המלצות המאחר מסייעות לחמוק ממלכודות תיירים

דרוג:

ישנו מגוון רחבה של מקומות אירוח בעולם, כאשר אלו הפועלים על ידי מארחים פרטיים הופכים מבוקשים יותר עם הזמן. למאחרים עצמם ישנו אתגר משמעותי ביצירת חווית שהייה אולטימטיבית. כך עולה ממחקר שנערך על ידי ענקית התיירות Booking.com, בקרב 21,500 מטיילים ברחבי העולם, וביניהם גם ישראלים, אשר מגלה למה אורחים רבים בוחרים לשהות בסוגים שונים של מקומות אירוח יחודיים, וחושף כיצד מארחים, מנהלים ובעלי מקומות אירוח יכולים לשמור על האיזון העדין בין חוויית אירוח מושלמת לכזו שחודרת לפרטיות. למעשה, המחקר מראה כי כמעט שני-שליש (63%) מהמטיילים הגלובליים מרגישים שחוו חוויה טובה יותר במהלך חופשתם בזכות היחס המיוחד שקיבלו מהמארחים. בקרב הישראלים רק 46% מהמטיילם העידו שהחופשה שלהם השתפרה כאשר הם הרגישו כי המארח שלהם עושה מעל ומעבר עבורם.

חוויות האירוח המיוחדות ביותר לרוב באות לידי ביטוי באישיותם של המארחים - בין אם היא מתבטאת פנים אל פנים ביחס שהם מספקים ובין אם זה באופן שבו הם בחרו לעצב את מקום האירוח שלהם. המחקר חושף כי 51% המטיילים בחרו לחזור אל מקום אירוח ששהו בו בעבר - בעיקר בזכות המארחים, אחוז דומה (52%) הוזכר גם בקרב הישראלים. תפקיד המארחים ממשיך להיות משמעותי עבור מטיילים המחפשים מקומות אירוח אלטרנטיביים. יותר משני-שליש (69%) מהמשתתפים במחקר העידו כי בכוונתם לבקר במקומות אירוח שיאפשרו להם לפגוש את בעלי או מנהלי מקום האירוח במהלך שנת 2019, בין אם מדובר במפגש על בסיס יום-יומי או בקבלת פנים חמה בעת ההגעה. תשובה זו זכתה לנכונותם של 55% מהישראלים. המחקר מראה כי בעוד שחלק מהמטיילים מסתפקים בקבלת פנים נחמדה ופשוטה, אחרים מפתחים "ציפיות גדולות" מהמארחים. עבור רובם, היתרון העיקרי שבית הארחה יכול לזכות בו הוא הענקת תחושה ביתית, כש-66% מהמטיילים ברחבי העולם ציינו שתחושה זו חשובה להם בזמן שהייתם במקום האירוח, כאשר כמעט שלושה רבעים (70%) מהמטיילים הישראלים דיווחו כי הם רוצים להרגיש בבית במקומות בהם הם מתארחים.

עבור 62% מהמטיילים, ההטבה העיקרית באירוח האישי היא האפשרות לקבל מהמארחים המקומיים 'מידע פנימי' על האיזור בו הם שוהים. 51% מהישראלים מצפים להרוויח מניצול מידע זה. בנוסף, כמעט חצי (45%) מהמטיילים ברחבי העולם מסתמכים על ההמלצות המקומיות הללו גם בעת תכנון התקציב לטיול, בתקווה שטיפים כאלה יעזרו להם להתחמק ממלכודות תיירים ולחסוך כסף, כך גם בקרב הישראלים כאשר 61% מעוניינים לקבל המלצות מסוג זה. 44% מהמטיילים היו רוצים להרחיב את המעגל החברתי שלהם במהלך החופשה, ומציינים כי היו שמחים שמנהלי מקום האירוח יזמינו אותם לאירוע מקומי, דבר אשר מעניק לתקופת השהייה גם אלמנט חברתי מול המארח (39% בקרב הישראלים). יחד עם זאת, נדמה כי על אף הרצון להתחבר למארח וליהנות מההטבות שהוא יכול לספק כמקומי, מטיילים רבים נותנים חשיבות רבה למידתיות שבה זה נעשה. לכן, על המארחים להקפיד על איזון עדין מאוד ולוודא מה הן ההזדמנויות שעומדות לרשותם, כדי לייצר חווית אירוח בלתי נשכחת עבור אורחיהם.

