אסי שמלצר בועידת העסקים השנתית של גלובוס

רכב ותחבורה :  |   | 2/1/2017
דרוג:

ועידת העסקים השנתית של גלובוס, היא אירוע חשוב ובולט בקהילה העסקית הישראלית. לא אחת, הבשורות הבאות של עולם העסקים יוצאות מועידה זו, ולכן חשוב לתת עליה את תשומת הלב.
 
אחד מן המשתתפים המעניינים השנה באירוע זה, שייצר גם מספר כותרות חשובות הוא אסי שמלצר - יו"ר קבוצת שלמה החזקות שדיבר על שוק הרכב בישראל, וכן בהזדמנות שונה דיבר גם על איך הציבור תופס עסקים גדולים בישראל.
 

רגולציה בישראל - הרמזור והשוטר

מעבר לנושאים הספציפיים שנדונו בועידה, אחד מן הפאנלים המעניינים יותר ומעוררי המחלוקת היה פאנל בנושא מה בולם את הצמיחה במשק. משתתפי הפאנל, גורמים חשובים בעולם העסקים הישראלים ויזמים, ביניהם גם שמלצר, דיברו על המכשולים של המשק הישראלי ובין השאר הזכירו את נושא הרגולציה המהווה מכשול של ממש עבורם. לדבריהם, הרגולוציה אינה מוסדרת עד הסוף והיא משמשת למעשה מקל בגלגלים להתפתחות החברות שלהם עצמם ולהתפתחות המשק בפרט. יש עודף בירוקרטיה ומה שהיה אמור להיות רמזור שמווסת את ההתנהלות העסקית, הפך לגחמה של אינטרסנטים שונים מהקשת הפוליטית.

עוד נושא עליו דובר בפאנל הוא נושא התפיסה של הציבור הישראלי כלפי אנשי עסקים. לדברי שמלצר, בעיני הציבור הישראלי להרוויח או להצליח בעסקים פירושם ניצול. הציבור מסתכל על רווח והצלחה ממקום שזה מורווח על חשבון מישהו ולכן הצרכן היום מקבל הגנות יותר מכפי שהיו קודם לכן, לעיתים גם על חשבון היזמים עצמם ותחת תנאי רגולציה נוקשים. למרות שקבוצות האחזקות מעניקות פרנסה ותעסוקה לאלפי אנשים בארץ, במשך עשרות שנים, מעדיפים להתעלם מהנושא ולבלום את ההתפתחות וכך לא מאפשרים לחברות אחזקות לפתח עסקים נוספים ולהגדיל את תפוקת המשק הכללית.
 

שוק הרכבים המשומשים בישראל צפוי להגיע למבוי סתום תוך זמן קצר

בפאנל אחר בועידה שעסק בשוק הרכב הישראלי, דיבר שמלצר על שוק הרכב מהזווית של המכוניות המשומשות דווקא. כיום, לדבריו, אין פתרון ממשי בארץ לשוק המשומשות, וזאת בשעה שרק בשנת 2016 נכנסו מעל 300 אלף  מכוניות חדשות לשוק הרכב.

המצב הזה, בו יותר מכוניות חדשות עולות על הכביש מאשר משומשות שנמכרות ועוברות מיד ליד, יוצר שוק עם מבוי סתום שצפוי להגיע ממש בקרוב. השוק מוצף במשומשות שאין מה לעשות איתן, והנסיונות להציע עסקאות ייצוא של המשומשות הללו למדינות מתפתחות, נבלם כבר מספר פעמים על ידי משרד התחבורה בטענות שונות. במצב כזה, לא ירחק היום - לדבריו, בו צרכן של רכב חדש לא יוכל למכור אותו ולהתקדם לרכב אחר משום שלא יהיה ביקוש יותר למכוניות משומשות.

ראוי לציין כי פתרון ייצוא המשומשות עובד כבר מספר שנים היטב, במדינות אירופאיות דוגמת הולנד ולדבריו של שמלצר, אין שום סיבה כי פתרון זה לא יעבוד בארץ. מדובר במצב שבו גם הצרכנים, גם המדינה וגם החברות של המכוניות המשומשות יוכלו רק להרוויח דרך המס שיתקבל בייצוא זה. סביר להניח, שבהיבט זה, עוד נשמע מספר הצעות חוק ויוזמות במשך השנה אם משמלצר ואם מחברות אחרות המודעות לגודל הבעיה. 
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים