דרוג:
מנכ"ל קבוצת נגב אבי מוטולה: מתריע מפני המשך הטלטלה בשוק הסלולר: "מי שחושב שהלקוחות יוותרו על שירותים תמורת הוזלה במחיר טועה. הלקוחות ידרשו גם שירות, גם מחיר וגם טכנולוגיה - וזה העולם החדש""אפשר לעשות עסקים בישראל אם חושבים נכון ושמים את הצרכן במרכז", אמר מוטולה בתגובה לטיעונים שהעלו אנשי עסקים שוב ושוב במהלך הוועידה על חוסר ההכבדה הרגולטורית המבריחה משקיעים מישראל. "בשנתיים האחרונות ישנה מהפיכה דרמטית שהעבירה את הכוח מהשלטון לידיים של האזרח", אמר מוטולה. "אני לא בטוח שפקידי הממשל הפנימו את זה שהעולם השתנה והיום האזרח עומד במרכז. הצרכן הפך להיות חזק יותר מכל אחד מאיתנו גם במגזר העסקי, יותר חזק מכל חברה כזו או אחרת". כדוגמה הביא מנכ"ל נגב את שוק הסלולר העובר טלטלה עם כניסתם של מפעילים חדשים: "מי שחושב שהלקוחות יוותרו על שירותים תמורת הוזלה במחיר טועה. הלקוחות ידרשו גם שירות, גם מחיר וגם טכנולוגיה - וזה העולם החדש, לצרכן יש כח גדל והולך ועל כולנו להיערך לכך". מוטולה המשיך ואמר כי "במשך שנים אמרנו שהלקוח תמיד צודק ובאמת ובתמים התכוונו לזה, אבל אם בעבר חשבנו שיחס טוב מספיק - היום אנחנו יודעים שהלקוח זקוק להרבה יותר. בנגב, חשנו בשינוי והרגשנו שהלקוחות מקבלים מעמד חדש שהופך להיות הכוח המרכזי. התחלנו לעבוד אחרת כשהבנו שכללי המשחק השתנו. נכנסנו לפיתוח פלטפורמת ההדמיה המעניקה כלים בלתי רגילים ללקוח ומציבה אותו בחזית הפעילות העסקית, חלק ממהלך אסטרטגי שמוכיח את עצמו בבירור. אין ספק שאת השינוי חולל האינטרנט - ואין לנו עדיין מושג ויכולת לאמוד את העוצמה שהוא מוביל. המידע פתוח ונגיש והיום הלקוח לא רק צודק, אלא הוא הכל". מוטולה הציג את התפיסה של 'נגב' הרואה בהשקעה בייצור בישראל מהלך כדאי מעבר לעניין העקרוני: "אחד הדברים שאני הכי גאה בהם זה 150 מיליון שקל שהשקענו בהקמת מפעל חדש בירוחם שמעניק פרנסה ל-300 משפחות. הקפדנו להקים את המפעל דווקא שם מתוך הוכחה שזה אפשרי ונכון, מעבר לעניין הערכי". מוטולה הציג כדוגמה את ההישג של קבוצת נגב שעברה לצמיחה מואצת ורציפה מאז שנת 2000 למרות התנודות בשווקים, כשלאחרונה זכתה לחתום על אחת העסקאות הגדולות שנעשו בישראל – חוזה התקשרות ענק עם חברת 'אולמפיה' הקנדית בהיקף של 400 מליון שקלים, מהלך אותו הוביל בהצלחה רוני רופ מנהל מחלקת היצוא של הקבוצה. מוטולה סיכם כי " מדינת ישראל עברה דרך ארוכה מהשיכונים בשנות ה-60 וה-70 למגדלי היוקרה של היום. פעם המדינה הכתיבה את הטון - היום זה הלקוח. הנדל"ן הוא הנושא המשמעותי ביותר עבור כל אדם - כאן אנו פוגשים אותו ותפקידנו ללמוד את הצרכים של הלקוח החדש". |