דרוג:
אחת מגדולותיה הרבות של גוגל היא מתן אינספור שירותים בחינם, למאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם. חלק מכל החינם הזה משמש גם לשיווק ולפרסום של עשרות מיליוני עסקים קטנים ובינוניים, שלא יכולים להרשות לעצמם להתחרות בחברות ובתאגידים עם תקציבי עתק.
הנה 4 שירותי שיווק מעולים מבית גוגל, שיכולים לשפר את נראות העסק שלכם, כמו גם את מדדי ההצלחה כגון לידים, מכירות ועוד. כל השירותים ניתנים חינם וללא תשלום, ודורשים בדרך כלל רישום קצר, תהליך הטמעה כלשהו ולעיתים תחזוקה קלה מדי פעם בפעם.
1. גוגל לעסק שלי / גוגל מפות
שירות המפות של גוגל מאפשר להציב את העסק שלכם על גבי מפה, בהתאם לכתובת הפיזית של העסק. לאחר שהקמתם ואימתתם את הפרופיל (שנקרא "גוגל לעסק שלי" - Google My Business) - לאט לאט תתחילו לקבל יותר ויותר חשיפה גם בתוצאות האורגניות הרגילות בגוגל, בחבילת המפות שמציגה בכל פעם את 3 העסקים הכי רלוונטיים לשאילתה מסוימת.
מה זה נותן לכם? המון! או בעברית: לידים.
וכל זה בחינם! אז למה אתם מחכים? היכנסו לגוגל לעסק שלי עם חשבון גוגל קיים והקימו לעסק שלכם עוד מכונת לידים ופניות. כדי לשפר את הסיכוי להופיע בשלישייה הראשונה בגוגל, מומלץ לצבור כמה שיותר ביקורות על העסק, להעלות לפחות 100 תמונות (אם יש) ולפרסם פוסטים קצרים ורלוונטיים מדי פעם.
2. מרכז הסחר של גוגל
מכיוון שגוגל שולטת בחלק ניכר משוק הפרסום הדיגיטלי בעולם, יש לה אפשרות להציע שטחי פרסום כמעט ללא הגבלה. לאחרונה החליטה גוגל, בעיקר בשל משבר הקורונה והתחרות הקשה מול אמזון, להציע פרסום מוצרים בחינם דרך Google Merchant Center. ראשית יש לציין שהאופציה הזו טובה אך ורק למי שבבעלותו / בניהולו יש אתר שמוכר מוצרים אונליין. אתרים ללא אפשרות מכירה וסליקה של מוצרים, אינם רלוונטיים.
הרישום למרכז הסחר והפרסום הם בחינם, אבל זה דורש קצת התעסקות בהתחלה. יהיה עליכם לאמת את האתר, ליצור קובץ של כל המוצרים שתרצו לפרסם (פיד מוצרים), ולאחר מכן להעלות אותו למרכז הסחר. לאחר שתקבלו אישור שפיד המוצרים תקין, המוצרים שלכם יתחילו להופיע בחינם בגוגל במספר מקומות: תוצאות החיפוש הרגילות (תחת "מוצרים פופולריים"), גוגל שופינג (שעליו נרחיב בסעיף הבא), גוגל תמונות, גוגל Lense (זיהוי תמונות) ועוד. הופעת המוצרים תתבצע אוטומטית, בהתאם לשיקולי האלגוריתם של גוגל, ותוכלו לעקוב אחר ביצועים באופן מינימלי בלוח הבקרה של מרכז הסחר.
3. גוגל שופינג
אומנם גם גוגל שופינג הוא חלק ממרכז הסחר, כפי שצוין בסעיף 2; אבל מכיוון שמדובר במקרה מיוחד - שווה לדבר עליו בנפרד. גוגל שופינג הוא למעשה שירות של מודעות ממומנות בתשלום, אבל גוגל החליטה שתאפשר לפרסם בו גם בחינם. לצורך השוואה - שירות הפרסום העיקרי שלה, גוגל אדס, נשאר כולו בתשלום. גוגל שופינג הוא אחד מיצרני הטראפיק והרכישות הטובים ביותר של גוגל, וכעת כל הטוב הזה זמין לכולם בחינם. מן הסתם, מי שמפרסם בתשלום בגוגל שופינג ימשיך לקבל עדיפות מבחינת מיקומי מודעות, נראות, חשיפה ועוד… אבל גם הפרסום בחינם ישורבב לקרוסלת המודעות של שופינג, ויקבל לא מעט חשיפה ואינטראקציה.
תהליך הרישום, העלאת הפיד והאישור דומים למרכז הסחר בסעיף 2; אלא שפה תצטרכו בנוסף לגשת גם לתפריט הראשי, ולהקליק על אופציה שנקראת Surfaces across Google - מה שיאפשר למוצרים להופיע במיקומים שצוינו בסעיף 2. כדי לבצע מעקב מדויק יותר מאשר זה הקיים במרכז הסחר, מומלץ לתייג כל קישור לעמוד מוצר באמצעות UTM, וכך הוא יופיע בגוגל אנליטיקס.
4. גוגל דיסקבר
גוגל דיסקבר מעולם לא היה שירות בתשלום, אבל המודעות לקיומו עדיין נמוכה אפילו בקרב אנשי דיגיטל. מדובר בניוז פיד של תכנים חדשותיים ואחרים, הנמצא רק במובייל נכון להיום - הן במנוע החיפוש הרגיל במובייל והן באפליקציית גוגל. ההנחיות להופעה ב- Google Discover הן פשוטות יחסית, אבל בניגוד ל-3 האפיקים הקודמים - כאן אין התחייבות שאכן תופיעו בפיד של דיסקבר. ובכל זאת, שווה להקדיש את הזמן, כי אולי בסוף תצאו מורווחים (להפסיד אין אפשרות כאן).
ההופעה בדיסקבר תלויה בפרמטרים מעט יותר מעורפלים, בהשוואה ל-3 האופציות הקודמות; לכן מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי ו/או שירות שיעשה עבורכם את העבודה.
רגע לפני סיום
מעבר לארבעת האפיקים הללו, כמובן שניתן לשווק ולפרסם בגוגל בחינם בעוד מספר מקומות - קידום אורגני בתוצאות החיפוש, קידום ביוטיוב וכן הלאה. ההבדל הוא שעבור סוג זה של שיווק, ככל הנראה תצטרכו לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע. זאת מכיוון שבניגוד ל-4 האופציות שצוינו לעיל, שאותן ניתן לבצע לבד בקלות יחסית, קידום אורגני הוא תהליך מתמשך ומורכב של חודשים ואף שנים.
|