Insilico Medicine גילתה בהצלחה מעכב מולקולות קטנות עוצמתי, סלקטיבי שזמין ביולוגית לצריכה דרך הפה של CDK8 באמצעות בינה מלאכותית יוצרת תוכן

אבו דאבי, 24 באפריל 2023, (GLOBE NEWSWIRE) :

Insilico Medicine, חברה לגילוי תרופות מונעת בינה מלאכותית בשלבים הקליניים, המפעילה את מרכז המחקר והפיתוח הביוטכנולוגי הגדול ביותר במזרח התיכון, הודיעה כי גילתה בהצלחה מעכב מולקולות רב עוצמה, סלקטיבי שזמין ביולוגית לצריכה דרך הפה של CDK8 לטיפול בסרטן תוך שימוש בגישת כימיה גנרטיבית מבוססת תבנית המתאפשרת באמצעות ידי  Chemistry42, פלטפורמת למידה לחיזוק גנרטיבי. המחקר פורסם ב- Journal of Medicinal Chemistry של האגודה האמריקנית לכימיה, כתב עת מוביל בכימיה רפואית.

CDK8 וחלבון הפארלוג שלו CDK19, כחברים במשפחת ה-CDK, ממלאים תפקידים קריטיים בוויסות השעתוק של מסלולי איתות רבים ושונים המעורבים בבקרת האונקוגן. דה-רגולציה של CDK8/19 שולבה ככוח מניע בסוגי סרטן אנושיים רבים, במיוחד בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) וגידולים מוצקים מתקדמים. יתר על כן, CDK8/19 מעורבים גם באפנון חיסוני. התמקדות ב-CDK8/19 יכולה לשפר את הציטוטוקסיות של תאי NK ולעורר מעקב אחר גידול בתיווך תאי NK. לכן, התמקדות ב-CDK8/19 נחשבת לאסטרטגיה מבטיחה עם מנגנון פעולה של שניים באחד שמעכב את צמיחת תאי הגידול, וגם מגביר בנוסף את פעילות תאי החיסון.

המחקר שפרסמה Insilico, עם תמיכה במנוע הכימיה הגנרטיבי שלה, Chemistry42 אשר בנוי על שנים של מידול ואימון מוקדם של מערכי נתונים ביולוגיים, כימיים וטקסטואליים גדולים. Chemistry42 כולל 42 מנועים יצירתיים ויותר מ-500 מנועי חיזוי המאפשרים הענקת ניקוד המסייע לחוקרים ליצור מולקולות בעלות תכונות רצויות מהבסיס, תוך שימוש בטכנולוגיות לימוד עמוק באמצעות תכנון תרופות מבוסס תבנית (SBDD) ופיתוח תרופות מבוססות ליגנד (LBDD).

במחקר זה, מדענים תיארו את תהליך השימוש במודול SBDD של Chemistry42 כדי ליצור מקשר עוגן מפתח ולזהות את תרכובת הפגיעה המכוונת ל-CDK8. במשך מספר מחזורי אופטימיזציה, מדעני מו"פ שיפרו עוד יותר את היציבות המטבולית חוץ גופית , סלקטיביות קינאז, ופרופיל פרמקוקינטי in vivo בין המינים, מה שהוביל לגילוי של מעכב אחד חזק, סלקטיבי וזמין ביולוגי של CDK8, אשר הוערך ביעילות in vivo מחקרים והדגימו עיכוב חזק של צמיחת גידול במספר מודלים של יעילות in vivo .

בנוסף למולקולה שפורסמה, מדעני Insilico מתקדמים עם מעכב CDK8 נוסף שנוצר באמצעות בינה מלאכותית עם מבנה חדש. Insilico פתוחה לשותפויות פוטנציאליות עם חברות תרופות לפיתוח משותף של המועמדת לתרופה.

