סקר של טלסקר לבקשת בנק מזרחי - 76% מהישראלים נוטים לדחות

דרוג:

מהסקר עולה שרבע מכלל האוכלוסיה נוטים לדחות מעבר בנק.  הציבור לא דוחה עם מי והיכן הוא רוצה להיות: מהסקר עולה כי הישראלים אינם דוחים נישואים ו-גירושין ומעברי דירות הסיבה העיקרית לדחייה – חוסר זמן ועצלנות.
 
מזרחי-טפחות הזמין לאחרונה סקר כדי לבדוק כמה אנשים נוהגים לדחות דברים בכלל ומעבר בנק בפרט. הסקר נערך על ידי מכון טלסקר TNS בקרב מדגם מייצג של גילאי 18+ מהאוכלוסיה היהודית הבוגרת במדינת ישראל.  מהסקר עולים כמה ממצאים מאוד מעניינים ביניהם ניתן לראות כי למעלה ממחצית מקהל לקוחות הבנקים היו רוצים לעבור בנק, אך דוחים זאת. 
 
מהסקר עולה כי 76% נוטים לדחות טיפול בנושאים שונים. מבין אלו הדוחים, בולטים בעיקר הצעירים בגילאי 18-34 אשר 85% מהם נוטים לדחות.
 
37% מהדוחים נוטים לדחות טיפול בענייניהם הפרטיים אך לא בענייני עבודה. גם בנושא זה הצעירים יותר בולטים – 44% מהם נוטים לדחות את ענייניהם הפרטים אך לא ענייני עבודה. 28% נוספים מדווחים על נטייה לדחות את הטיפול עד הדקה ה-90.
 
רוב האנשים – 53% דוחים את הטיפול בנושאים רפואיים ונשים אף יותר נוטות לדחות זאת מאשר גברים. חשוב לציין שנמצא כי שיעור הדוחים גבוה יותר בקרב המעמד הסוציו אקונומי הגבוה מבחינת השכלה והכנסה. במקום השני רוב האנשים ציינו כי הם דוחים טיפול בנושאים בירוקרטים (19%) וזאת ללא הבדלים בין המינים. נושאים נוספים שצוינו כדחויים ביותר הם תחזוקת הבית/רכב (6%), טיפולים הקשורים למראה – 6%.
 
במסגרת הסקר התבקשו המרואיינים להתייחס למספר נושאים תוך כדי ציון האם נדרשו להתמודד עימם ואם כן האם דחו את הטיפול או טיפלו. מתוך הדברים שהציבור נתקל בהם, התקבל מדרג של עשרת הדברים אותם הציבור נוטה לדחות הכי הרבה, גם אם הם חשובים ו/או קרובים ללבו:  
-          מטלות בבית- 65% - שיעור הדוחים יורד עם העלייה בגיל – צעירים דוחים יותר.
-          טיפולים רפואיים – 57%
-          מעבר בנק – 52%
-          טיפול בעניינים כספיים – 49%
-          טיפול בנושאים מול הרשויות – 47%
-          נסיעה לחופשה – 47%
-          החלפת ספק סלולארי או כבלים – 45% - גבוה יותר אצל נשים
-          מטלות בעבודה – 38%
-          מעבר דירה – 24%
-          גירושין או נישואין – 22%
 
כצפוי, 36% ציינו כי הגורם העיקרי לדחיית טיפול בדברים שונים קשור בעיקר בחוסר זמן, 25% ציינו עצלנות כגורם לדחייה, ו-13% ציינו כי חוסר כסף הינו הגורם העיקרי לדחיית דברים.
מעניין לציין כי נשים ומסורתיים/דתיים מציינים בשיעור גבוה יותר את חוסר הזמן בעוד גברים מציינים בשיעור גבוה יותר את העצלנות כסיבה לדחיית הטיפול.
 
מחצית מהנשאלים סבורים כי הנטייה לדחות טיפול בדברים בישראל גבוהה יותר ממדינות אחרות. רק כעשירית סבורים כי הנטייה לדחות טיפול בדברים נמוכה יותר ממדינות אחרות.
 
קיימים מספר סוגי דחיינים:
1. דחיין רגוע הוא דחיין הנמנע ממצבים שאינם מהנים ומחליפם במעשים מהנים יותר.
2. דחיין מתוח-מפוחד חש לרוב כורע תחת לחץ, אינו מציאותי בהערכת זמן, חסר ביטחון בהערכת מטרות וחווה רגשות שליליים רבים נוספים. כשדחיינים אלו חשים כי אין להם יכולת להתמקד או להשלים את מטלותיהם בהצלחה, הם אומרים לעצמם כי הם חייבים לסגת ולהרגע, ולהתחיל מחדש בכוחות מחודשים.
 
קיימים כלים להתמודדות עם דחיינות:
  • הדחיין צריך לרשום לעצמו באופן מסודר מה המשימה שהוא צריך לבצע, לאחר מכן את הסיבות לדחיית המשימה וטיעונים נגד הדחייה. לבסוף עליו להתחיל בביצוע המשימה ולפרוץ את מעגל הדחיינות.
  • יש לפשט את המשימה ולהציגה בצורה קלה ופשוטה.
  • יש לבצע כל פעם חלק קטן מהמשימה.
  • "תכנית 5 דקות" – הקצבת 5 דקות לביצוע המשימה, כלשאחריהם ניתן לעסוק במשהו אחר.
  • פרסום התכניות לביצוע המשימה כדי שהקרובים יוכלו לתמוך בעת הביצוע.
  • היצמדות למשהו המהווה דוגמא חיובית.
  • ביצוע המשימה בסביבה נוחה ומתאימה.
  • תכנון העתיד הקרוב וקביעת סדרי עדיפויות. 
בין אם תחליטו לעבור בנק או לא חשוב לדעת שבנק מזרחי טפחות מציע מגוון הטבות הצטרפות לבחירה בפתיחת חשבון!
© כל הזכויות שמורות למערכת פרסום הודעות יחסי ציבור בניית אתרים ע"י בניית אתרים