Epson מקדמת את חווית התרבות הבאה

דרוג:

כמאה יזמים, מפתחים, מייקרים, מעצבים ושוחרי טכנולוגיה לקחו חלק בהאקתון לפיתוח טכנולוגיות לתחום המוזיאונים והתרבות. הם קיבלו השראה מהחומות העתיקות, מהפינות הנסתרות ומהחללים המרשימים במגדל דוד ופיתחו רעיונות וכלים וטכנולוגיות שיאפשרו להציג דרכים חדשניות ומרתקות לחוות את הסיפורים, המקומות והאנשים של ירושלים – בין השאר לשימוש ב-Moverio BT-200 - המשקפיים החכמים של חברת אפסון.

'האקתון מגדל דוד׳, הסתיים בירושלים עם ההכרזה על הזוכה הגדול: צוות הפיתוח של רועי אלבז. ההאקתון, בחסות ענקית ההדמיה, חברת אפסון, היווה את  תחרות הפיתוח הראשונה בישראל המיועדת לפיתוח טכנולוגיות גיימינג, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית לתחום המוזיאונים והתרבות. במסגרת המפגש שנערך במוזיאון מגדל דוד, התבקשו המשתתפים לפתח יישומים שיעשירו את חווית המבקר במוזיאון באמצעות מגוון פלטפורמות, לרבות ה-Moverio BT-200 - המשקפיים החכמים של אפסון. כמאה יזמים, מפתחים, מייקרים, מעצבים ושוחרי טכנולוגיה לקחו חלק בהאקתון, שנמשך 30 שעות, קיבלו השראה מהחומות העתיקות, מהפינות הנסתרות ומהחללים המרשימים במגדל דוד ופיתחו רעיונות, כלים וטכנולוגיות שיאפשרו להציג דרכים חדשניות ומרתקות לחוות את הסיפורים, המקומות והאנשים של ירושלים.

אלבז וצוותו שזכו בפרס הראשון קיבלו חברת אפסון ישראל משקפי מציאות רבודה חכמים (AR) Moverio-BT 200. הפרס הוענק עבור פיתוח קונספט לאפליקציה מבוססת אנדרואיד, העשויה להתאים,  גם ל-Moverio  ומאפשרת למבקר ללמוד על 2,700 שנות ההסטוריה בשעה אחת בלבד. הצוות של אלבז לקח את רעיון משחקי ה-Escape Room  המאוד פופולריים בימים אלה והצמיד אותו לאחד המבנים היותר אייקוניים של ירושלים - ה"קישלה". מדובר בחדר במוזיאון שקירותיו היו עדים  ל כ-2700 שנה של היסטוריה, החל מהורדוס והחשמונאים, דרך תקופת הצלבנים ועד לשימוש בו כבית כלא במנדט הבריטי לאסירי המחתרות. הזוכים המציאו אפליקציה שניתן להתאימה הן למשקפיים החכמים והן לסמארטפונים, על מנת לקבל סקירה חיה וצבעונית ועמוסת מידע על ההיסטוריה של החלל בעזרת "משחק" אינטראקטיבי מעניין. "האפליקציה מבצעת "גיימיפיקציה" לתהליך הלמידה באמצעות קבלת "רמזים" מתקופות שונות של ההיסטוריה במרחב על גבי המשקפיים (בצורה רבודה)", מסביר אלבז.

במסגרת האירוע אף נהנו המשתתפים מסדנת מומחה, שהעביר נציג אפסון, מארק-אנטואן גודפרויד, מומחה לפיתוח שווקים חדשים, שהגיע במיוחד מצרפת כדי לשמש מנטור במפגש.

 

לדברי מנהלת מוצר ה-Moverio של אפסון בישראל, ענבר עיני, שגם היתה חברה בפאנל השיפוט בתחרות, ה"שימוש ב- Moverio BT-200 במוזיאון מאפשר למבקר לחוות חוויה מסעירת חושים של סביבת מציאות רבודה, מעורר חיים במיצגים דוממים ובדמויות מהעבר, וממחיש את החוויות הירושלמית מקרוב, ומרחוק ". לדבריה, כבר היום במספר מרכזי מבקרים מובילים בעולם (ובעתיד גם בישראל), נעשה שימוש במשקפיים החכמים של אפסון, על מנת להעשיר את חווית המבקר ולהפוך אותה לבלתי נשכחת. 


דוניצה תקשורת -- www.donitza.co.il --- [email protected] -- 03-5167336
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים