הליכה בתערוכה של כרטיסי ביקור- יחסי ציבור, הדמיה ל

דרוג:

 

 

אחד הדברים המיוחדים ביותר בתחום השיווק, הפרסום וכמובן יחסי ציבור, זה הדמיון, ניתן ללכת איתו למרחקים עצומים וליצור דברים מדהימים באמת. המאמר הבא לפניכם נלקח מבעל בית דפוס, שהגה רעיון מדהים, תראו מה זה יחסי ציבור, איזה כיף לקרוא.

כרטיסי ביקור הם המצאה של העולם המתועש החדש. השינויים שחלו בעולם בתחום בתעשייתי ובתחום הכלכלי הולידו איתם שינויים גדולים בעולם הדפוס, והוא הפך לזרוע שמשרתת את עולם העסקים. 

בית דפוס 
הוא כלי עזר לעסקים לצורך הדפסה של מוצרי פירסום ומיתוג. כרטיסי ביקור הם גולת הכותרת של בית הדפוס בתחום הזה שכן הם משמשים את כל אחד מאיתנו לצורך יצירת תדמית ובניית קשרים עסקיים. הליכה בתערוכה של כרטיסי ביקור שהוצגה בשבוע שעבר באחת מהגלריות הקטנות לאומנות מודרנית בתל אביב מציגה בפנינו את השינוי שהעולם עבר בשנים האחרונות שמתבטא באופן ויזואלי בדפוס ובעיצובם של כרטיסי ביקור.

כרטיסי ביקור בעבר היו בשימוש יותר בארצות מערביות ברחבי אירופה וארצות הברית. בעלי המקצוע שהחזיקו בכרטיסי ביקור היו האנשים בעסקו במקצועות החופשיים כגון רופאים ועורכי דין. בישראל הקטנה והמתפתחת בעלי מקצוע כגון החלבן והירקן לא היו בעלי כרטיסי ביקור והמחשבה על כך העבר הייתה יכולה להראות מגוכחת. לכן בהתבוננות על כרטיסי ביקור שהודפסו והופקו לני חימישים שנה שמוצגים בתערוכה, ניתן לראות כרטיסי ביקור שמודפסים בשפה האנגלית והיו בשימוש של נציגים מחו"ל שהגיעו לישראל לצורך השקעות וכרטיסי ביקור של כמה מאנשי העסקים הראשונים במשק הישראלי.

 אם אנחנו מדברים על עיצוב כרטיסי הביקור ניתן לראות שעיצוב הכרטיסים בעבר היה שמרני ופשוט. כרטיס הביקור היה כלי אינפורמטיבי מתומצת שהשתמשו בו בעלי תפקידים במשק. הכתב בו היו משתמשים בהדפסה הוא כמעט זהה בין כל הכרטיסים שניתן לראות בתערוכה וניתן כמעט לומר שקיימת תבנית קבועה של עיצוב שאפשר לראותה בכרטיסי הביקור.

בעקבות ההתפתחות של המשק הישראלי ושל הכלכלה העולמית ניתן לראות שינוי גדול שחל בעיצוב של כרטיסי הביקור עם השנים שמשמש כמראה לשינוי שהתרחש בעולם. ככל שאנחנו קופצים בשנים בהם התפתחה המדינה ניתן לראות שעוד ועוד בעלי מקצוע מצאו לנכון להדפיס כרטיסי ביקור שישמשו אותם בעסקים. אם בעבר רק רופאים ועורכי דין היו משתמשים בכרטיסים, ניתן לראות שעם השנים כרטיסי הביקור נכנסו לעוד ועוד תחומים בהם הם ייצגו את בעליהם.  מבט על כרטיסי ביקור משנות השבעים של מדינת ישראל מספר לנו סיפר על ההתפתחותה של התרבות הישראלית, שכן ניתן למצוא כרטיסי ביקור של סופרים, משוררים, במאים ומפיקים שהחליטו להשתמש במוצר הדפוס הקטן לצורך יצירת קשרים ובניית תדמית.

את שיאה של התערוכה אנחנו רואים כיום. שוק כרטיסי הביקור הפך להיות שוק שמשמש את כולנו. כרטיסי הביקור מייצגים כיום בעלים של חברות מחשבים, מעצבים, גרפיקאים, מתכנתים, מטפלים ובלי מקצועות שנותנים שירותים. כיום ניתן לראות שכולם משתמשים בכרטיסי ביקור ולכל אחד מאיתנו קיימת אפשרות לייצג את עצמו למתג את עצמו באמצעות הכרטיס. רק מהתבוננות על המקצועות המודפסים על גבי הכרטיסים ניתן לראות את השינוי הטכנולוגי שעבר העולם שניחן גם בטכניקות העיצוב וההדפסה של הכרטיסים.

היום כרטיסי ביקור
 מעוצבים על ידי מעצבים גרפים שמתשמשים בתוכנות מחשב לעיצוב שמאפשרות לנו ליצור כל תמונה שעולה על רוחנו. גם מבחינת ההדפסה עצמה מכונות הדפוס כיום הם מכונות דפוס דיגטליות שמאפשרות הדפסה אייכותית יותר ומדוייקת יותר וינתן לראות את ההבדל בצורה מובהקת.

המאמר נכתב על ידי שחר הוזניץ, מנכ"ל ניו ויזן מדיה, בלינק הזה.

 



© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים