מעקב אגון זנדר אחרי הגיוון של מועצות מנהלים מראה התקדמות איטית

דרוג:

לונדון וניו יורק וציריך, 8 בדצמבר 2020, (BUSINESS WIRE):

Egon Zehnder אגון זנדר, חברת ייעוץ המנהלים של העולם, פרסמה היום את התוצאות של המעקב הגלובלי שלה אחרי הגיוון של מועצות מנהלים לשנת 2020. במשך 16 שנים כל שנתיים, אגון זנדר עוקבת אחרי גיוון מגדרי ובינ"ל במועצות מנהלים ברחבי העולם.

הדוח של השנה ניתח נתונים מ-1,685 חברות ב-44 מדינות עם שווי שוק מיצרפי של יותר מ-48 טריליון דולר - ארגונים שיש להם את המשקל והגודל הקולקטיבי להשפיע באופן מוחשי כלכלית, חברתית ותרבותית. לראשונה בדוח הזה, אגון זנדר הרחיבה את התכולה שלו כדי להתייחס למגזרי גיוון נוספים ומציעה חקר מקרים עם דירקטורים, מנהלים כלליים ויושבי ראש כדי לדון בכלילה של אתניות, נטייה מינית והיבטים אחרים במועצת המנהלים. התוצאות ברורות -- יש התקדמות בגיוון המגדרי בכל העולם, אבל קצב השינוי לא משמעותי. למרות יותר תשומת לב לגיוון וכלילה שעוררה שיח ותזוזה, עדיין קשה ליצור התקדמות מוחשית. עלתה משימה דחופה אחרת, מעבר לצורך להגדיל את קצב הגדלת הגיוון - החובה לחשוב מחדש על התרבות והדינמיקה של מועצת המנהלים. כדי לעודד השתתפות פעילה של חברים חדשים, חברות צריכות לעבור מרק הוספת או מסירת מקומות להגברת הפעילות והתפוקה כיחידה כוללת.

זה רגע בזמן. תשומת לב איטית אבל מתמדת לגיוון של מועצת המנהלים יחד עם התנועות החזקות לצדק חברתי של השנה הזאת משמען שיש עכשיו רצון לפעול. כיום יש תשומת לב, היערכות ופעולה, שנותנות למנהלים את כל מה שהם צריכים כדי לקבל החלטות משמעותיות לשיפור הגיוון של מועצת המנהלים שלהם ושל כל הארגון. "החדשות לאחרונה על ההצעה החדשה של נסד"ק לגבי דרישות ממועצות מנהלים הן סימן מוחשי של השיח המוגבר", אומרת פמלה ווארן, מנהלת משותפת של המועצה הגלובלית לגיוון, שוויון וכלילה של החברה. "יש מודעות רבה לצורך בשינוי, ותסכול גובר בגלל היעדר מעשים".

ג'יל איידר, היו"ר של אגון זנדר, אמרה: "כיום אנחנו רואים תשומת לב והכרה שאנחנו צריכים מועצות מנהלים מגוונות יותר, אבל הגיוון כולל הרבה יותר ממגדר. כיום חשוב מאי פעם להתקדם מעבר למדדים של גיוון וכלילה -- ולתת עדיפות ליצירת צוותים שמייצגים את כל הרקעים השונים. למובילים במועצות מנהלים יש את הכוח לחולל מודרניזציה במימשל על ידי כמה צעדים נועזים. השינוי הוא בהישג ידנו".

ממצאים חשובים

נמשכת ההתקדמות אל הגיוון המגדרי, אבל השנים הקרובות קריטיות לשחרור העוצמה של חשיבה מגוונת:

  • השנה, ל-89% מהחברות הגדולות יש אישה אחת לפחות במועצת המנהלים שלהן, עלייה לעומת 85% ב-2018. ול-18 מדינות, עלייה לעומת 13 ב-2018, יש בממוצע שלוש נשים או יותר במועצות המנהלים של החברות הכי גדולות שלהן.
  • ב-25 מדינות במחקר שלנו, כולל סין, ברזיל, גרמניה וארצות הברית, יש עדיין חברות גדולות בלי נשים במועצות המנהלים.
  • בשמונה מ-18 המדינות שיש בהן בממוצע שלוש נשים או יותר במועצות המנהלים שלהן יש מכסות או תקנות שמחייבות העסקת נשים. שווייץ היא המדינה האחרונה שהוסיפה מכסה.

