כיצד ניתן לבדוק בצורה חכמה האם כדאי לפתוח עסק בתחום מסוים בישראל?

דרוג:

יש לכם רעיון מצוין למוצר, משהו שבטח יתפוס את ליבם של צרכנים בכול מקום. או אולי נתקלתם בשירות שאינו מוצע על ידי אף אחד אחר, כזה שנחוץ לכם נואשות. זו ההזדמנות שלכם! אל תהססו... אל תסתכלו לאחור, קפצו ישר פנימה.
רגע! לפני שאתם מעבירים הילוך, יהיה עליכם לקבוע אם באמת קיים שוק למוצר או לשירות שלכם. לא רק זאת, יהיה עליכם גם לברר אם יש צורך בשינוי עדין כלשהו, או בקיצור – יהיה עליכם לבצע סקר שוק.

למה לפחד מסקר שוק?
בעלי עסקים רבים מדלגים על הצעד המכריע הזה של סקר שוק, רק בגלל שהם לא רוצים לשמוע שום משוב שלילי שירתיע או יעכב אותם. הם משוכנעים שהמוצר או השירות שלהם מושלמים בדיוק כפי שהם, ולא רוצים להסתכן בשום סקר ושום חקר.
יזמים אחרים בוחרים לעקוף את הצורך בעריכת סקר שוק כי הם חוששים שזה יהיה יקר מדי. כאשר לוקחים בחשבון את כל עלויות ההפעלה האחרות, זה באמת לא פשוט להצדיק הוצאת כסף על סקר שוק שיוכיח את מה שהם ממילא ידעו לאורך כל הדרך: המוצר שלהם הוא מוצר מנצח!
לא משנה מהי הסיבה, כאשר יזם לא מבצע סקר שוק, זה יכול להסתכם בגזר דין מוות עבור המוצר או השירות שלו.
יזמים רבים מוותרים על מידע הרקע החשוב הזה, רק בגלל שהם כבר נורא רוצים לשווק את המוצר בשוק, אבל יזמים שפועלים בדרך הטובה ביותר הם דווקא אלה שמכינים את שיעורי הבית שלהם.
שקלו מחדש את הצורך לערוך סקר השוק וחשבו על זה כעל השקעה בעתיד שלכם. אם תבצעו כעת את ההתאמות הדרושות למוצר או לשירות, תחסכו כספים רבים בטווח הארוך.

מה זה בעצם סקר שוק?
סקר שוק:
  • מציע לכם דרך לאיסוף מידע באמצעותו תוכלו לפתור בעיות או להימנע מבעיות שיווק.
  • סקר שוק טוב מספק לכם את הנתונים הנדרשים לפיתוח תוכנית שיווקית שתוכל לעבוד עבורכם.
  • סקר שוק מאפשר לכם לזהות את פלחי השוק הספציפיים שבהם אתם רוצים להתמקד וליצור זהות למוצר או לשירות שלכם, שתבדל ביניכם לבין המתחרים שלכם.
  • סקר שוק יוכל לעזור לכם לבחור את המיקום הגיאוגרפי הטוב ביותר לפתיחת העסק החדש שלכם.
סקר שוק – מה אמור לספק לכם?
באופן כללי, סקר שוק אמור לספק לכם מידע על שלושה תחומים קריטיים:
  • מידע על התעשייה – מבחינת הענף, עליכם להתוודע למגמות האחרונות, להשוות את הנתונים הסטטיסטיים והצמיחה בענף. לבדוק אילו היבטים בתעשייה נראים כצומחים ואילו לא, ועוד.
  • מידע על הצרכנים – מבחינת הצרכנים, סקר שוק יסודי יעזור לכם לערוך תחזית מכירות סבירה לעסק החדש שלכם ועוד.
  • מידע על המתחרים – השילוב בין המידע על התעשייה לבין המידע על הצרכנים, יספק לכם תמונה ברורה יותר על התחרות שממתינה לכם שם בחוץ.
 
 
 

© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים