דרוג:
מאיץ היזמות לנשים מציין שלוש שנות פעילות באירוע השקה בז'נבה של אתגר החדשנות הדיגיטלית המיועד לחברות הזנק של נשים, בשיתוף איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי
ניו יורק וז'נבה, 19 במרץ 2023, (BUSINESS WIRE):
מתוך הכרה בקשר שבין חדשנות, טכנולוגיה, המרחב הדיגיטלי וחוסר שוויון מגדרי, ה-Women’s Entrepreneurship Accelerator (מאיץ היזמות לנשים, WEA) כינס נציגים בכירים מתוך השותפים המייסדים של הארגון, זאת במטרה לציין שלוש שנות פעילות ולקיים דיון מקדים לפני ועדת ה-CSW67 כדי לגבש צעדים שיאפשרו ליצור אקוסיסטמה של חדשנות שתהיה מכלילה יותר מבחינת שוויון מגדרי ותאפשר לתת מענה לפער המגדרי הקיים בדיגיטל.
לראשונה מאז ייסודה, ועדת ה-CSW67 עסקה בבחינה הוליסטית של נושא החדשנות והטכנולוגיה מנקודת מבט מגדרית, תוך שהיא פותחת פתח ייחודי לחקר ההשפעות המגדריות של החדשנות והטכנולוגיה, לצד גיבוש המלצות שיאפשרו להתוות מסלול לקראת כלכלה דיגיטלית מכלילה ושוויונית יותר.
ה-WEA, ששם לו למטרה להתמודד עם המחסומים שניצבים בפני נשים יזמיות לצורך קידום יעדי פיתוח בר קיימא (SDGs), פועל למען גיבוש אקוסיסטמה דיגיטלית של חדשנות עבור נשים אלה, בשאיפה להבטיח כי המדינות השונות יקצרו את פירותיה של המהפכה הדיגיטלית המתגלגלת לטובת יצירתו של עולם מכליל ובר קיימא יותר.
האירוע של WEA, שהתקיים בחסות איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי (ITU) בז'נבה, אפשר את כינוסם של חמשת שותפיו האחרים של ה-WEA המשתייכים לאו"ם ושם דגש על הצורך להשקיע בנשים יזמיות בסביבה הדיגיטלית כדי לסייע להן בהרחבת עסקיהן. האירוע התמקד באופן שבו המהפכה הדיגיטלית טומנת בחובה הזדמנויות ייחודיות לקידום מעמדן הכלכלי של נשים דרך פתיחת הגישה לידע ולשווקים הבינלאומיים, והענקת אפשרות עבורן להיות מעורבות ברשתות רחבות יותר. במסגרת האירוע אף הושם דגש על הסיכונים שנלווים למהפכה הדיגיטלית, בהקשר עם הנצחת הדפוסים הקיימים של חוסר שוויון מגדרי. תובנות המפתח שהופקו במהלך האירוע כוללות:
*הסביבות הקיימות של החדשנות ושל חברות הסטארט-אפ נעדרות מגוון מגדרי ומתאפיינות בחלוקה לא אחידה של הזדמנויות ושל משאבים פיננסיים.
*נשים יזמיות נאלצות להתמודד באופן עקבי עם מחסור בכספים ובהשקעות בדרך להרחבת עסקיהן,1 וכן עם גישה מוגבלת לקישוריות ולטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICTs), כמו גם להזדמנויות שמאפשרות רכישה של הכישורים הקריטיים הדרושים כבסיס לתחרות בכלכלה הדיגיטלית.2
*טכנולוגיות, פלטפורמות וכלים דיגיטליים עלולים אף להעניק משנה תוקף לסטריאוטיפים מגדריים מזיקים ולגרום לאפליה כנגד נשים ונערות, אלא אם כן הם מיועדים להיות בטוחים, מכלילים ונגישים מלכתחילה. לדוגמה, הטיות מגדריות שקיימות בערכות נתונים ומקודדות במוצרי אלגוריתמים מבוססי AI עשויות להוביל למערכות ולשירותים שמשכפלים דפוסי אפליה.