יותר ממחצית המשיבים הגלובליים (52%) ו-60% מהישראלים מרגישים שהם צריכים לפגוש את המארחים רק פעם אחת במהלך השהייה, ויותר משליש (36%) מהמשיבים הגלובליים ו-44% מהמטיילים הישרלאים מצפים שיצרו איתם קשר פעם אחת בצ'ק-אין ופעם אחת בצ'ק-אאוט בלבד. בנושא זה נדמה כי האורחים מצפים מהמארחים לפתח חוש שישי שיאפשר להם לחזות מהי כמות היחס האישי הרצויה בעיני כל אורח - וזו ציפייה שאיתה המארחים עדיין מתקשים להתמודד.  69% מהאורחים מאמינים כי על המארחים להשתמש באינטואיציה כדי להעריך כמה זמן עליהם לבלות עם האורחים, ואילו בקרב הישראלים ישנם 80% שמאמינים שהמארח צריך להסיק לבד מה כמות הזמן הנכונה לבלות עם האורחים שלו. כמעט ארבעה מכל חמישה (79%) מטיילים מציינים שהפרטיות חשובה להם, ומצפים מהמארחים גם לכבד את המרחב האישי שלהם – 86% מהישראלים חושבים שזה דבר קריטי.

כדי להטות את הכף לטובתם, מנהלי מקומות אירוח יכולים לאמץ חלק מהמחוות האהובות ביותר על ידי מטיילים. שלושה רבעים (75%) מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים מצפים לפגוש אדם ידידותי וחברותי בעת ההגעה, כך שחיוך פשוט יכול להוסיף לחוות הדעת החיובית שתהיה להם על המקום. גם טאצ' מקומי ואישי עשוי לעשות את ההבדל. למשל, מארחים שיבחרו לספק לאורחיהם פינוקים מקומיים כמו תה, קפה ומתוקים יוכלו לזכות באהדתם, לאחר שכמעט חצי (49%) מהמטיילים טענו כי פינוקים כאלו יגרמו להם להרגיש יותר בנוח. בקרב הישראלים האחוז גבוה עוד יותר כשהוא עומד על 67% מהמשיבים.

תפיסת הכנסת האורחים משתנה ממדינה למדינה. כשבוחנים את התוצאות לפי מדינות, ניתן לראות כי תושבי ישראל (78%), הודו (84%), קולומביה (80%) וברזיל (80%) סבורים כי על המארחים לוודא שהאורחים אוכלים כמו שצריך (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 69%). בתאילנד (74%) וסין (60%) חושבים שהמפתח לאירוח טוב הוא אספקת בידור לאורחים (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 46%), ו-79% מהאורחים האיטלקים מאמינים כי הסוד נמצא בפרטים הקטנים היוצרים אווירה נעימה, כמו אח בוער או חדר מלא בנרות (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 68%).

“בדומה לרבים ממרכיבי הטיול, גם בכל הנוגע לצרכים השונים של המטיילים אין גישה אחת שמתאימה לכולם. המחקר שלנו מראה כמה חשוב שמנהלי ובעלי מקומות אירוח ימצאו את האיזון הנכון שיעניק לאורחים שלהם חוויה בלתי נשכחת - בין אם מדובר בבית, דירה, בית הארחה או כל סוג מקום אירוח אחר", אמר אוליבייה גרמיו, סגן נשיא ב-Booking.com. "ב-Booking.com אנחנו מאמינים באינדיבידואליות, ויודעים שכל אדם תופס את החופשה המושלמת בצורה שונה, אך דבר אחד ברור לחלוטין: בין אם המטיילים רוצים להרגיש בבית, לאמץ את התרבות המקומית, למצוא שקט ושלווה או פשוט לקחת הפסקה - אין כמו מגע אנושי כדי להפוך את החוויה שלהם לבלתי נשכחת".

