דרוג:
Jajah מושקת מחדש כחברת "טלפוניקה דיגיטל". החברה הבינלאומית ממשיכה לחפש השקעות נוספות בשוק המקומי
בעקבות הפיכת ישראל בשנים האחרונות למרכז חדשנות בולט בזירה הדיגיטלית הגלובלית, הודיעה חברת טלפוניקה (Telefónica), מחברות הטלקום הגדולות בעולם, על תגבור נוכחותה בשוק הישראלי. המהלך כולל השקה רשמית ומיתוגה מחדש של חברת Jajah כ"טלפוניקה דיגיטל ישראל".
חברת Jajah הישראלית, הפועלת מרעננה, המתמחה בפתרונות Voip (העברת קול ונתונים על תשתית אינטרנטית), נרכשה ע"י טלפוניקה בשנת 2010 בסכום של 207 מיליון דולר. טלפוניקה היא חברת התקשורת השלישית בגדלה בעולם. החברה פעילה ב- 25 מדינות ברחבי העולם, ויש לה כ- 300 מיליון משתמשים. טלפוניקה דיגיטל אחראית על חדשנות, מו"פ, שותפויות גלובליות ומגוון שירותים דיגיטליים עבור הענקית האירופאית. חיזוק מחוייבותה של טלפוניקה לישראל, יתמקד בחיפוש אפיקי השקעות בשוק הישראלי, תגבור קו מוצרי התקשורת המפותחים בישראל והגדלה של מצבת כח האדם בישראל.
כחלק מהמהלך, מונה גיל כהן, מנכ"ל Jajah למנהל קו מוצרי התקשורת של טלפוניקה דיגיטל (Director of Communications Products), זאת בנוסף לתפקידו כמנכ"ל טלפוניקה דיגיטל ישראל, כשהגוף הישראלי, בעל הקבלות והנסיון, יהיה אחראי על כל מהלכי המחקר והפיתוח של מוצרי התקשורת העתידיים של טלפוניקה. בין תחומי האחריות הישראלית יכללו מוצרים קיימים, דוגמת ה-TU Me, לשיחות חינם על תשתית אינטרנט, המאפשרת תקשורת ושיתוף תכנים באמצעות טלפונים חכמים ו-TU Go, המאפשר ללקוחות להשתמש במספר הנייד שלהם על מגוון מכשירי תקשורת. הצוות של כהן, בישראל, ספרד ובריטניה, יהיה אחראי על חידושים ופיתוחים נוספים בתחום.
כחלק מהמהלך מרחיבה טלפוניקה גם את פעילותה בתחום השותפויות בישראל, כשלקרן ההשקעות של החברה Telefonica Ventures תהיה נוכחות קבועה בישראל, בניהולו של דורון אריאל שפסר, שישמש גם כמנהל הפיתוח העסקי של טלפוניקה דיגיטל בישראל והאחראי על איתור חברות מקומיות. בין תפקידיה: זיהוי הזדמנויות השקעה עבור טלפוניקה, ובמיוחד בתחומים החשובים אסטרטגית לעסקי החברה, דוגמת ביג דאטה, וידאו, תקשורת ואפליקציות. ההשקעות של טלפוניקה ונצ'רס נעות מ-250 אלף דולר ועד 10 מיליון דולר בסבב. בנובמבר 2013 הובילה הקרן סבב השקעה בסטארט-אפ הישראלי Everything.me, המפתחת של פלטפורמת מובייל דינמית מבוססת HTML5.
כחלק ממחוייבותה של טלפוניקה לישראל, מתכוונת החברה לאתר דרכים נוספות לשיתוף פעולה עם גופים ישראלים, כולל גופי ממשל שונים, בתחומי המחקר והפיתוח. "ישראל היא מרכז חדשנות עולמי", אומר מת'יו קי, מנכ"ל טלפוניקה דיגיטל. "בשלש השנים האחרונות השלוחה הישראלית שיחקה תפקיד חשוב בפעילותה של טלפוניקה בזירת ה-VoIP וביכולתה לנצל את ההזדמנויות בתחום זה. הרחבת הפעילות בישראל מבטיחה שנמשיך להוביל בחדשנות בתחום זה וממקמת אותנו במקום טוב לזיהוי סטארט-אפים ישראלים שיכולים להתאים לאסטרטגיה הכוללת שלנו".
"המהלך הוא מהלך טבעי לטלפוניקה והוא משקף את החשיבות הגדלה והולכת של ישראל, על יכולות המו"פ שלה", אומר גיל כהן. "אני והצוות שמחים לאפשרות להמשיך ולבנות על הבסיס המאוד חזק שכבר יש לנו כאן". כיום מעסיקה ג'ג'ה בישראל כ-120 עובדים - פי שניים ממספר העובדים בזמן הרכישה ולדברי כהן, מהלך הגיוס של כח אדם איכותי אף יתוגבר במהלך 2013.
בתמונה מטקס ההשקה:
מימין לשמאל:
חורהי סרנה, גיל כהן המנכ"ל, דניאל טוביאס, טל גפן, גבי לוין (כורע), חיים זיו, שי כהן ורונן רייטן
קרדיט צלם: יח"צ. יש אישור שימוש בתמונה.
טלפוניקה דיגיטל
לטלפוניקה יש כיום נוכחות ב-25 מדינות ובסיס לקוחות של 314 מיליון משתמשים. טלפוניקה דיגיטל היא חטיבה עסקית גלובלית בחברת טלפוניקה העולמית, המתמחה במציאת הזדמנויות וביקושים בתחום עולם הדיגיטל, ופיתוח פתרונות יצירתיים, גיוסי הון, פיתוח שותפויות עסקיות ושירותים דיגיטליים, כגון פתרונות מחשוב ענן, פרסום במכשירים ניידים, פתרונות M2M ו- eHealth. מטה החברה ממוקם בלונדון, עם מרכזים נוספים בעמק הסיליקון, סאו פאולו, ספרד ותל אביב. בין חברות הבת, המהוות חלק מטלפוניקה דיגיטל, ניתן למצוא את: Jajah הישראלית, TokBox, Terra, Tuenti, Media Networks Latin America, 48 ו- giffgaff. דוניצה תקשורת -- www.donitza.co.il --- [email protected] -- 03-5167336
|