דרוג:
ראינו באמת הרבה מאוד טיפים ומדריכים )ברמה כזו או אחרת( לעבודה עם פייסבוק ורצינו לעשות אחד משלנו, אחד אמיתי. כזה שבאמת ניתן לקבל ממנו תועלת. אנחנו כתבנו כאן רק את האמת וכל האמת ואנחנו בהחלט לא חסכנו כאן שום דבר. אנחנו די בטוחים שאם אתם ברגע זה מחפשים חברה שעוסקת בתחום שיווק ברשתות חברתיות או פרסום בפייסבוק או כל שירות דומה, אתם תפיקו הרבה תועלת מהמדריך הזה, גם אם לא, נשמח לשמוע את הביקורת שלכם:1. כסף, הרבה כסף - שיווק בפייסבוק ובכלל, עולה הרבה כסף. אם התקציב שלכם הוא קטן, ככל הנראה שיווק ברשתות חברתיות זה לא הדבר הנכון בשבילכם. שלא ימכרו לכם כלום ולא יספרו לכם שום דבר, אבל אין שום כלום מוחלט שאתם יכולים לעשות בפייסבוק עם תקציב קטן מאוד. פשוט אין כאן קסמים שיכולים לקרות, בכל דבר ובמיוחד בתחום השיווק, העבודה האיכותית היא יקרה. אם אין לכם את התקציב הנ"ל, אנחנו מצטערים מאוד- אבל ככל הנראה זה לא מתאים לכם. הסיבה שאנחנו אומרים את זה היא כדי לחסוך לכם את הכסף שהולך להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. נכון, יש הרבה אנשים שמציעים שירותים מוזלים, אבל כדי להגיד את האמת, זה ככל הנראה לא יביא לכם שום תועלת ממשית, אז פשוט תימנעו מזה. 2. דף בפייסבוק זה לא שיווק - בהמשך לסעיף הקודם: לפתוח דף ברשת חברתית ולקרוא לזה שיווק זה פשוט לא נכון. לא ככה זה עובד. זאת באמת עבודה שהבת שלכם יכולה לעשות אך לצערינו זה פשוט לא שיווק אמיתי. כאשר מדברים על עבודה אמיתית בפייסבוק או בכלל, מדברים על תהליך ארוך של פעולות רבות ויום יומית שצריך לעשות קבוע על מנת להגיע לתוצאות שאתם רוצים. תבינו רק את זה: העובדה שפתחתם דף בפייסבוק - לא מעניינת אף אחד בעולם, חוץ מכם. בהמשך לפיסקה הראשונה - העובדה שפתחתם, לא משנה שום כלום בעולם השיווק. אז תיקחו בבקשה את כל ההצעות שקיבלתם בנוסח הזה ותעבירו אותן ישירות לזבל. ככה לא בונים חומה. זה בטוח. 3. אין שום קסמים- הלקוחות הכי מצחיקים שמגיעים אלינו זה חברות שנתקעו עם קמפיין דחוף, הגיעו לרגע האחרון ומצפות למעשי ניסים ונפלאות שיגרמו להצלחה של האירוע או הפרויקט שהן מתכננות בדיוק בדקה ה90. אז גבירותי ורבותיי המנכ"לים, אתם אולי יכולים להגיע לישיבה ברגע האחרון, ככל הנראה תוכלו להשיג כרטיס טיסה בשנייה לפני ההמראה, אך לצערינו, קמפיין שיווק ברשתות חברתיות או באינטרנט בכלל, לא יוצא לדרך בלי שיש הרבה זמן ותקציב כדי להקימו לתחייה. זה שלא ניתן לעשות את זה- בהחלט ניתן, אבל תבינו שרק קמפיין ארוך שרץ זמן מה יוכל להניב תוצאות "אמיתיות" כאלו שיורגשו בשטח היטב, כאלו שיגרמו לאנשים לדבר על זה, כל אלו בהחלט לא קורים ביום אחד בלבד. אז הבחירה שלכם. 4. לא על הפייסבוק לבדו- נכון שפייסבוק היא הרשת הכי צומחת בעולם עם מיליוני גולשים ועוד מיליוני מצטרפים בכל שבוע או מספרים דומים מאוד לכך, אבל העובדה היא הייתה ונשארה אחת: העולם שאנו קוראים לו עולם השיווק באינטרנט לא בנוי לבדו מהפייסבוק אפילו לא קרוב לכך. כבר אמרנו מקודם למעלה שהעובדה שיש לכם דף לא מעניינת אף אחד, אז בואו נוסיף עכשיו שרק קמפיין בפייסבוק לבד לא מעניין גם כן. כל קמפיין טוב צריך לרוץ בכל המדיות במקביל, חובה לעלות הרבה מאוד סרטונים ליו טיוב, אבל סרטונים מעניינים כאלו שהצפייה בהם היא "חובה", הסרטונים ירוצו גם במקומות אחרים כמובן, כל קמפיין חייב שיהיה לו- אתר הבית. דהיינו אתר אינטרנט אמיתי עם דומיין, כזה שיוביל וירכז את הפרויקט כולו, הרי אתר זה סוג של משרדים לקמפיין פרסומי. זה חובה, הקמפיין חייב לרוץ בפורומים, בלוגים, קבוצות עניין כאלו ואחרות, הכוונה היא שזה בכלל לא משחק ילדים. קמפיין אמיתי עם דגש על אמיתי זה קמפיין רוחב ברשת כולה שבסופו מסיים את דרכו בטלוויזיה ועיתון. כל דבר פחות מזה- תנו לבת שלכם לעשות, חבל על הכסף. פוסט של אמת- מבחינתנו זה פוסט אמיתי לחלוטין, אין בו שום דבר מוסווה, שום דבר שיווקי והוא אומר את כל האמת ואת כל האמת כולה. אנחנו לא באמת יודעים כמה אנשים יטרחו לקרוא את כל זה, אולי אפילו לא מאה אנשים, אבל מי שכן יקרא, יבין שהחברה שלו תרוויח כסף מאותן הדקות שהוא השקיע בקריאה. יש לנו כבר חמש שנים ניסיון עם רשתות חברתיות ופרסום בכל המדיות באינטרנט, ככה זה עובד בדיוק, כל דבר אחר נכשל עד היום וכנראה ימשיך להיכשל בעתיד לבוא. מנכ"ל, מנהל שיווק - אם אתם רוצים קמפיין רציני של שיווק באינטרנט רק ככה עושים את זה באמת. המאמר הובא על ידי שי אבו תקציבאי במשרד MARTINS יחסי ציבור http://www.i-pr.co.il/ |