דרוג:
מאת: יעל לוטן, מנכ"ל לוטן תדמיות
העיתונאי, המשורר והטייס אנטואן דה סנט-אכזופרי, ידע דבר או שניים על יחסי ציבור, הרי כמובן שנחיתת החירום במדבר סהרה המתוארת בספרו "הנסיך הקטן" היא מטאפורה לעניינים יותר יום יומיים, כמו תיאורים ורעיונות אחרים אותם מביע בספרו. הפעם אגש לכתוב את פרשנותי לכמה משפטים חשובים ויפים מספרו החשוב והעל-זמני:
1. "ידידי הקטן לא הסביר לי דבר. אולי חשב בליבו כי לא שונה אני ממנו".
מסר: הדבר הראשון שעליך לדעת להעריך, כבעל עסק, הינו מהן חוזקותיך אל מול מתחריך ומה מייחד אותך מכל השאר. יותר מכך, עליך להבין את השאיפה והמטרה - ואם לא עשית זאת – לא עשית דבר.
2. "נוף זה הוא בעיני הנוף היפה ביותר וגם העצוב ביותר בעולם כולו".
מסר: מאמין שהעסק שלך יוצא דופן ובעל פוטנציאל אמיתי? דע כיצד להוכיח זאת לעולם תוך כדי חשיפה מירבית – אחרת הפוטנציאל ישאר בלבך ושמח זה לא יהיה.
3. "ארץ צחיחה ומלוחה כולה זיזים חדים. ולאנשים בה אין דימיון. הם חוזרים על מה שאומרים להם. על הכוכב שלי הייתה שושנה: היא דיברה תמיד ראשונה".
מסר: אל תהיה ציני. אל תחזור על עצמך ועל אחרים. דע לפרוץ את גבולות המוכר ולהביא לידיעת הרבים את השושנה שלך, את הייחוד והטוב שברצונך להעניק.
4. "כך דרכם של בעלי גאווה, שאינם מטים אוזן אלא לדברי שבח." מסר: נכון, ייתכן ואתה כבר בדרכך להצלחה או שאתה בדרך להיות בדרך, אבל חשוב שתזכור – אם לא תטה את אוזנך גם לחולשותיך, כמשתקפות במשוב אותו אתה מקבל מלקוחותיך הפחות מרוצים והיותר מרוצים – לא תאפשר לעצמך לצמוח, חשוב לזכור, צמיחה זקוקה לדשן.
5. "הזמן שביזבזת על השושנה שלך הוא שהפך אותה לחשובה כל כך".
מסר: אם ניקח את השושנה פעם נוספת ונדמה אותה למאמץ השיווקי אותו אתה עושה, באופן ישיר או באמצעות מתווך ובהנחה שהוא מוצלח, אפשר לומר כי הזמן שהשקעת הוא זה שיכריע את הכף ויבחין בינך לבין העסקים המדשדשים סביבך.
6. "לעולם אין אדם שמח בחלקו במקום המצאו".
מסר: עליך לשאול את עצמך את השאלות החשובות ביותר: מה ישמח וירצה אותי מבחינה עסקית, לאן אני שואף ומה החזון שלי, מה מפריד ביני לבין השאיפות ואיך אני יכול לצלוח את המכשולים הצפויים לי. קודם כל את השאלות הנכונות ומשם אתה כבר בחצי הדרך.
7. "אין לראות את הדברים היטב אלא בלב בלבד, כי הדבר החשוב באמת סמוי מן העין".
מסר: במילה אחת – תדמית. הדבר החשוב ביותר בדרכך להצלחה והכרה עסקיים ועצמיים הינם חתירה אל עבר יצירת תדמית איתה וחד-משמעית המבוססת על הטוב והייחודי שבך ובעסקך.
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|