חשוב עכשיו שמועצות מנהלים ירחיבו את הערך של הגיוון מעבר למגדר או קבוצה אתנית אחת:

  • היות שהמיקוד עכשיו, כפי שראוי, הוא להגדיל את הגיוון האתני והגזעי, בארצות הברית, לדוגמה, דירקטורים שחורים מהווים רק 4.1% מכל הדירקטורים במדד Russell 3000.
  • בבריטניה, ועדת הבדיקה של פרקר, קבוצה ביצועית ללא כוונת רווח, קבעה יעד לחברות FTSE 100 שיהיה בהן לפחות דירקטור לא לבן אחד עד 2021 ולחברות FTSE 250 לעשות זאת עד 2024. נכון לתחילת 2020, אצל 37% מחברות FTSE 100 שדיווחו על תוצאות לא היה ייצוג כזה במועצת המנהלים שלהן, ורק 54% מחברות FTSE 250 הגיעו ליעד.
  • ב-70 מדינות עדיין בלתי חוקי להיות להטב"ק+ בגלוי. אפילו בארה"ב, שבו יושמו הגנות רבות לאנשים שהם להטב"ק+, רק 24 מ-5,000 המקומות במועצות המנהלים של מדד Fortune 500 הם להטב"ק+ בגלוי, לפי Out Leadership. מתוך המספר הקטן הזה, רק שניים הם לא לבנים ואפס הן נשים לא לבנות.

שינוי חיובי מצריך שנשים ומועמדים אחרים שלא מיוצגים מספיק ישמשו כמובילים, לא רק משתתפים, במועצות מנהלים. לנשים נציגות יש אפקט מכפיל עם יכולת לעזור למועמדים מגוונים להצליח ולהגביר את הגיוון באמצעות הרשתות שלהן:

  • נשים מהוות עכשיו 27.3% מכל המובילות של ועדות של מועצות מנהלים בכל העולם, עלייה לעומת 25.5% ב-2018.
  • אולם, נשים מהוות רק 2.1% מכל יושבי הראש של מועצות מנהלים, עלייה לעומת 1.5% ב-2018.
  • בכל העולם, מינויים חדשים למועצת המנהלים היוו 13.5% מכל החברים במועצת המנהלים ב-2020, עלייה לעומת 11.4% ב-2018. מהמספר הזה, 30% היו נשים, עלייה לעומת 27% ב-2018. למעשה זה אומר שרק 4% מכל הדירקטורים הן נשים חדשות במועצת המנהלים, גידול של 0.9% בלבד לעומת 2018.

תוכנית פעולה

אגון זנדר מאמינה שיש כמה פעולות בטווח הארוך ובטווח הקצר שצריך לעשות כדי לחולל בהצלחה שינוי מבחינת גיוון:

  • לתמוך בשינוי מלמעלה - במקום לעשות שיימינג למנהלים בכירים, חשוב להפוך ביקורת להזדמנות ללמוד התנהגויות חדשות.
  • כלילה חשובה - גיוון מקדם החלפת דעות, אפילו אי הסכמה, ולכן מעודד אופני חשיבה חדשים.
  • כוח במספרים - הקולות של המיעוט לא נשמעים כשיש עדיין רוב דומיננטי.
  • תבחרו לפי פוטנציאל - סקרנות, מעורבות, תובנות ונחישות הן תכונות מפתח של מנהיגות.
  • הרחיבו את הרשת - חפשו מעבר לקשרים קרובים והרחיבו בכוונה תחילה רשתות כדי להכליל אנשים שמביאים נקודות מבט וניסיון שונים.
  • בנו את הצנרת עבור אחרים - הטילו את האחריות למחויבות לגיוון על המנכ"ל כדי להבטיח את הקיימות של הכוונה.
  • תרכבו על הגל - נצלו את השיח הנוכחי כדי ללמוד מנקודות מבט חדשות.

אפשר לצפות בהמלצות והממצאים המלאים של הדוח, ליצור דוח מותאם אישית לפי מגוון של מדדים - כולל מגזר ומדינה - ולצפות בסרטים של חקר המקרים באתר.

