איך חומרים שנמצאו ברחוב מקבלים מימד של קדושה?

דרוג:

חומרים שמצאה האמנית ענת בגר וגירו את דמיונה, הופכים לחיבורים חדשים, היפוך של המובן המקורי שלהם ואף תזכורת לאיקונות התפילה. סדרת העבודות מוצגת בבית האמנים בתערוכה "שימוש חוזר" שתימשך עד ה-14 בדצמבר.
 

פתיחה  21.11.2019  נעילה 14.12.2019  בית האמנים תל אביב ע''ש זריצקי.

שעות פתיחהשני-חמישי 10:00 - 13:00, 17:00 - 19:00 . שישי 10:00 - 13:00 . שבת 11:00 - 14:00. הכניסה חופשית. אוצר: אריה ברקוביץ'.

"שימוש חוזר" תערוכתה של האמנית ענת בגר, שנפתחה ביום חמישי האחרון, מציגה סדרת עבודות שבבסיסן הקולאז'ים/אסמבלאז'ים שיצרה האמנית: שינוי היעוד של החפצים מאפשר לה דרך חדשה להביע מחשבות, רגשות, במה שמסקרן ומושך אותה.

לדברי האמנית: "לאיסוף החומרים יש חלק מרגש ומרתק ביצירת הקולאז' והאסמבלאז'. הטכניקה, הקסם שבפעולה הידנית, העמלנית, ההוצאה מההקשר והחיבור מחדש, שימוש אחר בחומרים ובתוכנם.  מתקיים שינוי ולעיתים היפוך של המובן המקורי. תהליך פעולה של קרע , שהוא לא פחות חשוב מהחיבור ובמיוחד, חיבור של חומרים שהקשר המקורי שלהם היה מנוגד זה לזה, בתוכן, בצורה, בצבע ובטקסטורה.  דימויים מן המוכן, יוצרים מידה של מציאות, מטמיעים ושוזרים אותה יחד עם חלקי תמונות שונים ומקטעי רישום וציור שלי, כך נוצרים יחסים ומפגשים  מורכבים, ושונים. תופרים ביחד את הדימוי החדש, שאליו גם מתווסף מגע היצירה בחומרים בהווה."

העבודות אינן בתוך מסגרת, זו נוצרת תוך כדי חיבור החלקים. בתחושה, נדמה, שאפשר להמשיך עוד ועוד את פעולת החיבור. פיסות העץ, שחלק מהעבודות תלויות מהן, מהוות תזכורת לאיקונות התפילה - ייצוג אמנותי של סמל. ענת בגר משתמשת בחומרים ששובים את ליבה, מגרים אותה בצבעוניותם, בחומריותם, בחופש לשנות, לחתוך, לחבר, לבטל משמעות קודמת והיררכיה וליצור חדשה . זוהי התגלמות שינויי תפיסת המציאות ויצירת העולם הדמיוני. הכל אסוף ביחד, כביכול באופן מקרי, פרטים רבים, מגע בין הצורות, חיבור של ניגודים, חוסר קשר, הפשטה צורנית וסיפורית. נוצרת תחושה שלמה ותמורה אמתית שמהדהדת, מרגשת ואינסופית.


© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים