לבית ולמשרד : | | 5/3/2012
בנייני המגורים החדשים והיוקרתיים הרבה יותר משוכללים טכנולוגית מבעבר ודורשים הרבה יותר ידע מקצועי ומיומנות בתפעול המערכות השונות והמורכבות.
חברות ניהול תופסות את מקומן בתחזוק השוטף של הבניין ומציעות הסכמים שונים ומגוונים לניהול ואחזקת הנכס. ישנם מספר פרמטרים אותם צריך לבדוק לפני חתימה על הסכם עם חברת הניהול,
חברה לניהול נכסים - המדריך המלא:
• מבחינה עקרונית, חוזה מטרתו להבהיר את המוסכם בין הצדדים. ישנה נטייה לנסח חוזים בשפה "מקצועית" (בשפה גבוהה) ולא מובנת ולעיתים נעשית חתימה על חוזה מבלי להבינו לעומק.
• יש לבדוק מול מי חותמים. האם חברת הניהול מקצועית מספיק בהכרה ותפעול המערכות השונות? האם יש לחברה תקן בקרת איכות (כמו ISO )? יש לציין כי ריבוי מערכות הקשורות לנושא בטיחות מצריך ידע מקצועי רב בתחום.
• עבור מה אתם משלמים? מהו אופן בנית התקציב לבניין? קיימים שני דרכים לחישוב תקציב, האחד נקרא COST+ אחוזים, שיטה זו יוצרת קונפליקט אצל חברת הניהול בין הרצון להרוויח כמה שיותר ובין רצון הלקוח להוזיל את עלויות האחזקה. בשיטה זו ככל שעולים עלויות האחזקה של הבניין עולה רווח חברת הניהול בהתאם מאחר והא נגזרת מעלויות האחזקה.
השני נקרא " דמי ניהול קבועים" ובו מקבלת חברת הניהול סכום קבוע עבור שירותי הניהול וסכום עבור הוצאות האחזקה. בשיטה זו דואגת חברת הניהול להוזיל את תקציב הבניין וכך נבחנת רמת האמינות והמקצועיות שלה.
• בהירות בנוגע לבניין ולשטח. ההסכם צריך להגדיר בברור את הבניין/חלקה והשטח המדויק אשר מקבל את השרות ולהגדיר מהו הרכוש המשותף אשר הינו חלק מההסכם, זאת כדי למנוע קונפליקטים שקורים בהרבה מקרים כשההסכם לא מפורט וברור.
• פירוט השירותים- לרוב פירוט השירותים מופיעים כנספח לחוזה כיוון שהוא מותאם לצרכי הבניין ולבקשת הלקוח. בנספח זה יפורטו כל השירותים האמורים להתקבל באופן מלא וברור על מנת למנוע מחלוקות בעתיד.
• הכנת דוח סוקר- זהו דו"ח מקצועי המפרט את מצב המערכות בבניין, את צפי ההשקעות במערכות, ליקויים ותקלות צפויות. באחריותה של חברת ניהול ואחזקה להגיש דוח כזה שעל פיו נקבע התקציב וניתנת הצעת המחיר. הדו"ח מאפשר הכרות מעמיקה עם מצב הבניין ועל בסיסו מחליטים הצדדים האם הם רוצים לשפר את מצב הבניין או להשאירו במצב הקיים.( ע"פ רמת הדו"ח יש אפשרות לראות את רמת המקצועיות והאמינות של חברת הניהול)
• תקופת ההסכם- החוזה יכלול את תאריך תחילת וסיום ההסכם. בנוסף סעיף זה מכיל את האפשרות לבטל את ההסכם בהתראה של 90 יום. זמן זה מאפשר לשני הצדדים להתארגן כראוי.
לסיכום, ההסכם בין בעל הכנס לבין חברת הניהול צריך להיות ללא כל עמימות, באופן שלא משאיר חלקים שאינם ברורים לאף אחד מהצדדים. בהירות ושקיפות מונעות תקלות וחוסר הבנה, זהו מצב שבו כולם מרוצים, הלקוח מעריך את השרות שהוא מקבל וחברת הניהול מתנהלת באופן מקצועי, אמין והולם.
א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים
חברת א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים בע"מ הינה חברה המתמחה במתן שירות ניהול ואחזקת מבנים, בעיקר בנייני משרדים. בניגוד לחברות אחרות החברה מספקת מטרייה רחבה של שירותים ומוצרים נלווים המאפשרת לה לבצע התאמה מדוייקת לפי סוג הנכס וייעודו. לא.ד.מ וותק של 15 שנה ובין לקוחותיה נמנים: אסם, שטראוס, JVP, קופת חולים מאוחדת, יורוקום ועוד.
|