ציטוטים

הדוח כולל נקודות מבט מעמיקות של הרבה מנהלים בכירים. ציטוטים חשובים של בכירים מהדוח:

"אתה צריך לייצג את הקהילות שאתה משרת. ההריגה הטרגית של ג'ורג' פלויד הציתה ניצוץ אמיתי ליותר שוויון גזעי". - קתלין טיילור, יו"ר, הבנק המלכותי של קנדה.

"אני חושב שאנו צריכים להכיר בכך שהשיח שאנו מנהלים כיום היה צריך להיות לפני 20, 30, 40 שנה. עלינו להתבייש שזה לא קרה אז, אבל עכשיו יש לנו הזדמנות לעשות את השינויים הנחוצים בעתיד. יש לנו חובה ליצור עולם טוב יותר עבור העובדים שלנו, עבור חברות שלנו, עבור הילדים שלנו". - אנריקה לורס, מנכ"ל, HP Inc..

"כשאנשים באים לעבודה, הם צריכים להרגיש שיש להם סיכוי להתקדם. אם הם לא רואים את עצמם כמנהלים בדרג ביניים ומנהלים בכירים של חברה, ואם הם לא רואים את זה במועצת המנהלים, הם מתקשים להרגיש שהם שייכים". - ג'ים פיטרלינג, מנכ"ל ויו"ר, Dow Inc..

"כשממבקשים ממך להיות במועצת המנהלים, כאדם היספני, יש לכך סיבה. עזור להם להבין את השוק. עזור להם להבין את הכוח והפוטנציאל. עזור להם לחשוב על איך לפתח מוצרים עבור השוק שמדברים באופן אמיתי ורלבנטי לקהילה שלנו". - מוניקה לוזנו, דירקטורית, בנק אוף אמריקה.

"תמיד הרגשתי שאם ניתנה לי הזכות לנהל אנשים אז חלק מהאתגר הוא ליצור את התנאים שבהם כולם יוכלו לתרום כמיטב יכולתם. קשה מאוד למטב תרומות לעסק אם אתה לא יכול להביא את כל כולך לעבודה". - רוברט הנסון, סגן נשיא ביצועי ונשיא, חטיבת היין והאלכוהול, Constellation Brands.

"לא היינו יכולים... בתוך שלוש או ארבע שנים להפוך מחברה ברזילאית, עם מותג אחד ושוק אחד, לארגון רב ערוצי גלובלי עם הרבה מותגים אם לא היינו מאוד משוכנעים שאנחנו צריכים להביא יכולות וכישורים שונים ולהיות יותר מגוונים וכלילתיים בגישה שלנו". - רוברטו מרקז, יו"ר ומנכ"ל, Natura & Co.

"מה שגיוון מקדם הוא אי הסכמה. כשאתה מקבל החלטה עסקית, הדבר הכי הגרוע ובזבוז הזמן הכי גדול הוא אם אתה יושב בישיבה וכולם מסכימים. כשאני חושבת על עוד נשים במועצת המנהלים שמעוררות את הדיון הזה ושוברות את הלכידות החברתית הזאת, זה מאוד חשוב". - נדיה שורהבורה, דירקטורית, X5, Blue Yonder, Ferguson plc, MTS Group.

הערות לעורכים:

אודות אגון זנדר

אגון זנדר Egon Zehnder היא חברת ייעוץ המנהלים הבולטת של העולם, עם מטרה משותפת אחת: לעזור לאנשים וארגונים להשתנות. אנחנו יודעים מה מנהלים מצוינים יכולים לעשות ונלהבים לספק את הפתרונות הטובים ביותר ללקוחות שלנו. יותר מ-500 היועצים שלנו ב-68 משרדים ו-40 מדינות יוצרים צוות חזק אחד שעובד בשיתוף פעולה. השירותים שלנו כוללים: פיתוח מנהלים, יעילות אישית, צוותית וארגונית, חיפוש והחלפה בתפקיד של מנכ"לים, חיפוש והערכת בכירים, ייעוץ למועצות מנהלים ושינוי תרבותי.

למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.egonzehnder.com ועקבו אחרינו: LinkedIn, Twitter.

אנשי קשר

Jennifer Reingold
Global Head of Content
[email protected]
Tel +1 646 337 5566

Stacy Drumtra
Global Marketing Co-leader
Head of US Marketing and Communications
[email protected]
Tel +1 312-260-8974

מקור:  Egon Zehnder

תוכן הודעה זו בשפת המקור, מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.

© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים