דרוג:
לכל מוצר יש תאריך תפוגה ובמקרה של מכוניות טובות ואמינות, תאריך זה פוקע כעבור תקופה ארוכה יחסית (אלא אם כן אוטו רכב עבר תאונה או לא תוחזק כראוי).
אפילו אם כרגע זה נראה לכם עוד רחוק, יגיע היום שבו המכונית תשבוק חיים או תבלה במוסך זמן ממושך, הטיפול והתיקונים יעלו לכם הון וכבר לא ישתלם להחזיק באותו דגם ישן וברכב שמרוקן את הכיס. בנוסף, רכב ישן אינו בטיחותי מהסיבה ש"ההתנהגות" שלו אינה צפויה – הוא יכול לבלום בפתאומיות ולסכן את הנהג והנוסעים ברכב עצמו ואת הנוסעים אחרים על הכביש. רכבים ישנם גם מזהמים את הסביבה ככל שהם מתבלים וגם כי בדגמים ישנים לא הושקעו המשאבים הנדרשים בהפחתת הזיהום. העמדת רכב ישן בחנייה אף היא אינה פתרון, כיוון שרכב זה יצבור קנסות ויעלה ביוקר לבעליו. האפשרויות שעומדות בפניכם הן מכירת הרכב הישן בלוחות דרושים למיניהן או טרייד אין מכירת רכביםישנים מאתגרת במיוחד כי קשה מאוד לנהל מו"מ על רכב שעבר זמנו, שלא לדבר על הזמן שמושקע בנסיעות מבחן לטובת המתעניינים ובהעברת הרישוי. טרייד אין הוא תהליך שיכול להתאים למי שרוצים לשדרג את הרכב, אבל רוב הסיכויים שלא תקבלו תמורה גבוהה במיוחד תמורת הרכב הישן ויהיה פער משמעותי בין המחיר שתתבקשו לשלם תמורת הרכב החלופי בניכוי הסכום שקבלתם בעד הרכב הקודם. נפלאות הפירוק – תמורה נאה ושמירה על הסביבה
אז מה כן יכול לעבוד לבעלי רכבים שרוצים להיפרד מהרכב הישן? פירוק רכבים. מדינת ישראל עודדה בעבר הורדת רכבים ישנים מהכביש באמצעות תכנית גריטה. הטבה כספית ניתנה לכל בעל רכב שבחר למסור את הרכב שלו לפירוק. כיום תכנית הגריטה אינה פעילה עבור בעלי רכבים פרטיים, אבל החלופה העצמית לא פחות אטרקטיבית.
ניתן למסור את הרכב למגרשים המתמחים בפירוק רכבים ולקבל בעדו סכום נאה. למה הכוונה בפירוק? תהליך הפירוק מתבצע ביד מיומנת ומקצועית של מכונאי רכב, שיודעים לאבחן את מצב הרכב ולחלץ את רכיבי החילוף החיוניים והאיכותיים על מנת להעביר אותם לטיפול ותיקון של רכבים אחרים. מדובר בסוג של תהליך מחזור שמאפשר לרכבים אחרים לתפקד בצורה טובה יותר על חשבון רכבים שנשלחו לפירוק. יש המדמים את תהליך הפירוק להשתלת איברים. החלקים הנחוצים מושתלים ברכבים אחרים וחומרי הגלם האחרים מותכים לטובת שימוש חוזר בתעשייה. בדרך זו, גם נעשה שימוש חוזר בחלקי הרכב ומצמצמים באופן משמעותי את זיהום הסביבה. וכיצד מרוויח מהפירוק בעל הרכב? חברות הפירוק מתגמלות בעלי רכבים בעין יפה תמורת מסירת הרכב בפירוק. לא קיים מחירון ידוע מראש של פירוק רכבים והתמורה היא פונקציה המשתנה מרכב לרכב. תלוי בסוג הרכב, שנת ייצור, מצב הרכב כאשר הוא נשלח לפירוק. כל רכב עובר אבחון על ידי מפרקי הרכב לחישוב התמורה הכספית. אבל יחסית מדובר בתמורה טובה לרכבים ישנים ומגרשי רכב אף מעבירים את הכסף בדרך הנוחה ביותר לבעלי הרכב, בין אם בהעברה בנקאית, המחאה בנקאית, תשלום במזומן או בכרטיס אשראי. תוכלו גם למצוא חברות פירוק אמינות ומובילות בפריסה ארצית המספקות שירותי גרירה כמו שלמה ביל , שיקלו עליכם בהבאת הרכב ישירות למגרש. כלומר, אם הרכב סובל מבעיה מכאנית ומסוכן לנסוע עמו, תוכלו לזמן שירותי גרירה של חברת הפירוק וליהנות מגרירת הרכב עד למגרש. חפשו חברה אמינה המספקת שירותים מסביב לשעון 24/7 על מנת שתוכלו להיפרד מהרכב, לקבל תמורה טובה בעדו ולפעול לרכישת רכב אחר, בטיחותי יותר, שישרת אתכם למשך השנים הבאות. |