"ב-Insilico, אנו מעודדים מדענים לחלוק את התובנות החדשניות שלהם בגילוי תרופות מונחות בינה מלאכותית עם התעשייה על ידי פרסום מאמרים שעברו ביקורת עמיתים", אמר ד"ר פנג רן, PhD, מנכ"ל משותף ומנהל מדעי ראשי של Insilico Medicine. "במקרה זה, לא רק גילינו תרכובת חדשה למטרה מבטיחה, אלא גם סיפקנו פרקטיקות חדשניות בגילוי מוקדם של תרופות הנתמכות על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית".

Insilico הייתה חלוצה ביישום של ריבוי גישות גנרטיביות לפיתוח תרופות באמצעות כימיה גנרטיבית כמו גם ביולוגיה גנרטיבית, והיא זו שפרסמה את המאמר הראשון בכימיה גנרטיבית. לאחר מכן, החברה הגישה את הפטנטים הרלוונטיים ליישום גישות יצירתיות אלו לכימיה וביולוגיה, ושילבה גישות אלו בפלטפורמת Pharma.AI הזמינה באופן מסחרי, הכוללת את המערכת PandaOmics המשתמשת במספר מודלים של ביולוגיה חזויה וגנרטיבית; את מנוע הכימיה הגנרטיבי, Chemistry42; ומנוע חיזוי התוצאות של ניסויים קליניים, InClinico המשתמש בשילוב של גורמי חיזוי המבוססים על אומיקה וממירים המבוססים על טקסט. Insilico, עם העוצמה של בינה מלאכותית יוצרת תוכן, מספקת פריצות דרך עבור שירותי בריאות בתחומים רבים של מחלות. התוכנית המובילה, המיועדת עבור מחלות מונעות פיברוזיס, כבר השלימה ניסויים קליניים שלב 0 ושלב I וקיבלה נתוני שלב I חיוביים וייעוד כתרופה יתומה.

"תיארנו לראשונה את הרעיון של שימוש בבינה מלאכותית יוצרת תוכן לפיתוח מולקולות חדשות בכתב עת שנסקר בידי עמיתים בשנת 2016. מאוחר יותר, פיתחנו מספר גישות ותכונות חדשות עבור פלטפורמת הבינה המלאכותית שלנו המבוססת על GAN לפיתוח תרופות. התחלנו לרשום פטנטים על הממצאים שלנו כך שבתחומים מסוימים, פטנטים קדמו לפרסומים. כמה מהפטנטים האהובים עלי משלבים כימיה גנרטיבית וביולוגיה גנרטיבית", אמר אלכס זבורונקוב, דוקטורט, מייסד ומנכ"ל Insilico Medicine. "אני נרגש לראות שבעזרת התמיכה של בינה מלאוכתית יוצרת תוכן, השגנו כמה אבני דרך בתעשייה וקידמנו את המועמדים לתרופות שהתגלו בידי הבינה המלאכותית יוצרת התוכן לשלב הקליני. ב-2022 לבדה, מיננו 9 מועמדים פרה-קליניים המשתמשים בבינה מלאכותית. אנו מחויבים לשכלל את הגישה והכלים שלנו לעצב מחדש את עתיד שירותי הבריאות באמצעות חדשנות יוצרת".

אודות Insilico Medicine

Insilico Medicine, חברת גילוי תרופות המונעת מקצה לקצה באמצעות בינה מלאכותית בשלב הקליני, מחברת ביולוגיה, כימיה ומבחנים קליניים באמצעות מערכות בינה מלאכותית מהדור הבא. החברה פיתחה פלטפורמות בינה מלאכותית המשתמשות במודלים יצירתיים עמוקים, המחזקת לימוד, שינויים וטכניקות מודרניות אחרות של לימוד מכונה כדי לגלות מטרות חדשות ולתכנן מבנים מולקולריים חדשים בעלי תכונות רצויות. Insilico Medicine מספקת פתרונות פורצי דרך לגילוי ופיתוח תרופות חדשניות לסרטן, פיברוזיס, מערכת החיסון, מחלות מערכת העצבים המרכזית (CNS) ומחלות הקשורות להזדקנות.

בתחילת 2023 פתחה החברה את מרכז המחקר והפיתוח