מתודלוגיה

מחקר שהוזמן על ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב 21,500 משיבים (כולל 1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, רוסיה, אינדונזיה, קולומביה ודרום קוריאה; ו-500 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: יפן, ניו זילנד, תאילנד, ארגנטינה, בלגיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טאיוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור וישראל). המשתתפים השיבו לסקר מקוון בין ה-14 בדצמבר 2018 ל-14 בינואר 2019.

תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה תיירות ונופש

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום
אמריקן אקספרס חושפת את המגמות המובילות בתיירות לשנת 2024 American Express Travel®‎ פרסמה את דו"ח מגמות התיי
חברת American Express תפתח את טרקלין סנטוריון הגדול ביותר בנמל התעופה הבינלאומי הארטספילד-ג'קסון באטלנטה חברת אמריקן אקספרס American Express (NYSE: AXP) תפ
שלושה גברים, ג׳ונגל אחד. מדריך אינדיאני מדביק לנו את המילה היחידה שיש לו בל
30 דברים שלא ידעתם על דומיניקה חבר העמים של דומיניקה הוא אי קטן הממוקם בקריביים ב
האי אל מרג'אן מציג את הצעת האירוח השנייה של  מריוט אינטרנשיונל בחופיו:  האי W אל מרג'אן Marjan מרג'אן, המפתחת הראשית של נכסים עצמאיים בראס
אמריקן אקספרס חושפת את מגמות החופשה המובילות לשנת 2023 American Express Travel®‎ פרסמה היום את דו"ח מגמות
הייאט מחזקת את מעמדה כמובילה בתחום היוקרה, סגנון החיים והפנאי ב-2023 ומעבר עם Record Global Pipeline Hyatt Hotels Corporation - תאגיד מלונות הייאט (NYS
   ג'טקס מקדמת בברכה את הפופ-אפ הראשון בעולם של לואי ויטון בטרמינל תעופה פרטי Jetex ג'טקס, מובילה עולמית עטורת פרסים בתחום התעו
היעדים הטרנדיים של American Express Travel לשנת 2023 חושפים את הנסיעות המובילות עבור כל סוג של נוסע אמריקן אקספרס נסיעות פרסמה היום את רשימת היעדים הט
הפכו את Address Beach Resort בדובאי ליעד הנופש הבא שלכם לחוויה מיוחדת במינה Address Beach Resort האייקוני, עם שני המגדלים המפו
כיצד להעביר לילדים את הזמן בחופשת הקיץ מגוון אפשרויות מדליקות שיעזרו לכם להעביר את ימי הק
מגזין Travel and Leisure  מדרג את חבר העמים של דומיניקה כאחד האיים הטובים בעולם דומיניקה דורגה בין 25 האיים הטובים ביותר ברחבי העו
רשת מלונות די חדשה עכשיו יותר מתמיד שיש צורך בחופשות בארץ יש רשת מלונ
טיולים מאורגנים לקהל הרחב טיול מאורגן לאירופה מיועד לזוגות, למשפחות, לקבוצות
ג'טקס ורשת Four Seasons משיקות את חוויית ג'ט רמדאן הפרטית האולטימטיבית Jetex, מובילה עולמית עטורת פרסים בתעופה המבצעת, מה
טיולים לאירופה כל הטיפים הכי שווים לפני הטיול הגדול לאירופה
'Falcon’s Beyond Global' משיקה מיזם פיתוח משולב במלואו עם פארקים, אתרי נופש, מדיה וסחורה מבוססת קניין רוחני עם הצלחה מוכחת בפארקי שעשועים ברחבי אירופה, צוות י
Aman Residences ו-Janu Tokyo מדגישים את פרויקט טורנומון-אזבודאי Aman Residences, Tokyo ומותג המלונות החדש Janu Tok
איך אפשר לקבל דרכון פורטוגלי בלי לקבל גם כאב ראש עכשיו יותר מתמיד, אפשר לעבור לגור באירופה ולעבוד ב
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)