*נשים ונערות, במיוחד אלה שנמצאות בסיכון מוגבר לצורות שונות של אפליה, מהוות גם מטרות עיקריות לאלימות ולניצול באינטרנט, אשר גורמות באופן גורף לדחיקתן אל מחוץ לשיח הציבורי ולמרחבים הדיגיטליים. אלה הם רק כמה מן האתגרים הדוחקים שמצריכים פתרונות מכלילים מגדרית בעידן הדיגיטלי.
הידעתם?
*ל-37% מכלל הנשים בעולם אין גישה לאינטרנט.3
*עד לשנת 2050, 75% מכלל המשרות יהיו קשורים לתחומי ה-STEM.4
*כיום, נשים מאיישות רק 22% מכלל המשרות הקשורות בבינה מלאכותית ורק 1 מתוך כל 3 חוקרים גלובליים היא אישה.5
*רק 28% מבוגרי ההנדסה ו-40% מן הבוגרים בתחום מדעי המחשב הן נשים.6
*במהלך העשור האחרון, הדרה של נשים מן העולם הדיגיטלי גרמה לקיצוץ של $1 טריליון בתוצר הלאומי הגולמי של מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.7
השקת "אתגר החדשנות הדיגיטלי" של ה-WEA
במהלך האירוע הושק רשמית ה-Digital Innovation Challenge - אתגר החדשנות הדיגיטלית של ה-WEA על ידי ה-ITU ובתמיכת Mary Kay Inc, במטרה לקדם נושא זה. במסגרת האתגר הגלובלי נבחרים 10 שיטות עבודה מומלצות ופתרונות דיגיטליים, שלהם פוטנציאל ליצור אקוסיסטמה מכלילה מגדרית עבור חברות סטארט-אפ וסקייל-אפ. הנבחרים ייהנו מגישה לתוכנית האקוסיסטמה של חדשנות דיגיטלית, שבמסגרתה יקבלו הדרכה לגיבוש יכולות לטובת שיפור התוכניות העסקיות שלהם, כמו גם הנחייה ייחודית וגישה לרשת של גורמים מחוללי שינוי.
דגשים מתוך אירוע WEA:
*דורין בוגדן-מרטין, מנהלת איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי, דיברה אודות ההשפעה הכלכלית המוכחת של גישור על פני הפער המגדרי הדיגיטלי, וציינה כי בשנת 2020 לבדה, ההכנסות הפוטנציאליות שירדו לטמיון כתוצאה מחוסר גישה של נשים להזדמנויות יזמיות הסתכמו בסך $126 מיליארד. בוגדן-מרטין קראה לנקיטת צעדים נוספים, שיאפשרו פיתוח של אקוסיסטמה דיגיטלית מכלילה מגדרית, וזאת דרך שותפויות עם עסקים, ארגונים חברתיים, קובעי מדיניות, רגולטורים וגופים נוספים של האו"ם.
*דבורה גיבינס, מנהלת תפעול ראשית ב-Mary Kay, ציינה כי אף על פי שהמעבר לדיגיטל פותח הזדמנות ייחודית בפני נשים המאפשרת להן לחדש ולהרחיב את עסקיהן, ההאצה הדיגיטלית עלולה, במקביל, להנציח את חוסר השוויון הקיים. לשם כך, גיבינס קראה לטפל במופעי חוסר השוויון וליצור סביבה תומכת עבור נשים, שתאפשר את השתתפותן המלאה בכלכלה הדיגיטלית.
*אתגר החדשנות הדיגיטלית היא היוזמה העדכנית ביותר של ה-WEA. לאורך האירוע כולו, שותפי ה-WEA שמו דגש על דרכים שבהן קידמו במסגרת עבודתם את התמיכה ביזמות נשים, וזאת מאז הקמתה של השותפות פורצת הדרך ומרובת השותפים.
*פיתוח כישורי יזמות באופן מקוון
מרכז הסחר הבינלאומי (ITC) התמקד ב-Entrepreneurship Certificate Programme (תוכנית הסמכת היזמות) המקוונת והחינמית הראשונה מסוגה, שפותחה לצורך תמיכה ב-WEA והושקה בינואר 2022. תוכנית הלימודים הדיגיטלית כוללת 27 מודולים ומכסה את 7 שלביו העיקריים של המסע היזמי. היא זמינה באנגלית, ספרדית, צרפתית - ובקרוב גם בערבית, רוסית וסינית. תוכנית הלימודים כוללת גם 200 סרטונים והיא מיועדת להעניק ליזמים מתחילים ומנוסים את המיומנויות הדרושות לתכנון והקמה של עסקיהם. המשתתפים לומדים כיצד להטמיע תרבות יזמית, לפתח רעיונות עסקיים וללמוד מתודולוגיות הזנק, להכין מודל עסקי, לתכנן pitch, לזהות מקורות מימון, לאתר את השותפים והמנטורים הנכונים ולגבש צוות.
*תמיכת המגזר הפרטי ברכש מגיב-למגדר
נציגי UN Women תיארו את עבודתם למען קידום רכש מגיב למגדר, תוך שימת דגש על תקציר תמיכה בשם הערך האסטרטגי של הרכש. הסיבה לכך שרכש מגיב-למגדר הוא הבחירה העסקית ההגיונית, שפורסם בשנה שעברה בתמיכת ה-UN Global Compact. התקציר מציג הוכחות משכנעות בנוגע ליתרונות שיש לחיזוק ההשתתפות של נשים בשרשראות האספקה של המגזר הפרטי, לרבות מימוש צמיחה כלכלית מכלילה ופיתוח בר קיימא.
*התמודדות עם המחסומים שניצבים בפני חברות סטארט-אפ בבעלות נשים ובהובלתן
נציגי UN Women באזור אירופה ומרכז אסיה (ECA) התייחסו לתערוכת היזמות הנשית הראשונה מסוגה אי פעם – "מחנה אימונים" שנערך באזור בשנת 2021, במטרה להעצים את יכולותיהן של נשים יזמיות ולמשוך השקעות. גולת הכותרת של היוזמה היה אירוע הסיום Investors Pitch Finale שנערך באפריל 2022, ושבמהלכו הציגו 25 נשים יזמיות מ-9 מדינות (טורקיה, בוסניה והרצגובינה, גאורגיה, קזחסטן, קוסובו, קירגיסטן, מקדוניה הצפונית, מולדובה וסרביה) את חברות הסטארט-אפ שלהן ואת תוכניותיהן העסקיות ההתחלתיות, שנועדו להתמודד עם אחד האתגרים האימתניים ביותר אשר ניצבים בפני יזמיות במהלך קידום עסקיהן - הגישה להון. בעקבות "נאומי המעלית" של הנשים היזמיות, המשקיעים הציעו תמיכה פיננסית וכן הזדמנויות חניכה ועבודה ברשת כסיוע להרחבת העסקים השונים. בנובמבר 2022, התכנסו נשים יזמיות ושותפים עסקיים במסגרת אירוע ה-Women’s Entrepreneurship EXPO השני, שנערך בשיתוף עם PricewaterhouseCoopers, הבנק האירופי לשיקום ולפיתוח וכן Yildiz Holding. האירוע נועד להזניק ולקדם פעולות ספציפיות להכשרת הקרקע לקראת פיתוח יזמות של נשים באזור ה-ECA.
