סוד ההצלחה של מאבק תקשורתי: לסמן את "האיש הרע"

דרוג:

מאת אריאל פלר, פאר לוין תקשורת
 
חדשות לבקרים צצים להם מאבקים ציבוריים כאלה ואחרים המנסים לתפוס כותרות ולמשוך את תשומת הלב הציבורית. השנה שחולפת סיפקה לנו אין ספור מאבקים ומחאות, כשהאחרונה שבהן הייתה הפגנת יוצאי אתיופיה ברחבי תל אביב.

בפועל, זכות קיומם ועיקר מהותם של מאבקים ומחאות מהסוג הזה נמדדת ברמת העניין התקשורתי שהם מצליחים לייצר. "וכאן בדיוק בא לידי ביטוי תפקידו ומידת מקצועיותו של יועץ התקשורת שנבחר להוביל את המאבק", מסביר עו"ד איתן לוין, מבעלי משרד יחסי הציבור פאר לוין תקשורת.
 
הצורך במאבק מקצועי מחושב ומדויק
 
התפיסה הישנה לפיה קבוצת אנשים היוצאת לרחוב עם שלטים במטרה לשנות את הסדר החברתי, יכולה באמת להוביל לשינוי, מקורה בתפיסה נאיבית ולא רלוונטית למציאות התקשורתית בה אנו חיים. "כדי באמת להגיע למקבלי ההחלטות הנכונים וכדי לעורר את תשומת הלב הציבורית, יש צורך בניהול מאבק מקצועי ומתוכנן היטב", מוסיף איתן לוין. לדבריו, בכל מאבק ציבורי נדרש להגדיר במפורט את מטרת המאבק ולסמן מיהו "האיש הרע". "טענה כללית והאשמות כלליות בדרך כלל לא יזכו לתשומת לב. ואילו כאשר הטענות מופנות כלפי אדם מסויים כגון נושא משרה ציבורית או נבחר ציבור, קל לציבור ולתקשורת להתמקד".
 
במשרדי יחסי הציבור ובחברות ייעוץ התקשורת יודעים לספר כי ברוב המקרים "האיש הרע" גם יגיב לטענות וכך ייפתח שיח והנושא יקבל תאוצה תקשורתית וציבורית.
 
להגיע לסדר היום הציבורי
 
על מנת להביא לסדר היום הציבורי מאבקים חברתיים, פוליטיים וציבוריים שונים, יש צורך בבניית  קמפיין אסטרטגי תקשורתי ממוקד. האסטרטגיה והפעילות מתוכננות על ידי יועצי תקשורת ומומחים ליחסי ציבור והן נשענות בין היתר על יצירתו של מסר חד משמעי, קליט ועוצמתי.
 
ניהולו של מאבק תקשורתי
 
מאבק תקשורתי מוצלח המנוהל על ידי משרד יחסי ציבור מקצועי ייבנה באופן יסודי וספציפי לכל קמפיין. מערך מקיף זה יתחיל בבניית תוכנית עבודה הכוללת הגדרת יעדים, דרכי פעולה, לוחות זמנים ותקציב. כמו כן, הקמפיין יכלול כלי עבודה מגוונים כגון מסיבות עיתונאים, תדרוך כתבים ופרשנים, שימוש מאסיבי ברשתות החברתיות וכו'.
 
הכותב הוא יועץ תקשורת בכיר בחברת יחסי הציבור פאר לוין תקשורת
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים