דרוג:
שירותיו של משרד יחסי ציבור הכרחיים ותורמים רבות לקידומן של חברות שונות, גופים ורעיונות פרסומיים. הם מהווים היום חלק אינטגראלי מפעילותם של גורמים רבים.
יחסי ציבור
חשוב להבדיל יחסי ציבור משיטות פרסום ושיווק אחרות- יחסי הציבור אינם מהווים פרסומת במובן שעליו מקובל לחשוב, והמינוח אינו מתייחס לפעולות שיווקיות כגון שלטי חוצות או פרסומת בטלוויזיה. תחום יחסי הציבור משתמש באופיים של אמצעי תקשורת ההמונים על מנת להעביר את המסר בצורת מידע או בתוך מעטפת כזו או אחרת, ולא בצורה פרסומית מובהקת. כך נחשף קהל היעד על הרעיון בדרכים שונות מבלי שהוא ירגיש שהוא נחשף לפרסומת או יוכל לבחור להתעלם ממנה. כך לדוגמא, פרסומת בעיתון היא אקט פרסומי, אבל שילוב של המסר בכתבה בעיתון והצגתו לקורא באופן אשר רלוונטי לכתבה הם עבודת יחסי ציבור.
למעשה, יחסי הציבור הם שלם אחד מתקדם יותר תחכום פרסומי, והם לעיתים פועלים בצורה טובה יותר מאשר פרסום פשוט משום שהיום הצרכן הממוצע כבר למד להתעלם מפרסומות כמה שיותר ולהירתע מאפקט השכנוע. יחסי הציבור יוצרים פרסום לא מרתיע, פרסום שלא נראה כמו פרסום, ולמעשה הוא טבעי ומשכנע יותר משאר דרכי הפרסום.
שירותי יח"צ ניתן לקבל בשתי צורות עיקריות- שילוב של איש יח"צ בתוך הגוף הוא החברה לעבודה שוטפת בתחום זה, או רכישת שירותיו של משרד יח"צ חיצוני אשר יפעל בעת הצורך. משרד יחסי ציבור
לשם כך, היחצ"ן למעשה "יוצר" ידיעות עבור העיתונאי בהתאם לאינטרס יחסי הציבור שעליו לקיים. כלומר- מספק לו אייטמים לכתוב עליהם, כאשר נושא האייטמים הוא לרוב אותו עניין שהיחצ"ן שואף לקדם לטובת הלקוח שלו. דרך נוספת ודומה לזו היא יצירת קומוניקט. קומוניקט הוא מאין הודעה לעיתונות בדבר אותו רעיון אותו רוצים לקדם. הקומוניקט יכלול פרטים ועובדות כדאיות ומעוררות עניין. היחצ"ן משתמש בדרכים נוספות מעבר לשימוש במדיום העיתונות. כמה מדרכים אילו הן- הזמנת ידוענים לאירועי השקה לשם משיכת תשומת לב לאירוע, יצירת ריבוי טוקבקים (תגובות) על ידיעה שהתפרסמה באינטרנט ובכך יצירת הד לכתבה, שימוש ברשתות החברתיות לשם כיסוי שטח נרחב של חשיפה ועוד רבות ונוספות. השימוש ברשתות החברתיות הוא אמצעי יח"צ חדש יחסית אך כבר צבר תאוצה משמעותית ובימים אילו משתמשים בו ללא הרף.
כאשר בוחרים להשתמש בשירותיו של משרד יחסי ציבור כלשהו, חשוב לוודא שהוא בעל קשרים במגוון אמצעי תקשורת ההמונים והעיתונות. יחסי ציבור טובים מבוססים בראש ובראשונה על קשריהם של היחצ"נים עם עיתונאים ואנשי תקשורת אחרים. כמה פרמטרים נוספים וחושבים לא פחות שכדאי לבדוק אותם הם מדד ההצלחה של אותו משרד- כלומר הצלחה מוכחת בתחום וצפייה בתיעודי עבודות קודמות, וכמובן- באם הלקוח הייעודי מתחרה עם גוף או חברה אחרת על אותו נתח שוק, חשוב מאוד שמשרד יחסי הציבור לא יהיה המשרד שהמתחרה עובד עמו. במקרה כזה עלול להיווצר ניגוד אינטרסים וטיב השירות עלול להיגרע משמעותית. |