דרוג:
יש לכם רעיון מצוין למוצר, משהו שבטח יתפוס את ליבם של צרכנים בכול מקום. או אולי נתקלתם בשירות שאינו מוצע על ידי אף אחד אחר, כזה שנחוץ לכם נואשות. זו ההזדמנות שלכם! אל תהססו... אל תסתכלו לאחור, קפצו ישר פנימה.רגע! לפני שאתם מעבירים הילוך, יהיה עליכם לקבוע אם באמת קיים שוק למוצר או לשירות שלכם. לא רק זאת, יהיה עליכם גם לברר אם יש צורך בשינוי עדין כלשהו, או בקיצור – יהיה עליכם לבצע סקר שוק. למה לפחד מסקר שוק? בעלי עסקים רבים מדלגים על הצעד המכריע הזה של סקר שוק, רק בגלל שהם לא רוצים לשמוע שום משוב שלילי שירתיע או יעכב אותם. הם משוכנעים שהמוצר או השירות שלהם מושלמים בדיוק כפי שהם, ולא רוצים להסתכן בשום סקר ושום חקר. יזמים אחרים בוחרים לעקוף את הצורך בעריכת סקר שוק כי הם חוששים שזה יהיה יקר מדי. כאשר לוקחים בחשבון את כל עלויות ההפעלה האחרות, זה באמת לא פשוט להצדיק הוצאת כסף על סקר שוק שיוכיח את מה שהם ממילא ידעו לאורך כל הדרך: המוצר שלהם הוא מוצר מנצח! לא משנה מהי הסיבה, כאשר יזם לא מבצע סקר שוק, זה יכול להסתכם בגזר דין מוות עבור המוצר או השירות שלו. יזמים רבים מוותרים על מידע הרקע החשוב הזה, רק בגלל שהם כבר נורא רוצים לשווק את המוצר בשוק, אבל יזמים שפועלים בדרך הטובה ביותר הם דווקא אלה שמכינים את שיעורי הבית שלהם. שקלו מחדש את הצורך לערוך סקר השוק וחשבו על זה כעל השקעה בעתיד שלכם. אם תבצעו כעת את ההתאמות הדרושות למוצר או לשירות, תחסכו כספים רבים בטווח הארוך. מה זה בעצם סקר שוק? סקר שוק:
באופן כללי, סקר שוק אמור לספק לכם מידע על שלושה תחומים קריטיים:
|