דרוג:
1000 סמ"ק טורבו בעטיפת זכוכית, נשמע מעניין, לא? זו העסקה של סמארט פלס (פ' פתוחה), המיני האולטימטיבית. דלת הנהג והנוסע רחבות ושני המושבים נוחים מאוד. הנגישות לכל מקום בתא הנוסעים היא בהישג יד. לסמארט מערכת שמע מצוינת של פיוניר, כוללת את כל הגדג'טים ובלוטות' כמובן. מתניעים עם מפתח רגיל בסוויץ' לא רגיל, ליד בלם היד-ולדרך! השילוב בין מנוע טורבו (עם השהייה קלה בזינוק) והגיר הרובוטי פשוט גורמים לסמארט לעוף קדימה, כמו סייח פראי! צריך קצת ניסיון לנהוג בגיר רובוטי רגיל, לא כפול דוושות, אך אם רוצים ממש להפיק הנאה עוברים לאופציה הידנית המופעלת גם בידיות הממוקמות משני צדי ההגה, וזו אופציה ממש מהנה בעיקר בעליות לראש פינה! כן לא טעיתם, אלא מה? רכב המבחן שלנו נסע בשישבת מחיפה לראש פינה, וחזר לחיפה דרך צפת וכרמיאל. למחרת נסענו שוב לתל אביב ובחזרה לחיפה, והחזרנו את המשינה עם רבע מיכל בערך לסוכנות. היא חסכונית מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שמהירות השיוט שלה עם נגיעה קלה של סולית הנעל בדוושת הגז היא כ 110 קמ"ש, והמחוג עובר את הסקאלה עוד ימינה ללא כל מאמץ. אתה עוקף מהר ללא התלבטות.סוכן המכירות הזכיר כי המכונית צוידה במנגנון סטופ-סטארט, אשר כנראה הושבת לפני מסירתה לנסיעת המבחן. למרות זאת, צריכת הדלק מגוחכת. החלונות הענקיים וגג הזכוכית משפרים מאוד את שדה הראיה ומוסיפים הנאה לנהג ולנוסע. ביום שבת ירד כבר גשם והמגבים עבדו יפה, עם ידית הפעלה מצוינת. מראות הצד ממוקמות היטב ורחבות, עם כוונון חשמלי כמובן. הבלמים חזקים, לא רכים מדי ולא רגישים מדי. לגבי איכות הנסיעה: הסמארט יכולה לגמוע מרחקים אך היא בפירוש לא קרוזר אמתית כמו וולוו S60. המתלים קצת קשים, היא קצת קופצנית, ורעש המנוע חודר לתא הנוסעים. מה לעשות, היא קטנטונת ומפגינה נוכחות. היעדרו של הגה כוח לא מורגש בכלל, גם לא בעיר במהירות איטית. תא המטען (איזה מטען? מחשב נייד!) נפתח לרווחה, חלון מעלה וסף מטה, חידוש מרענן. אז איפה הקץ'? המחיר, רבותי, המחיר. ב 134,000 ₪ ניתן לקנות גולף או ג'טה או אסטרה טורבו. ואם דווקא בסופר מיני חשקה נפשך, השוק רווי בפיקנטות ואלטות ועוד קטנטנות ידניות ורובוטיות בחצי מחיר לערך, עם ארבעה מושבים ותא מטען אמיתי. אז, השוק חופשי ומי שחשקה נפשו דווקא בסמארט, שייהנה! בטוח שייהנה. אי.קיי.דיזיין - בניית אתרים | קידום אתרים
|