*מדיניות וקידום יזמות של נשים באזור אמריקה הלטינית
ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) הציג את מדיניותו ואת פעילותו למען תמיכה בפיתוח יזמות נשים באזור אמריקה הלטינית. במהלך השנים 2020-2021, ה-ILO ערך ופרסם הערכה של תנאי המדיניות של פיתוח יזמות נשים (WED), אשר משפיעים על יזמות זו, תוך התמקדות במגזרי המסחר והתעשייה במקסיקו סיטי, וזאת כתמיכה ב-WEA. ההערכה כללה סדרה של 19 המלצות מאפשרות פעולה, שנועדו לתת מענה לפערים המוסדיים שקיימים בהקשר עם נשים יזמיות. בברזיל, ה-ILO שיתף פעולה עם ה-Serviçio Nacional de Aprendizagem Industrial (SENAI) במטרה לקדם את פיתוח יזמות הנשים דרך סדרה של קמפיינים תקשורתיים ומגבירי מודעות, סדנאות לגיבוש יכולות ואירועים.
תיעוד של האירוע זמין כאן.
אודות Women’s Entrepreneurship Accelerator
ארגון WEA ((The Women’s Entrepreneurship Accelerator הינו יוזמה רבת שותפים המקדמת יזמות נשים ושנוסד במהלך הכינוס ה-74 של העצרת הכללית של האו"ם. הארגון מכנס שש סוכנויות של האו"ם: ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), מרכז הסחר הבינלאומי (ITC), איגוד הטלקומניקציה הבינלאומי (ITU), יוזמת גלובל קומפקט של האו"ם (UNGC), תכנית הפיתוח של האו"ם (UNDP), נשות האו"ם ומרי קיי בע"מ, על מנת להעצים חמש מיליון יזמיות עד שנת 2030.
מטרתה הסופית של היוזמה היא למקסם את השפעת הפיתוח של יזמות נשית לטובת מימוש יעדי פיתוח בר קיימא (SDGs), על ידי יצירת אקוסיסטמה תומכת עבור נשים יזמיות ברחבי העולם. המאיץ ממחיש את כוחה המהפכני של שותפות מרובת גורמים בעלת עוצמה ייחודית, ואת יכולתה למנף את הפוטנציאל של נשים יזמיות. למידע נוסף, ראו we-accelerate. עקבו אחרינו: Twitter (We_Accelerator), Instagram (@we_accelerator), Facebook (@womensentrepreneurshipaccelerator), LinkedIn (@womensentrepreneurshipaccelerator)
1 מחקרים מלמדים, כי נשים יזמיות מתמודדות עם גירעונות תקציביים בסך של $1.5 טריליארד. MSME Finance Gap, International Finance Corporation, 2017. https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/03522e90-a13d-4a02-87cd-9ee9a297b311/121264-WP-PUBLIC-M SMEReportFINAL.pdf?MOD=AJPERES&CVID=m5SwAQA
2 מתוך הסך המשוער של 2.9 מיליארד אנשים שעדיין אינם מחוברים לאינטרנט, הרוב הנן נשים ונערות, אשר קיימת סבירות נמוכה יותר כי ישתמשו בטלפון, ישיגו גישה לאינטרנט או יהיו בעלות המיומנויות הנדרשות לשימוש בטכנולוגיה דיגיטלית. https://www.gsma.com/r/wp-content/uploads/2022/06/The-Mobile-Gender-Gap-Report-2022.pdf?utm_source=website&utm_medium=download-button&utm_campaign=gender-gap-2022
3 ITU (2022). Facts and Figures 2022 – The gender digital divide (itu.int)
5 https://www.unesco.org/reports/science/2021/en/women-digital-revolution
6 We need more girls and women in science. What are three ways in which we can support them? (worldbank.org)
7 UN Women. Progress on the Sustainable Development Goals. The Gender Snapshot 2022.
גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת:
https://www.businesswire.com/news/home/53363951/en
אנשי קשר
Mary Kay Inc. Corporate Communications
מקור: Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA)
תוכן הודעה זו בשפת המקור, היא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 |