דרוג:
NielsenIQ (NIQ) המבוסס על CGA מחזק את On Premise Measurement (OPM) ומשתף שירותי מעקב אחר מותגי משקאות אלכוהוליים
* NielsenIQ (NIQ) עוזר ליצרני הבירה והמשקאות החריפים לעקוב אחר נתח השוק וביצועי המכירות בשווקי On Premise נוספים לנוכח שינוי משמעותי בהרגלי השתייה של הצרכנים.
* On Premiseקריטי לחיבור עם הצרכנים ולגיבוש הערך של מותגי משקאות אלכוהוליים.
שיקאגו, 17 ביולי 2024, (BUSINESS WIRE) -
NIQ המבוססת על CGA מרחיבה את On Premise Measurement (OPM) לשוק הגלובלי. On Premise מהווה 61% ממכירות המשקאות האלכוהוליים בעולם מבחינת ערך, מה שהופך אותו לחיוני עבור בעלי מותגים המעוניינים להמשיך ולהשקיע בתחום. On Premise מציע פלטפורמה חשובה לגיבוש ערך עבור המוצר, כמו גם נאמנות לקוחות בטווח הארוך. טענה זו מומחשת בחלקה על ידי העובדה שבאופן כללי מותגי המשקאות האלכוהוליים פחות נפגעו מאיומי המותגים הפרטיים לעומת קטגוריות FMCG אחרות. נפח המותגים הפרטיים בקרב לקוחות Off Premise עמד על פחות מ-10% מסך המכירות (נתון הרבה יותר נמוך מהערך המקביל בקטגוריות FMCG אחרות).
אסטרטגיות הגשה חדשניות וכן הפעלות אשר מתחברות עם צרכנים ומבטיחות איכות משופרת תהיינה המפתח לשמירה על תפיסת ערך חיובי בקרב הצרכנים וכן לגיבוש הצלחה ארוכת טווח שלמותגי המשקאות האלכוהוליים ו-On Premise כאחד.
הדגשים עבור סקר NIQ On Premise המבוסס על CGA כוללים:
*83% מסך צרכני LDA* הגלובליים ביקרו ב-On Premise ב-3 החודשים האחרונים, כאשר 62% מהם מבקרים באתר מדי שבוע
*היקף הביקורים נשאר יציב ברחבי העולם, למרות שרוב הצרכנים ציינו כי הם חשים שמצבם הכלכלי גרוע יותר לעומת השנה הקודמת. ל-On Premise תפקיד חיוני בקידום הקשר עם חברים ואנשים יקרים, כאשר 3 מבין הסיבות בעלות שיעור הגידול הגבוה ביותר לביקור היו - חיבור עם בני משפחה וחברים, כדי לציין אירועים וכדי ליהנות.
* On Premise מהווה 61% מסך מכירות המשקאות האלכוהוליים מבחינת ערך (לא כולל יין).
תדירות הביקורים יציבה, אך מכירות הבירה, מוצרי המאלט והסיידר של On Premise ברחבי העולם צנחו ב-
*4.0% ב-12 החודשים האחרונים. מכירות המשקאות החריפים צנחו ב-7.6%.
*אנשי דור Z וצעירי המילניום (עד גיל 34) צפויים להגדיל את היקף הביקורים שלהם ב-On Premise ב-3 החודשים הקרובים, עם גידול נטו של 27pp לעומת 14pp בקרב כל מבקרי On Premise.
*LDA – גיל מותר לצריכת אלכוהול
פתרון OPM תומך באסטרטגיות העסקים לגידול המכירות מול הצניחה בהעדפות ב-On Premise, כולל פיקוח על צריכת האלכוהול. במקביל ל-OPM, NIQ קיימה סקר שהקיף 30,000 צרכני On Premise ב-38 שווקים אשר חשף כי למרות שהיקף ביקורי הצרכנים ב-On Premise גבוה, היחס של הצרכנים לאלכוהול מעורב ולמעלה משליש (37%) מהם צורכים כיום פחות אלכוהול לעומת הצריכה לפי 12 חודשים. ככל הנראה, Gen X ומבקרים בתדירות נמוכה ב-On Premise מפחיתים את צריכת האלכוהול שלהם.
שירות On Premise Measurement (OPM) של NIQ מבצע בדיקה מעמיקה של הנתונים במטרה לגלות מהי ההשפעה של מגמות הצרכנים הללו על הביצועים בקטגוריה זו. המכירות הגלובליות של בירה, של משקאות מאלט ושל סיידר לפי נפח צנחו ב-4.0% ב-12 החודשים האחרונים, והעלאת המחירים הביאה לגידול של 0.4% לפי ערך. בניגוד לכך, מכירות המשקאות החריפים צנחו ב-7.6% ו-3.4% בהתאם לפי נפח וערך. צניחה חדה זוהתה במיוחד במכירות הברנדי, הרום והג'ין בשווקים מובילים, ואילו הביצועים של משקאות אחרים כולל טקילה וודקה השתפרו.
פיל טייט, מנכ"ל לקוחות גלובליים ב-NIQ, אמר: "המחקר שערכנו מראה כיצד התפקיד של On Premise משתנה במהירות ברחבי העולם. נפח צריכת האלכוהול קטן, אך בארים, פאבים ומסעדות עדיין מהוויים מקומות חשובים בחיי הצרכנים. אין ספק שהפיקוח משפיע על ביצועי המשקאות האלכוהוליים, אך השינויים בהעדפות השתייה של אנשים פותחים הזדמנויות חדשות בקטגוריות אחרות. On Premise ממשיכה להוות ערוץ חיוני להגדלת שווי המותג, והאסוציאציה עם רגעים בלתי נשכחים היא דרך משמעותית להבטחת ההתנסות והנאמנות. ההקלה בלחץ העלויות על הצרכנים וכן המעורבות של בגירים צעירים בפרט משאירות מקום לצמיחה בחודשים ובשנים שלפנינו".
גם לנוכח הצניחה בנפח עדיין יש מקום לאופטימיות משום שאנשים עדיין רוצים לצאת ומוכנים להגדיל את ההוצאה שלהם במחצית השנייה של 2024. ל-On Premise תפקיד משמעותי בחיי הצרכנים כיעד למפגש עם אנשים יקרים לליבם, ועובדה זו מאפשרת למותגים ליצור חיבור משמעותי עם צרכנים ולגבש נאמנות למותג.
רבע (26%) מכלל הצרכנים שענו על הסקר של NIQ ברחבי העולם ציינו כי הם יגדילו את תדירות הביקורים שלהם ב-On Premise בשלושת החודשים הקרובים - נתון גדול יותר מפי 2 (12%) לעומת אלה המתכננים להקטין את תדירות היציאות שלהם. ישנה סבירות גבוהה לכך שאנשי דור Z יגדילו את תדירות הביקורים שלהם.
אודות OPM
השירות של NIQ OPM מודד את ביצועי המותג ואת המכירות בקטגוריה ב-On Premise באזורים שונים. OPM מאפשרת לבעלי המותגים לחשוף מגמות שוק המניעות צמיחה, לבחון את ביצועי המותג ולעקוב אחר נתח השוק, כמו גם לזהות הזדמנויות של מקום להגדלת הרווחים ולהעריך את התחרות.
OPM מבוסס על CGA עם מומחי On Premise, אותה NIQ רכשה בשנת 2022. שירות OPM שופר על ידי CGA במשך שנים רבות באנגליה ובארה"ב, והוא מספק ניתוח מעמיק של מכירות, הפצה ותמחור לפי אזור וערוץ אשר עוזרים למותגים לזכות בנתח שוק בשווקים שונים. השירות הורחב כעת לארצות מובילות כולל אוסטרליה, קנדה, גרמניה וצרפת, ובקרוב יגיע גם לדרום קוריאה.
לפרטים נוספים אודות NIQ המונע על ידי שירות CGA OPM ואודות פתרונות נוספים בשווקים הבינלאומיים, לחצו כאן.
אודות NIQ:
NielsenIQ (NIQ) היא החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני והיא מספקת את הכלים המלאים ביותר להבנת התנהלות הקניות של צרכנים ולחשיפת דרכים חדשות לצמיחה. בשנת 2023 NIQ השתלבה עם GfK, מה שהביא יחדיו את שני הגורמים המובילים בשוק בעלי תפוצה גלובלית חסרת תקדים. כיום, ל-NIQ פעילות בלמעלה מ-95 ארצות עם כיסוי GDP בשיעור של 97%. NIQ מספקת את Full View™ - עם ידע הוליסטי בתחום הקמעונאות והתובנות הצרכניות המקיפות ביותר - המסופקות יחד עם ניתוח מתקדם באמצעות פלטפורמות מודרניות.
למידע נוסף
איש קשר לאמצעי התקשורת: [email protected]
מקור: NielsenIQ
תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 |