרן לידידות גאים לשתף פעולה עם חינוך לפסגות משום שפעילות העמותה מעניקה לילדים ערכים וזה מה שחשוב. אנו שמחים לסייע בידי העמותה להגשים את החלום עבור הילדים ועבור המדינה". אודות עמותת "חינוך לפסגות": עמותת 'חינוך לפסגות', מקדמת בעשור האחרון ילדים ובני נוער בעלי פוטנציאל למצוינות, המגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, לממש את יכולותיהם, לפתח מודעות חברתית ערכית, להשתלב בהצלחה במוסדות אקדמיים, ולהפוך לאזרחים תורמים לחברה וכמנהיגים בעתיד. העמותה מעניקה לילדים כלים להצטיין בלימודים, לרכוש השכלה כללית, לגבש אישיות מעורבת ואכפתית, ובעיקר,לגבש דימוי עצמי גבוה ותחושת מסוגלות כוללת. בעמותה מאמינים כי השקעה אינטנסיבית לטווח ארוך במצוינות חינוכית תחולל שינוי חברתי אמיתי בקהילה. הדרך הייחודית של חינוך לפסגות כוללת: § תוכנית מגוונת רב – תחומית § איתור התלמידים בכתה ב' וליווי צמוד עד כתה י"ב – לאורך 10 שנים § 16 שעות שבועיות, במהלך כל השנה § מעורבות פעילה של ההורים והקהילה § העצמת הילדים - ההורים – הקהילה § טיפוח דור מנהיגי העתיד תוצאות העשייה הייחודית של העמותה מוכיחות, שדרכה היא המפתח לצמצום פערים, למוביליות חברתית ולבניית עתיד טוב יותר לילדינו: ציוני התלמידים השתפרו באופן משמעותי, ממוצע הבוגרים בבגרויות למעלה מ 90- , בוגרי העמותה השתלבו בצבא בתפקידים איכותיים, בוגרי העמותה לומדים במוסדות להשכלה גבוהה. בישראל כיום יש למעלה מ-100 אלף תלמידים מוכשרים החיים בפריפריות גיאוגרפיות וחברתיות. העמותה מאתרת ילדים אלו, ומשלבת אותם במסגרת תומכת ומעשירה, לאורך 10 שנים, מרגע כניסתם אליה ועד שהם מסיימים את לימודי התיכון. |