דרוג:
במדינת ישראל של שנות ה-2000 כל אחד רוצה להפוך לעצמאי, הצורך העילאי להרוויח משכורת שתשרת נאמנה את התא הכלכלי המשפחתי הפך כבר ליותר מצורך אלא להכרח חסר תקדים שאין שלא פוסח על שום פינה, בית עסק, חברי ארגון ושכירים באשר הם ובאשר השכלתם.
בשביל אלו שמעוניינים לעשות כסף גדול ולצמוח מבחינה כלכלית קיימת אלטרנטיבה מצוינת, לאלטרנטיבה הזאת קוראים זכיינות. זכיינות אינה מילה גסה עבור אלו שמעוניינים לנהל עסק אך חוששים לפתוח בית עסק שיהיו לו מתחרים רבים ולרובם כאמור יהיה יתרון של מוניטין על פני עסק חדש בעל שם שישמע לראשונה באוזניהם של הצרכנים.
אך גם כדי לרכוש זכיינות יש צורך במחשבה עסקית בעלת בסיס נכון, לא בכל מקום ובכל נקודת זמן יהיה נכון להקים סניף זכיינות, גם אם מדובר ברשת בעלת שם עולמי ומוניטין שאין שני לו. המקרים שבהם יהיה כדי לכם לחשוב על רכישה של זכיינות הינם מקרים רבים ואשמח לפרט לגבי מס' מקרים כאלו בהמשך המאמר.
ראשית, אם בחנתם אזור מסחרי מתפתח בעיר מרכזית שצפוי למשוך אליו מבקרים רבים ועדיין אין בו חנות רשת מתחרה של הזכיינות שאתם פותחים, יכול מאוד להיות שמדובר בעסקה טובה. לצורך דוגמא, רשת בורגרים ענפה בעלת שם ארצי יכולה להיות רעיון טוב לזיכיון במקרה שאין באותו מרכז מסחרי רשת בורגרים אחרת בעלת מוניטין לא פחות טוב מהמוניטין של הרשת שאותה תרצו לפתוח.
סביר להניח שלעיתים יהיה כדי לכם לבחון פתיחה של סניף זכיינות במרכז מסחרי בעיר מרכזית גם אם באותו מרכז תהיה כבר רשת שפתחה סניף והיא מוכרת את אותו מוצר שאתם עתידים למכור, לצורך העניין דוגמת רשת הבורגרים במקרה שתיארנו.
בנוסף, במקרה שבו דפוס האוכלוסייה מתאים בהרכבו לקהל יעד פוטנציאלי, יהיה כדי לכם לבחון פתיחה של זכיינות במקום. דוגמא- במגדל משרדים בעל תנועה ענפה של אלפי אנשים במהלך היום יהיה כדי לכם לבחון פתיחה של בר-קפה בעל שם ארצי/עולמי.. הרי ידוע שאנשי המשרדים לא פותחים את הבוקר בלי קפה טוב וחתיכת עוגה.
מחשבה לגבי פתיחה של זכיינות הינה מחשבה חכמה ומלאה בפוטנציאל אדיר, אך חשוב לזכור שמדובר בהשקעה שיכולה לעלות על מיליוני שקלים שישולמו מכספי הלוואות או כספי משקיעים, כך שיש צורך בהפעלה של שיקול דעת מקצועי ועסקי ובמידת הצורך סיוע של מומחים וכלכלנים יוכלו לסייע לכם להכריע את הכף סביב הרעיון. |