דרוג:
להיות זכיין לדוכני מזון – פעולה שיש בה ברכה רבה, אך חשוב להיות שקול לפני קבלת ההחלטות. מדוע זו ברכה? מה היתרון בהיותך זכיין לדוכני מזון? ובכן, נניח שעד היום חששת להקים עסק לבד: חששת מפרסום, קידום, שיווק, בניית קמפיינים וכד', אך לעומת זאת – מהוצאות כמו קניות ולוגיסטיקה החשש היה מופחת. עבור אנשים כמוך-בדיוק מתאימה זכיינות מזון. אתה לא נדרש לבנות שם, אתה לא נדרשת לקמפיינים, משום שאתה מייצג רשת ידועה. על דוכן המזון יתנוסס השם והלוגו של אותה רשת מזון: מסעדה עם סניפים, בית קפה, סופרמרקט, וכד'. כל שתצטרך לעשות הוא למכור, וליהנות מהרווחים בשמו של אותו מותג ידוע.
חשיבות בחירת המזכה
לבחירת המזכה חשיבות מכרעת. עלייך לעקוב בעיתונים, ברדיו, באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית – ולחפש בנרות כתבות על אותה רשת, לוודא ששמה עולך לפניה, שהלקוחות מרוצים ושהאימג' הכללי שנבנה בציבור לאותו מותג-מזכה הוא חיובי.
הבדיקה השנייה שחשוב מאד שתערוך היא בדיקה כלכלית. גש לגזברות החברה שאתה עתיד להיות זכיין שלה, ובקש לראות מאזנים, דו"חות רווח והפסד ודו"חות תזרים מזומנים. זה ייתן לך אינדיקציה לגבי רווחיותה של החברה.
לדוגמה: חברה אלמונית ידועה כחברה יקרה, אשר עיקר לקוחותיה מהמגזר העסקי. חברה פלונית, לעומת זאת, מוכרת רק ב Xש"ח את כל מוצריה, ועם לקוחותיה נמנה כלל הציבור. האם זה אומר איזו חברה רווחית יותר? לא, משום שבסנריו אחד – ייתכן ולחברה אלמונית יש לקוחות שמוכנים לשלם הרבה מעל לממוצע, ובכך החברה מניבה רווחים תוך זמן קצר. מנגד, ייתכן כי דווקא צבירת הכסף האטית והמעטה מלקוחות רבים שפוקדים את הקופה, כפי שמקובל בחברה פלונית, היא שתניב יותר רווחים. עד שלא תצפה במאזנים ובדו"חות – לא תדע.
דאג לבניית תכנית עסקית
במידה ובדקת את המזכה תדמיתית וכלכלית, וניכר כי הוא מותג בעל שם שכדאי להיות זכיין שלו, אין לנוח על זרי הדפנה. יש לבנות תכנית עסקית, לבדוק את השטח בו תעבוד, לשוחח עם האוכלוסייה – החל מחנויות שכנות ועד לאנשי מפתח שגרים/מבלים באזור. מהשיחות, חשוב להבין מהן ההעדפות הצרכניות של הציבור הזה: קמעונאיות/סיטונאיות, בשר וחלב/אוכל טבעוני, מזון עם גלוטן/מזון לחולי צליאק, וכד'. על סמך הממצאים – בנה תכנית ייבוא רווחית שתסייע לך למכור לתושבי האזור
רוצים לקרוא/ לשמוע על זכיינות מזון ברשת רוני ודני? היכנסו קראו וקבלו מידע מפורט בנושא. |