כיצד יחסי ציבור יכולים לסייע לקדם חנות אינטרנטית?

דרוג:

בעידן שבו יותר ויותר קניות מתבצעות אונליין, פתיחת חנות אינטרנטית היא צעד מתבקש לכמעט כל בעל עסק שמפעיל חנות פיזית, ובוודאי שגם לרשתות השונות, קטנות כמו גם גדולות, מומלץ להפעיל סניף מקוון. בנוסף ישנן גם חנויות אינטרנטיות עצמאיות, כלומר כאלה שאין מאחוריהן סניף פיזי, ובסך הכל האינטרנט הופך בהדרגה לקניון וירטואלי עצום.

כתוצאה מהתחרות ההולכת ומתעצמת ברשת על תשומת הלב של הצרכנים, בדרך להקלדת פרטי כרטיס האשראי כמובן, שהולכת וגדלה גם החשיבות של יחסי הציבור שמסייעים לחנות האינטרנטית להגיע בדרך החיובית ביותר אל תודעת קהל היעד הרלוונטי מבחינתה.

שילוב מדויק בין יח"צ אופליין לשיווק דיגיטלי


למעלה מ-95% מהישראלים עם חיבור לאינטרנט ביצעו לפחות קנייה מקוונת אחת בחייהם, בממוצע אנחנו מבצעים רכישה דרך אתר כזה או אחר אחת ל-10 ימים, כמעט כולנו מכירים את ה-Black Friday ואת יום הרווקים הסיני, אותם שני חגי קניות אינטרנטיות מפורסמים, וישנם עוד נתונים רבים המעידים על המוכנות שלנו ועל הרצון שלנו לקנות ברשת.

אבל כאמור לצד הביקוש הגדול מאוד ישנו גם היצע נרחב - ובימינו גם חנות אינטרנטית מושקעת ומרשימה תתקשה להתבלט ללא השקעה גם בשיווק וביחסי ציבור.

עוד כדאי לציין שיחסי הציבור האופטימליים הם אלה שמשלבים פעילות אונליין ופעילות אופליין, ואף יוצרים סינרגיה בין השיווק במרחב הדיגיטלי לבין השיווק בעולם הפיזי. דוגמה טובה ליחסי ציבור דיגיטליים היא כתבה שמזכירה את החנות שלכם - חשוב להדגיש שהכתבה לא חייבת להתמקד ביתרונות אתר המכירות שהקמתם, אלא להיפך, היא יכולה לעסוק באופן כללי בתחום הפעילות שלכם. אם למשל יש לכם חנות לביגוד והנעלת ספורט, טיפים לג'וגינג אפקטיבי ומהנה במיוחד יכולים להיות תוכן בעל ערך מוסף לגולשים ועל כן כזה שיגרום להם להגיע לחנות המקוונת שלכם.

יח"צ אופליין מורכב הן מפרסום באפיקי מדיה כאלה ואחרים, הן ייזום כתבות בעיתונים רלוונטיים והן פעילויות שונות דוגמת חלוקה בחוף הים של מטקות עם שם המותג וכתובת האתר שלכם מודפסים באופן בולט.

סוף מעשה במחשבה תחילה


הצלחת מהלכים יחצ"ניים כאלה ואחרים במסגרת המאמצים לקדם חנות אינטרנטית תלויה במידה רבה בתכנון קפדני שלהם, כשראשית כל יש לאפיין את קהל היעד שאותו רוצים למשוך אל החנות ולשכנע אותו שזהו המקום הטוב ביותר עבור הקניות המקוונות שלו.

אפיון קהל היעד - פעולה שיחצ"נים מיומנים אמונים עליה והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהיכולות המקצועיות שלהם - מבוסס על יתרונות החנות ועל הערכים שכדאי להבליט. כך למשל ישנן חנויות אינטרנטיות שמציעות פריטים באיכות גבוהה במיוחד, אחרות מבטיחות קולקציות עדכניות (למשל בתחום האופנה), יש כאלה שמנסות לכבוש את לב הגולשים באמצעות מחירים אטרקטיביים במיוחד והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. השקעת תשומת לב בשלב זה, ובחירה מדויקת של הדרכים בהן יתבצעו המהלכים של יחסי הציבור, יבטיחו גידול ניכר במספר הגולשים המגיעים אל אתר המכירות, ואם הוא אכן מציע קניות משתלמות, תוך זמן קצר תראו גידול של ממש בגרף המכירות ובשורת הרווח.
 
 
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים