פרסום בגוגל: מהם השלבים הקריטיים

אינטרנט ותקשורת :  |   | 14/8/2019
דרוג:


פרסום בגוגל: מהם השלבים הקריטיים?
פרסום ממומן בגוגל מהווה כיום כלי הכרחי בתחום השיווק הדיגיטלי באינטרנט. אין כמעט עסק כיום אשר לא מכיר בחשיבות של שיטת שיווק זו. כאשר מדובר על פרסום מודעות ממומנות באינדקס גוגל, מדובר על שימוש בגוגל אדוורדס לצורך פרסום מודעות ממומנות שיופיעו בראש ובתחתית דף החיפוש בגוגל, בשלושת העמודים הראשונים. כמובן שהמטרה של כל אדם אשר מפרסם באמצעות גוגל היא להופיע בתוצאות הממומנות של הדף הראשון, על מנת לקבל את החשיפה הרחבה ביותר.

מה חשוב לדעת על פרסום ממומן בגוגל?
פרסום בגוגל מהווה זירת מסחר לכל דבר, בעיקר כאשר מדובר על מפרסם המעוניין שהמודעה הממומנת שלו תופיע בדף החיפוש הראשון של גוגל. ככל שמפרסם מוכן לשלם מחיר גבוה יותר על פרסום ממומן בגוגל, כך יש סיכוי גבוה יותר שהמודעה שלו תמוקם במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. כמובן שלא די בהשקעת סכום גבוה בכדי שהמודעה הממומנת תופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות. מעבר להשקעת התקציב במודעה, יש צורך לבצע את הליך הפרסום בצורה הטובה והיעילה ביותר שיכולה להיות על מנת שהוא אכן יממש את ייעודו ומטרותיו.

שלבים חשובים בפרסום ממומן בגוגל
  1. בשלב שוב הוא הגדרת מטרות של קמפיין בגוגל ויצירתו בהתאם למטרות הללו. על מנת להיות ממוקדי מטרה יש צורך להחליט על כמה דברים חשובים: ראשית כל יש להחליט היכן רוצים שהמודעות יופיעו. פרסום מודעות ממומנות באינדקס של גוגל מחייבת העלאת קמפיין עם מחשבה ותכנון בהקפדה. ניתן לבחור מבין מספר סוגי קמפיינים במערכת הניהול של גוגל אדוורדס את סוג הקמפיין הרלוונטי לכם. כך לדוגמא: ניתן לבחור בין קמפיין מודעות ברשת החיפוש, קמפיין מודעות ברשת המדיה, קמפיין שיחות וטלפון בלבד, קמפיין יוטיוב ועוד. הקמפיין הנפוץ ביותר כיום הוא קמפיין ברשת החיפוש. כמו כן, יש להגדיר את התקציב עבור הקמפיין. חשוב להגדיר את הקמפיין יש לבצע חקר מילות מפתח ולבדוק מהו המחיר שיש להשקיע עבור הגדרת מילות מפתח בקמפיין שיובילו אותו לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. חשוב מאוד ללמוד בנוסף אודות הגדרת המחיר לקליק בפרסום ממומן בגוגל בטרם בוחרים את התקציב הרלוונטי עבור קמפיין מוצלח.
  2. הגדרת קבוצת מודעות - בכדי למקד את מסע הפרסום ולאפשר חשיפה מקסימלית וציון מודעות גבוה, מומלץ מאוד לחלק את הקמפיין לקבוצות מודעות, בהתאם למילות המפתח אשר נבחרו לקמפיין והקשר שביניהן. כל קבוצה מהקבוצות שתגדירו צריכה למנות בין 2 ל-3 מילות מפתח.
  3. טרגוט - אחד הדברים החשובים ביותר בהעלאת קמפיין ממומן בגוגל נוגע לטרגוט קהל היעד של הקמפיין. חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד הרלוונטי למודעה שלכם, בהתאם לפרמטרים שונים, על מנת שתהליך הפרסום יהיה יעיל ויסב את התוצאות הראויות.
  4. ניתוח נתונים - לאחר שמעלים את הקמפיין, חשוב מאוד למדוד את הצלחתו של הקמפיין באמצעות כלים שונים אשר באמצעותם ניתן לבדוק כמות הקלקות ויחס בין הקלקות להמרות. מדידת נתונים בצורה הטובה ביותר, תסייע לכם לבצע אופטימיזציה לקמפיין שלכם, על מנת שהוא יממש את מטרותיו.

© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים