דרוג:
אולי בכלל נשמע כאילו השאלה הזו מיותרת לחלוטין. למה בכלל צריך להגן על המוניטין שלנו? האם זה דבר שצריך להגן עליו? התשובה היא חד משמעית, כן צריך להיות במצב שאנחנו במעקב תמידי אחרי המוניטין שלנו בכלל, אבל בעיקר ברשת האינטרנט. במאמר הזה אנחנו נדבר על למה בכלל צריך להגן עליו.
למה לדאוג לגבי מוניטין באינטרנט?
התשובה הקצרה היא שצריך בכלל להיות מודאג לגבי המוניטין שלנו בכל אמצעי תקשורת כזה או אחר. אבל ספציפית באינטרנט כי זה המקום הראשון שבו אנשים מחפשים מידע עליך או על העסק שלך, ברגע שהם צריכים.
תחשבו שנייה אחת, היכרתם לקוח פוטנציאלי, שיתוף פעולה עסקי, אפילו דייט. מה הדבר הראשון שאתם עושים? הולכים לגוגל לעשות חיפוש על השם שלו כדי להבין מי הבן אדם, נכון? כמובן. אז אם אתם אנשים פרטיים, אין בעצם בעיה בכלל, ימצאו את פרופיל הפייסבוק שלכם ויראו כמה תמונות. זה אמור להיות בסדר.
אבל אם אתם עסק או חברה? בעייתי מאוד. ברגע שלא מוצאים שום דבר על עסק או על חברה, עלולים לחשוד שיש איזה בעיה. אולי זה עסק לא אמיתי? אולי זה עסק לא אמין שרק עכשיו נפתח. מה שזה לא יהיה, זה לא סיטואציה שאתם רוצים להיות בה.
מה המקרה הגרוע מכולם?
הבעיה הגדולה ביותר במקרה שבו אין על העסק שלכם שום מידע בגוגל, זה העובדה שהדבר הראשון שעלולים למצוא עליכם יכול להיות משהו שלילי. למה?
ברגע שהשם שלכם בגוגל מעלה אפס תוצאות, הסיכון הגדול ביותר הוא שברגע שתהיה ביקורת שלילית כל שהיא על העסק הזה, היא עלולה להידבק אליכם להרבה מאוד זמן. הסיבה היא שברגע שיש אפס תוצאות, התוצאה הראשונה שמכילה מידע עליכם, היא זו שעולה ראשונה בגוגל.
דבר חמור אפילו יותר מזה, הוא שמרבית העסקים שנמצאים בגוגל ללא שום מידע או שום השקעה ביצירת מידע כזה, בכלל לא יודעים שיש עליהם מידע שלילי.
הרבה מאוד פעמים עסקים לא מבינים בכלל מה קורה ולמה הלקוחות נעלמים לאחר המגע הראשוני. הסיבה היא שהם בדרך כלל מריצים את שם החברה בגוגל ומוצאים תוצאות שליליות.
ההגנה על מונטין באינטרנט היא די פשוטה-
ההגנה על המונטין האינטרנטי שלנו היא די פשוטה באמת, בסך הכול אנחנו צריכים לדאוג להעלות מדי חודש או כל תקופת זמן סבירה שאנחנו נבחר לעצמנו, כתבה או חומר כל שהוא על העסק שלנו. יש כמה כללי אצבע לא מורכבים בכלל כדי לייצר מוניטין יותר משמעותי אך אלו נושאים לכתבה אחרת כנראה.
אתם ודאי מבינים שאם משרד יחסי ציבור דואג לייצר חומרים עליכם זה בוודאי יהיו חומרים ברמה הגבוהה ביותר, אך גם אם אלו יהיו חומרים שאתם עצמכם יצרתם ופרסמתם באתרים שונים ברשת, זה עדיין יהיה בסדר גמור. כאמור, המטרה היא בסך הכול שהשם שלכם לא ייצר תוצאות ריקות, כאשר לקוחות פוטנציאלים יעשו עליכם חיפוש בגוגל. היות וזו המטרה, אין סיבה מיוחדת ליצור חומרים מיוחדים, העיקרה שיהיו חומרים בכלל, שיהיה ברמה סבירה, ללא שגיאות כתיב מעליבות ושיכילו כמה תמונות שצולמו בטוב טעם.
מרטין בוקסדורף הוא מנכ"ל משרד המתמחה ביצירת מוניטין באינטרנט
|