לפני, תוך כדי ואחרי החגים: איך להמשיך בעסקים כרגיל

דרוג:

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית "לוטן תדמיות"
 
בעלי עסקים רבים נמצאים כעת בפתחה של "תרדמת החגים" המוכרת לכולנו – במיוחד אלו מאיתנו העובדים מול בתי עסק אחרים (B2B), אך גם אלו המתנהלים מול לקוחות קצה (B2C). תקופת הנמנום העסקית מתחילה למעשה אצל רבים כבר בתקופת הקיץ, בה יוצאים רבים לחופשה, מעסיקים את הילדים, שנמצאים בעצמם בחופש גדול או סתם "מורידים הילוך". אין כל פסול כמובן ביציאה לחופשה – זהו אקט חיוני לרענון הגוף והנפש, אך התופעה מקבלת מימדים בעייתים כאשר להאטת הקיץ מצטרפת גם תקופת החגים, במיוחד בסיטואציות כמו השנה, בה החגים מתחילים ממש בסוף הקיץ.
 
כך נוצר למעשה מעין רצף "ישנוני" גדול מימדים, בו חלק גדול מן השוק נמנע כמעט לחלוטין מקבלת החלטות עסקיות חשובות, ביצוע שינויים בתעסוקתם של עובדים והכי גרוע – ביצוע פעולות לשיווק וקידום העסק. למעשה, השלכות המנעות זו יכולות להיות הרות גורל עבור העסק, שכן בית עסק אשר ימנע מלנקוט פעולות שיווקיות במשך חודשיים-שלושה, יסבול מהשלכות מעשים אלו במשך החודשים העוקבים וכך יוצא כי עסקים רבים פועלים שוב במלוא התאוצה רק לאחר כחצי שנה מתחילת הקיץ – מצב בלתי מתקבל על הדעת.
 
למה הדבר דומה? כאשר אדם נמצא בסירה קטנה המתקדמת בקצב טוב במעלה הנהר ונתקל לפתע בזרמים חזקים, המקשים עליו את המשך החתירה קדימה. במצב כזה, יכול אותו אדם לבחור להפסיק לחתור ולחכות עד יעבור זעם והזרמים יפסקו, אך רב הסיכויים שהוא ימצא את עצמו כעבור כמה זמן בדיוק בנקודה בה התחיל את מסעו, במקרה הטוב, או הרבה הרבה לפניה, עמוק בבוץ, במקרה הרע. מניסיוני כבעלת עסק ותיק ומצליח, ההמלצה שלי לאותו חותר תהיה דווקא להכפיל את כוחו בחתירה, עד שיפסקו הזרמים כנגדו והסיבה לכך פשוטה: באופן זה, הסיכויים כי יצליח לעבור את הזרמים המאתגרים, גבוהים יותר מן הסתם, אך גם אם לא יעבור אותם כליל, סביר שיצליח לכל הפחות להשאר באותה הנקודה בנהר, כך שלכשיפסקו, יוכל להמשיך במסעו מאותה הנקודה וללא עיכוב.
 
יתרה מכך, בעולם העסקי בו אנו פועלים אנו מתמודדים מול תחרות קשה ומאתגרת בכל ימי השנה. לפיכך, ההאטה העסקית בקיץ ובחגים היא דווקא הזדמנות גדולה עבור מי מאיתנו שמזהה זאת, שכן אם כולם מסביבכם מפסיקים "לחתור" קדימה – זה בדיוק הזמן עבורכם לחתור במלוא הכח ולצבור פער תחרותי אמיתי ביניכם.
 
בתחום בו אני פועלת הדבר נכון כפליים: כמי שעוזרת לבעלי עסקים, יחידים וחברות כאחד לקדם את עסקיהם באמצעי התקשורת בכל ימי השנה, אני יודעת כי דווקא לקראת תקופת החגים ישנה הזדמנות מצויינת לעסקים להופיע במדיה, כאשר עיתונאים ועורכים רבים מחפשים בתקופה זו בקדחתנות אחר סיפורים טובים ומעניינים לגיליונות החג מרובי העמודים, אותם הם חייבים למלא.
 
בנוסף, כבעלים של משרד יחסי ציבור העוסק בשיווק וקידום עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, ישנן עוד אינספור פעולות שיווקיות בהן ניתן וכדאי לנקוט בתקופה זו, בה אנשים רבים מצויים בחופש ומחפשים חומר קריאה מעניין ופעילויות מרתקות לקחת בהן חלק. לכן, זה בדיוק הזמן להוציא ניוזלטרים לקהל
 
לקוחותיכם וללקוחות פוטנציאליים, בהם תחלקו עימם מידע רלוונטי ומעניין, לשחרר תכני וידאו מושקעים ולקיים אירועים שימשכו אליהם קהל רב וסיקור תקשורתי.
 
זהו גם עיתוי מצויין לקחת את הזמן ולבחון מחדש את האסטרטגיה העסקית והשיווקית שלכם, על מנת להבין האם אתם פונים לקהל היעד הנכון לכם, האם המסר אותו אתם מנסים להעביר מדוייק מספיק והאם אתם עושים שימוש נכון במגוון הכלים העצום העומד לרשותכם לקידום העסק במדיה, ברשתות החברתיות ובכלל.
 
הנה כמה פעולות חיוניות המתאימות במיוחד לקידום העסק בתקופה זו:
  1. עברו על רשימות התפוצה שלכם, ערכו ונקו אותן כדי שתוכלו לדוור אליהם מידע שיווקי ותוכני חיוני ולהציע להם את מוצריכם החדשים או מוצרים קיימים במחירים מיוחדים לחגים.
  2. בדקו האם ישנם עסקים המציעים מוצרים משלימים לשלכם ונסו לשתף עימם פעולה ואולי אפילו לצאת במבצע משותף לרגל החגים, באופן שיטיב עם שניכם.
  3. ערכו בחינה מדוקדקת של אמצעי השיווק שלכם – נראות אתר האינטרנט, הטקסטים אותם אתם מעלים לרשתות החברתיות שאתם מנהלים, רמת דיוק המסר בפרסומים שלכם ועוד.
  4.  בדקו מה קורה אצל המתחרים שלכם בתקופה זו של השנה: האם הם עורכים אירועים מיוחדים? שולחים ניוזלטרים ייעודיים? חשבו כיצד אתם נוקטים בפעולות שיווקיות אחרות/נוספות וצרו פער תחרותי ביניכם.
 
חופש נעים!

*קרדיט תמונה: חדווה שפרעם

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

קבוצת Apparel  פתחה את 2024 עם התרחבות חזקה, וחשפה את חנוכתן של 47 חנויות חדשות ברחבי המזרח התיכון והודו ברבעון הראשון Apparel Group, מובילה עולמית בקמעונאות אופנה ולייף
Nippon Steel Corporation (NSC) רוכשת את U. S. Steel, ושתיהן צפויות לנוע קדימה יחד כ"יצרנית הפלדה הטובה ביותר עם יכולות מובילות בעולם". Nippon Steel Corporation (NSC) (TSE: 5401)), יצרני
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- Trinseo PLC  שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה ע"י החברה  – TSE משרד רוזן עורכי דין, משרד עורכי דין בינלאומי העוסק
פתרונות השכרת אחסון: מדריך מקיף כשמדובר פתרונות אחסון, יש שפע של אפשרויות זמינות.
ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל ניהול מוניטין וקידום אתרים בגוגל כל הטיפים במאמר ה
תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים  ניהול יעיל תוכנתCRM היא כלי תוכנה המסייע לעסקים לנהל ולנתח אי
First Eagle מרחיבה את ההיצע של אסטרטגיית ההשקעה במניות שווי שוק נמוך אמריקאיות למשקיעים שאינם מארצות הברית First Eagle Investments (First Eagle) הודיעה כי הר
פרסום נכון באמצעות שילוט דיגיטלי ריכזנו עבורם כאן מספר טיפים חשובים לטובת יצירת שימ
הכירו את חברת קורנגה ההתמחות שלנו היא...
כיצד מודדים אם הפרסום שלנו טוב? התחלתם לפרסם אבל אתם לא יודעים אם הוא עושה את העבו
קו ישיר ו-MSCOMMS משיקים את NewStory Group חברות היעוץ התקשורתי קו ישיר בבעלות איריס וינשטיין
ארבעה  תקציבים חדשים  לקבוצת "פיליזר תקשורת" קבוצת פיליזר תקשורת בבעלותה של נאוה פיליזר קיבלה א
Nikkiso Cryogenic Industries  הופכת להיות שותפה מורשית בצפון אמריקה עבור  Tatsuno חברת Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group
הכירו את הטכנולוגיה המתקדמת לחיתוך קירות בטון פעמים רבות עולה צורך בניסור קירות בטון. חשוב לדעת
נוכחות ברשתות החברתיות - למה זה חשוב לעסק שלך? כיצד נוכחות אמיתית ונכונה ברשתות החברתיות המובילות
פוסטר "אננס מגואנגדונג, סין, ריחו בכל מקום" הוצג בדובאי פוסטר באורך 15 מטרים וברוחב 45 מטרים שנושאו "אננס
להתחיל הליך קידום אתרים בגוגל בשנת 2021 רוצים לקדם אתרים ולא יודעים איך מתחילים? הגעתם למק
מיתוג לעורכי דין הכמות העצומה של עורכי הדין בישראל יוצרת תחרות עצומ
יותר מ-400 מותגים ם צוינו "מותג השנה" בפרסי המיתוג העולמיים בפרסי המיתוג העולמיים היוקרתיים - הכרת הכבוד הגלוב
5 טיפים לקידום אורגני במנועי חיפוש בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), קידום אתרים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)